Δοκιμή Opel Corsa GSi
Τα γρήγορα Opel μπορεί να είναι συνυφασμένα με το ακρωνύμιο «OPC» τα τελευταία χρόνια, όμως το GSi είναι που έβαλε τα μοντέλα από το Ρούσελσχαϊμ στο χάρτη της ταχύτητας.
Τα γρήγορα Opel μπορεί να είναι συνυφασμένα με το ακρωνύμιο «OPC» τα τελευταία χρόνια, όμως το GSi είναι που έβαλε τα μοντέλα από το Ρούσελσχαϊμ στο χάρτη της ταχύτητας.
Με ιστορία από εποχής Manta (όταν διαδέχτηκε το GT/E) και υπερ-επιτυχημένη θητεία στα Kadett 5ης και Astra 1ης γενιάς, το σηματάκι «GSi» παίρνει θέση στο πίσω μέρος του Corsa και κάθεται στην κορυφή της γκάμας, καθώς το OPC πλέον δεν διατίθεται.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Τιμολογιακά τοποθετείται ιδανικά, στις 17.480 ευρώ και με το επίπεδο εξοπλισμού υπερπλήρες. Έξι αερόσακοι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα, κλιματισμός, cruise control, σύστημα πολυμέσων IntelliLink και navigation, μαζί με τα σπορ καθίσματα, όλα είναι στάνταρ στο Corsa GSi.
Σαν να μην έφυγε ποτέ
Το σημερινό OPC μπορεί να καταργήθηκε και να περιμένει τον υβριδικό αντικαταστάτη, όμως η αύρα του συνεχίζει να γεμίζει τον αέρα μέσω του GSi. Το εμπρός μέρος προέρχεται από το Opel Performance Center, με τον επιθετικό προφυλακτήρα και το χαρακτηριστικό του σχήμα για τους προβολείς ομίχλης, αλλά και την εισαγωγή αέρα στο καπό (η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, είναι ψεύτικη).
Οι 17άρες ζάντες είναι «μια κάτω» σε σχέση με το OPC και ο πίσω προφυλακτήρας φιλοξενεί μια διακριτική οβάλ απόληξη αντί των δυο στρογγυλών εκατέρωθεν, όμως το GSi φέρνει πολύ στο απερχόμενο κορυφαίο Corsa. Και σε αυτό το Mandarin Orange, χρωματικά είναι αρκετά πιο ιδιαίτερο από εκείνο.
Σπορ και ποιοτικό εσωτερικό
Οι παραπομπές στο OPC συνεχίζονται στα ενδότερα. Το flat-bottomed τιμόνι, ο επιλογέας ταχυτήτων, οι ραφές σε αυτά και τα καθίσματα, η αλουμινένια πενταλιέρα. Για την ακρίβεια, η μόνη διαφορά μεταξύ GSi και OPC εντοπίζεται στην απουσία των μονοκόμματων μπάκετ της Recaro. Όχι ότι τα συγκεκριμένα δεν παρέχουν πλευρική στήριξη. Ίσα-ίσα, που είναι και πιο άνετα από τα Recaro. Όμως το «κλείδωμα» στα μονοκόμματα δεν το νιώθεις πουθενά.
Κατά τα άλλα, τα πλαστικά είναι ποιοτικά και οι χώροι ικανοποιητικοί. Δεδομένου ότι μιλάμε για τρίθυρο, αναμενόμενα η πρακτικότητα πάει λίγο πίσω. Στο οποίο κάθισμα –το πίσω- δυο ενήλικες θα βολευτούν με αρκετή άνεση. Ο πέμπτος, όμως, θα κάνει τα πράγματα κάπως φορτικά. Ο χώρος αποσκευών είναι άνω του μέσου όρου, στα 285 λίτρα και δεν θα προβληματίσει στην μεταφορά μπαγκαζιών σε μικρά ταξίδια.
Ολιστική εμπειρία στον δρόμο
Κάτι που ισχύει και για τον θόρυβο κύλισης, αλλά και την εν γένει συμπεριφορά της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) της Koni προέρχονται από το OPC, αλλά είναι λιγότερο σφιχτά σε σχέση με εκείνο. Οι εγκάρσιες ανωμαλίες θα περάσουν στο εσωτερικό και τα «κοψίματα» θα ακουστούν μέσω των αντίστοιχων γδούπων, όμως γενικά η απόσβεση δεν είναι κουραστική.
