Ποιο είναι το πιο δυνατό και γρήγορο 1.000άρι turbo;
Οι μικροί turbo downsized κινητήρες τοποθετούνται πλέον σε πάρα πολλά αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών και μεγεθών, από μίνι έως μικρομεσαία SUV, όσον αφορά τους μικρότερους σε χωρητικότητα έως τα 1.000 κ.εκ.
Μπορεί ακόμα σε κάποιους να ακούγεται παράξενο, ότι για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,4 μ. διαθέτει 1.000άρη κινητήρα, όμως στην πράξη τα περισσότερα μηχανικά αυτά σύνολα έχουν αρκετή ιπποδύναμη και ροπή για να κινήσουν σβέλτα τα αμαξώματα, προσφέροντας επιδόσεις αντίστοιχες με παλαιότερων ατμοσφαιρικών κινητήρων 1.4 και 1.6 λτ., αλλά με χαμηλότερη κατανάλωση και πολύ λιγότερους ρύπους. Παράλληλα τα 3κύλινδρα turbo μηχανικά σύνολα του 1.0 λτ. είναι πιο ελαφριά και συμβάλλουν με την σειρά τους στα καλύτερα χαρακτηριστικά οδήγησης.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στην ελληνική αγορά τα αυτοκίνητα που πωλούνται με turbo κινητήρες έως 1.0 λτ. είναι δεκάδες. Ποιο όμως, μεταξύ όλων αυτών, είναι το ισχυρότερο αλλά και το ταχύτερο; Η απάντηση είναι το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 PS ST-Line. Το ίδιο μοτέρ τοποθετείται και στο EcoSport, όμως δεν έχει τις επιδόσεις του Fiesta.
Πιο αναλυτικά, ο 1.0 EcoBoost του Fiesta ST-Line αποδίδει 140 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής μεταξύ 1.500-6.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το μικρό σπορτίφ Ford επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα, η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 6,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 102 γρ./χλμ.
Ο εν λόγω κινητήρας με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας συνδυάζεται με ένα ιδανικό στήσιμο αναρτήσεων, το οποίο ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο σε κάθε διαδρομή, χωρίς παράλληλα να ταλαιπωρείται.
Οι τιμές του Fiesta ST-Line ξεκινούν από 17.435 ευρώ (χωρίς πιθανή τρέχουσα προσφορά) και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα. Μεταξύ αυτών είναι οι 6 αερόσακοι, το σύστημα αυτόνομης πέδησης, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, ο αυτόματος ηλεκτρονικός κλιματισμός και το σπορ πακέτο στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, που ενισχύει το περεταίρω το δυναμικό του προφίλ.
Πηγή: autogreeknews.gr