Συμπτώματα πως ο ιμάντας είναι έτοιμος να χαλάσει

Ο ιμάντας είναι εκ των σημαντικότερων εξαρτημάτων για την εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινήτου μας.

Συμπτώματα πως ο ιμάντας είναι έτοιμος να χαλάσει

Ο ιμάντας είναι εκ των σημαντικότερων εξαρτημάτων για την εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινήτου μας. Τροφοδοτεί τον κλιματισμό, τον εναλλάκτη, την υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις αναλαμβάνει και την αντλία νερού. Όπερ εστί, σε περίπτωση αστοχίας ο λογαριασμός στο συνεργείο είναι μεγάλος.

Ευτυχώς ένας ιμάντας που ετοιμάζεται να παραδώσει πνεύμα, δίνει τις απαραίτητες προειδοποιήσεις. Τα περιστατικά στα οποία κόβεται μονομιάς είναι απειροελάχιστα, ενώ συνήθως η αμέλεια στην συντήρηση προκαλεί τα περισσότερα προβλήματα. Κατά μέσο όρο, το διάστημα αντικατάστασης φτάνει τις 80.000 χλμ. ή τα 5 χρόνια. Οι τυχεροί, των οποίων τα μοτέρ διαθέτουν αλυσίδα, δεν ασχολούνται με εργασίες του είδους. Ακολουθούν 4 πασιφανή μηνύματα που δίνει ένας ετοιμόρροπος ιμάντας χρονισμού, τα οποία δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αγνοηθούν.

Απώλεια υποβοήθησης τιμονιού και προβλήματα στον κλιματισμό

Στις κρεμαγέρες με υδραυλική υποβοήθηση, ο ιμάντας τροφοδοτεί με ενέργεια την αντλία του υγρού. Αν παρουσιάσει αστοχία, ακολουθεί η υποβοήθηση. Το ίδιο θα συμβεί και σε περίπτωση που επιτελεί το ίδιο έργο για την λειτουργία του κλιματισμού.

Υπερθέρμανση κινητήρα

Κατά τον ίδιο τρόπο, η αντλία νερού ενδεχομένως να μην κάνει την δουλειά της αν παίρνει κίνηση από τον ιμάντα. Κάτι που θα φανεί από την ένδειξη της θερμοκρασίας, η οποία μπορεί να φτάσει στα «κόκκινα». Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την συνέχεια, σε περίπτωση που δεν αντιμετωπιστεί.

Ρωγμές και ανομοιογενής φθορά

Η πρόληψη είναι προτιμητέα της καταστολής. Επιθεωρούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα το μηχανοστάσιο, όχι μόνο για τον ιμάντα, αλλά και για να παρατηρήσουμε τυχόν διαρροές μαζί με διάφορες φθορές. Ανομοιογενής μορφή της στην επιφάνεια του ιμάντα, υποδηλώνουν μετατοπίσεις στην τροχαλία οι οποίες αφενός μπορεί να οδηγήσουν σε βγάλσιμο, αφετέρου αν συνεχίσουν να προκαλέσουν κόψιμο. Το ίδιο ισχύει για τυχόν ρωγμές ή, ακόμα χειρότερα, σημεία όπου λείπουν κομμάτια.

Ο χαρακτηριστικός ήχος

Δεν υπάρχει χαρακτηριστικότερο δείγμα ιμάντα «στα τελευταία του», από το διαπεραστικό στρίγκλισμα που τον συνοδεύει. Είτε προέρχεται από ολίσθηση στην τροχαλία, είτε από έλλειψη ευθυγράμμισης, η φθορά και ο ήχος επιβάλλουν την επίσκεψη στο συνεργείο.

Πηγή: autogreeknews.gr