Γιατί δεν πρέπει να αλλάζουμε ταχύτητες χωρίς να αφήνουμε γκάζι; (vid)

Σίγουρα οι περισσότεροι θα έχετε ακούσει τον όρο «καρφωτή», που σημαίνει ότι προχωράμε στην επόμενη σχέση του κιβωτίου χωρίς να σηκώσουμε το πόδι μας από το πεντάλ του γκαζιού.

Γιατί δεν πρέπει να αλλάζουμε ταχύτητες χωρίς να αφήνουμε γκάζι; (vid)

Σίγουρα οι περισσότεροι θα έχετε ακούσει τον όρο «καρφωτή», που σημαίνει ότι προχωράμε στην επόμενη σχέση του κιβωτίου χωρίς να σηκώσουμε το πόδι μας από το πεντάλ του γκαζιού. Κάτι που καλό θα ήταν να μην το κάνετε και το επιβεβαιώνει κι ο Jason Fenske, ο οποίος διατηρεί το κανάλι στο YouTube με την ονομασία Engineering Explained.

Ο Jason μας αναφέρει αρχικά πως εξίσου κακή ιδέα είναι να αλλάζουμε σχέσεις στο κιβώτιο χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Κι αυτό γιατί «κακοποιούνται» τα συγχρονιζέ του κιβωτίου, απαιτώντας να κάνουν μια εργασία για την οποία δεν έχουν κατασκευαστεί: να ταιριάξουν την ταχύτητα των τροχών με αυτή της ταχύτητας μετάδοσης. Κάτι που δεν προσφέρει μεγάλο όφελος, από τη φαινομενικά αδιάκοπη μετάδοση της δύναμης. Αλλά η ζημιά που μπορεί να προκληθεί είναι τεράστια. Έπειτα ο Jason αναφέρθηκε στο λεγόμενο Power Shifting, το οποίο διαφέρει από ότι αναφέραμε παραπάνω.

Σε αυτή τη περίπτωση ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι, όπου κινητήρας και σύστημα μετάδοσης λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους. Η συνταγή χαλάει, όταν ο οδηγός πάει να περάσει στην επόμενη ταχύτητα και δεν σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Πατώντας λοιπόν τον συμπλέκτη η ταχύτητα μετάδοσης πέφτει (αφού ο συμπλέκτης δεν είναι πλέον εμπλεκόμενος) και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν, αφού απεμπλέκεται από το κιβώτιο ταχυτήτων.

Στη συνέχεια ο οδηγός θα περάσει στην μετάδοση την επόμενη σχέση. Τώρα, οι ταχύτητες περιστροφής της επόμενης και της προηγούμενης σχέσης δεν ταιριάζουν και τα συγχρονιζέ πρέπει να εξισορροπήσουν την κατάσταση, με αποτέλεσμα να φορτίζονται πέραν του αναμενομένου! Και μόλις ο οδηγός αφήσει το συμπλέκτη τότε ο κινητήρας προσπαθεί να συνεργαστεί με το βολάν και γενικότερα την μετάδοση, που έχει χαμηλότερη ταχύτητα περιστροφής. Μόλις λοιπόν επιτευχθεί η σύμπλεξη, τότε είτε έχουμε πατινάρισμα, ή μια στιγμιαία «κλωτσιά» ισχύος που προκαλεί σπινάρισμα των τροχών στους οποίους καταλήγει η δύναμη του κινητήρα, ταλαιπωρώντας όμως δίχως λόγο το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου.

Δείτε το επεξηγηματικό βίντεο και θα καταλάβετε:

Πηγή: autogreeknews.gr