Όπως κουραστικός δεν είναι και ο ήχος από το μοτέρ. Ο 1.4 Turbo συνδυάζεται με ένα σχετικά κοντό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, όμως τα 130 χλμ./ώρα αντιστοιχούν σε κάτι παραπάνω από 3.000 σ.α.λ. και δεν προβληματίζουν τα αυτιά των επιβατών στο ταξίδι.
Το σφιχτό στήσιμο ξεπληρώνει μόλις αρχίσουν οι στροφές, στις οποίες το Corsa GSi μπορεί να επιτεθεί με περίσσια τόλμη. Οι κλίσεις είναι μικρές και η ρύθμιση της ανάρτησης καθιστά συνεργάσιμο το πίσω μέρος στις προτοποθετήσεις – τουλάχιστον μέχρι να επέμβει (διακριτικά είναι η αλήθεια) το ESP. Το εμπρός μέρος είναι ακριβές, όμως η αίσθηση και το βάρος από το τιμόνι παραείναι τεχνητά αλλοιώνοντας κάπως το feedback από τους τροχούς.
Ο λεβιές δεν ενθουσιάζει, αλλά δεν απογοητεύει κιόλας με το κούμπωμά του. Τα φρένα, αντίθετα, είναι εξαιρετικά σε απόδοση (όπως και η ρύθμιση του εμπρός μέρους, καταγωγής OPC), αλλά το πεντάλ έχει ένα «κλικ» περισσότερο νεκρή διαδρομή από όσο θα ήθελες σε ένα αυτοκίνητο με τον χαρακτήρα του GSi.
To δόγμα των 150
Το σημερινό με το απερχόμενο Corsa GSi, μαζί με το αντίστοιχο Astra των 90’s και εν μέρει το Kadett μοιράζονται ένα στοιχείο: την ισχύ.
Ασχέτως φιλοσοφίας κινητήρα και κυβισμού, τα GSi κυμαίνονται στην περιοχή των 150 ίππων. Το Kadett είναι το ισχυρότερο εξ αυτών, με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό να χαίρει τις περιποιήσεις και της Cosworth, ευρισκόμενο στα 156 άλογα. Astra, προηγούμενο και σημερινό Corsa είναι σταθερά στους 150 ίππους (αν και το Astra ήταν στα 151). Οι Γερμανοί πιστεύουν πως για να περάσει όμορφες στιγμές ο οδηγός, δεν χρειάζεται παραπάνω ισχύς. 150 άλογα και ένα παιχνιδιάρικο setup μπορούν να ικανοποιήσουν το 90% των περιπτώσεων.
Βέβαια σε μια εποχή που τα hot hatches ξεκινάνε από τους 200 και ξεπερνούν τους 400 ίππους, τέτοιες σκέψεις τοποθετούνται στην σφαίρα του ρομαντισμού. Όπως και ο κινητήρας του. Κάτω από το καπό δεν θα βρεις κάποιο υπερσύγχρονο 3κύλινδρο μοτέρ, ή ένα 4κύλινδρο ιπποφορβείο. 1.398 κ.εκ., 150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., 220 Nm ροπής στις 3.000-4.500 σ.α.λ., ένα απλό anti-spin και ένα χειροκίνητο 6άρι. Το αποτέλεσμα;
Σε συνδυασμό με το βάρος των 1.300 κιλών, ο 1.4 Turbo επιταχύνει το GSi στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,9 δλ. και φτάνει στην τελική των 207 χλμ./ώρα. Πολύ καλές επιδόσεις, οι οποίες συνοδεύονται από συγκρατημένη μέση τιμή κατανάλωσης στα 8,3 λίτρα/100 χλμ. Η ελαστικότητα του κινητήρα συμβάλλει τα μέγιστα σε αυτό, καθώς ακόμα και με 4η και 1.100 σ.α.λ. τραβάει χωρίς κανέναν ενδοιασμό.
+ Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κινητήρας, τιμή, απόδοση φρένων.
– Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων και πεντάλ φρένων.
Πηγή: autogreeknews.gr