Η νέα Shelby GT500 «ρίχνει» στην McLaren F1!
Το νέο της χρονιάς για τα muscle cars, δεν είναι άλλο από την παρουσίαση της κορυφαίας Mustang.
Το νέο της χρονιάς για τα muscle cars, δεν είναι άλλο από την παρουσίαση της κορυφαίας Mustang (η νέα κεντρομήχανη Corvette λογίζεται πλέον ως supercar, οπότε εξαιρείται). Η Shelby GT500 ήρθε με ορμή 760 ίππων και 847 Nm ροπής, έχοντας ως παρακαταθήκη τον τίτλο του ισχυρότερου Ford παραγωγής όλων των εποχών. Οι υπεύθυνοι του «Μπλε Οβάλ» βρήκαν ακόμα έναν λόγο να είναι περήφανοι για το δημιούργημά τους.
Παρά το γεγονός ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 290 χλμ./ώρα, η Ford βρήκε τον τρόπο να συνδέσει την GT500 με ένα αυτοκίνητο-ορόσημο, των 386.7 χλμ./ώρα! Η McLaren F1 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της μηχανολογίας σε τέσσερις τροχούς, έθεσε το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας όλων των εποχών το 1998. Επίδοση που άντεξε για 8 χρόνια, μέχρι τον ερχομό του Koenigsegg CCR και τα 388 χλμ./ώρα του. Το δημιούργημα του Gordon Murray μπήκε στην παραγωγή το 1992 και την τελευταία χρονιά του, έθεσε το ρεκόρ. Κάτι που θα μπορούσε να είχε κάνει εξαρχής, ωστόσο δεν υπήρχαν τα κατάλληλα ελαστικά για το εγχείρημα (το ίδιο ισχύει και για την Bugatti Chiron, που περιορίζεται στα 420 χλμ./ώρα).
Οι Αμερικανοί λοιπόν ανέσυραν από τα κιτάπια των δοκιμασιών επιδόσεων, την μέτρηση 0-160-0. Μια μέτρηση που ήταν δημοφιλής στους κύκλους της Μ. Βρετανίας στα 90’s, δοκιμάζοντας ταυτόχρονα τις ικανότητες των μοντέλων τόσο στην επιτάχυνση, όσο και την επιβράδυνση. Η F1, στην έκδοση LM κιόλας, ήθελε τότε 11,5 δλ. για να φτάσει τα 160 χλμ./ώρα από στάση και κατόπιν να επιστρέψει στην ακινησία. Η Ford ανακοίνωσε πως η GT500 βρίσκεται σχεδόν 1 δλ. κάτω, στα 10,6 δλ!
Προφανώς το γκάζι παίζει τον ρόλο του, με τον κομπρεσοράτο V8 των 5.2 λίτρων της Mustang να διαθέτει 120 ίππους και 197 Nm περισσότερα από τον ατμοσφαιρικό V12 των 6.1 λίτρων της BMW. Η μετάδοση συμβάλει ενεργά, με 7 σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έναντι 6 παραδοσιακών χειροκίνητων. Φυσικά η McLaren απαντά με λιγότερο βάρος, έχοντας μόλις 1.138 κιλά έναντι 1.700 της ‘Stang. Ωστόσο, κατά ομολογία της ίδιας της Ford, την διαφορά κάνουν τα φρένα. Η GT500 έχει «ταψιά» 419 χλστ. μπροστά, κεραμικής σύνθεσης μάλιστα, ενώ το κιβώτιο φροντίζει να υποβοηθά την διαδικασία με έγκαιρα κατεβάσματα. H F1 διέθετε ατσάλινους δίσκους 332 χλστ. εμπρός, δίχως καν την συνδρομή ABS!
Πηγή: autogreeknews.gr