Τι γλιστράει περισσότερο στο δρόμο; (vid)

Μία ομάδα μηχανικών της Ford βρήκε την απάντηση, κάνοντας ένα μοναδικό πείραμα.

Τι γλιστράει περισσότερο στο δρόμο; (vid)

Τα φύλλα μπορεί να είναι το αγαπημένο στοιχείο των φωτογράφων για να δημιουργούν εντυπωσιακά φθινοπωρινά τοπία, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις – όταν είναι βρεγμένα και σε πολλαπλά στρώματα – μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνα για τους οδηγούς.

Εκείνοι που γνωρίζουν, τα θεωρούν εφάμιλλα σε ολισθηρότητα με το χιόνι. Αλλά μπορεί ένα ταπεινό φύλλο να γλιστράει όσο το χιόνι; Μία ομάδα μηχανικών της Ford βρήκε την απάντηση, κάνοντας ένα μοναδικό πείραμα.

Η συλλογή δεδομένων για το χιόνι ήταν εύκολη, με δοκιμές να διεξάγονται σε διάφορες περιοχές της Σκανδιναβίας. Ωστόσο δεν είχε διερευνηθεί μέχρι τώρα η ολισθηρότητα. Έτσι η ομάδα συγκέντρωσε μεγάλες ποσότητες φύλλων με τα οποία κάλυψε την πίστα δοκιμών της εταιρίας στο Βέλγιο. Μετά χρησιμοποίησε μία συσκευή δοκιμής πρόσφυσης, που αναγνωρίζει πόσο ολισθηρές είναι οι επιφάνειες, ρολάροντας από πάνω τους.

Μετά τη δοκιμή διαπίστωσαν ότι πραγματικά, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα φύλλα ήταν τόσο ολισθηρά όσο το χιόνι.

Η ολισθηρότητα μετριέται σε μονάδες «μ». Όσο πιο ολισθηρή είναι η επιφάνεια, τόσο μικρότερος ο αριθμός. Στις δοκιμές, και μάλιστα στα πιο ολισθηρά σημεία, τα φύλλα μετρήθηκαν σε ένα επίπεδο «μ» μεταξύ 0,3 και 0,4. Συνήθως, τα ίδια επίπεδα χαμηλής πρόσφυσης απαντώνται στις χιονισμένες επιφάνειες, κάνοντας εύληπτο το πόσο ύπουλος εχθρός μπορεί να γίνει ένα φαινομενικά αθώο και νοσταλγικό για το καλοκαίρι στρώμα φύλλων στον δρόμο.

Ακόμα πιο επικίνδυνη είναι η εμπορική αντιμετώπιση της επικινδυνότητας των δυο περιπτώσεων. Για την ακρίβεια, ο τρόπος με τον οποίο το κοινό την αντιλαμβάνεται. Στις χιονισμένες περιοχές, οι οδηγοί φροντίζουν να εξοπλίζονται με τα κατάλληλα ελαστικά. Είτε αυτά είναι χειμερινά, είτε ακόμα πιο εξειδικευμένα και φέρουν καρφιά, αποκλειστικά για την μεγιστοποίηση της πρόσφυσης. Τα φύλλα, όμως, πολλές φορές περνάνε «στα ψιλά». Ως αποτέλεσμα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η ταχύτητα δεν μειώνεται εν όψει «φυλλοβολημένου» οδοστρώματος, στέλνοντας το αυτοκίνητο απέναντι είτε με υποστροφή (η οποία εκδηλώνεται πολύ πιο εύκολα στις συγκεκριμένες συνθήκες και κάνει ζημιά), είτε απαιτεί από τον οδηγό τα αντίστοιχα αντανακλαστικά για να κοντρολάρει την αυτονόμηση της ουράς.

Στο παρακάτω video μπορούμε να παρακολουθήσουμε την οπτικοποίηση των ανωτέρω, αλλά και την ρύθμιση Slippery Mode που διαθέτουν τα Ford Focus και Fiesta Active.

Πηγή: autogreeknews.gr