Ποια αυτοκίνητα χαίρονται να έχουν οι ιδιοκτήτες τους;
Διαβάστε ποια μοντέλα ικανοποιούν στο έπακρο τους οδηγούς τους.
Έχουμε αναφέρει πολλάκις τον άγραφο νόμο της συμβίωσης με το αυτοκίνητο: άλλο πράγμα η αγορά, άλλο η χρήση. Μπορεί κάποιος να αποκτήσει το τετράτροχο των ονείρων του και μετά από κάποιους μήνες συνύπαρξης να τραβάει τα μαλλιά του. Στον αντίποδα, μια «αποστειρωμένη» αγορά ανάγκης μπορεί να μετατραπεί σε έρωτα.
Οι προϋποθέσεις αρκετές: χαμηλά πάγια έξοδα, άνεση, έλλειψη προβλημάτων, εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, όλα παίζουν ρόλο στο πόσο επιτυχημένη είναι μια σχέση ιδιοκτήτη-αυτοκινήτου. Η έρευνα Driver Power που διενεργείται στην Αγγλία από το περιοδικό Auto Express, εξετάζει τα ανωτέρω κριτήρια, με το πόρισμα να ανήκει στο καταναλωτικό κοινό. Οι άνθρωποι που αγόρασαν αυτοκίνητο τους τελευταίους 24 μήνες, απαντούν σε ένα ερωτηματολόγιο που εκτείνεται σε παραπάνω από 30 διαφορετικούς τομείς. Οι σημαντικότεροι είναι και αυτοί που αναφέρονται στους πίνακες: κινητήρας-κιβώτιο, εμφάνιση, ποιότητα εσωτερικού, χώροι-πρακτικότητα, άνεση-οδική συμπεριφορά, σύστημα πολυμέσων, κατανάλωση και κόστος χρήσης, συστήματα ασφαλείας και αξιοπιστία με ποιότητα κατασκευής. Τα αποτελέσματα συγκεντρώνονται και συνθέτουν το ποσοστό ικανοποίησης, ενώ παράλληλα αναφέρεται και το ποσοστό εμφάνισης βλαβών.
Με αυτά κατά νου, πάμε να δούμε ποια μοντέλα κυριολεκτικά τα χαίρονται οι κάτοχοί τους.
1. Toyota Prius – 93,22%
Στην κορυφή συναντάμε το πιο γνωστό υβριδικό του πλανήτη. Τα συστήματα ασφαλείας, η χαμηλή κατανάλωση, η άνεση, ο κινητήρας και το κιβώτιο είναι τα χαρακτηριστικά που εκτιμώνται περισσότερο στο best seller υβριδικό της Toyota. Το ποσοστό εμφάνισης προβλημάτων βρίσκεται στο 14,5%, με την συντριπτική πλειοψηφία να αφορά τα ηλεκτρικά.
2. Lexus IS – 93,19%
Μια ανάσα πίσω από το Prius, βρέθηκε το μεσαίο της όμορης Lexus. Το IS διαπρέπει στον κινητήρα με το κιβώτιο, την ποιότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού, αλλά και την οδική συμπεριφορά. Μόλις το 4,2% αναφέρει κάποιου είδους ζήτημα, κυρίως στον κινητήρα και τα φρένα.
3. Alfa Romeo Giulia – 93%
Στους τομείς «κινητήρας-κιβώτιο» και «οδική συμπεριφορά», η μπερλίνα από το Μιλάνο στρογγυλοκάθεται στην κορυφή. Τα συστήματα ασφαλείας είναι επίσης ψηλά, σε αντίθεση με τους χώρους και την πρακτικότητα. Τα ηλεκτρικά έκαναν το 28% των κατόχων της να τικάρουν το κουτάκι με τα προβλήματα.
4. Kia Sorento – 92,98%
Κινητήρας-κιβώτιο και κόστος χρήσης πρακτικά στέρησαν το βάθρο από το μεγάλο SUV της Kia, το οποίο κυμάνθηκε πολύ χαμηλά σε αυτούς τους τομείς. Οι χώροι, η πρακτικότητα, η ποιότητα του εσωτερικού, η αξιοπιστία και το σύστημα πολυμέσων αντίθετα, κέρδισαν όσους κατέθεσαν χρήματα στην κορεατική εταιρία. Ο κινητήρας εμφανίζει και προβλήματα, ανεβάζοντας το ποσοστό εμφάνισής των στο 19,7%.
5. Lexus RX – 92,87%
Δεύτερη παρουσία για την Lexus, με το γνωστό SUV της να ξεχωρίζει στο σύνολο των εξεταζόμενων κριτηρίων. Για την ακρίβεια, το RX θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται στην κορυφή, αν δεν το «χαντάκωναν» το σύστημα πολυμέσων και το κόστος χρήσης. Από πλευράς αξιοπιστίας, ένα 8,1% αναφέρει ζητήματα κυρίως με τα ηλεκτρικά.
6. Skoda Kodiaq – 92,75%
Ακόμα ένα μεγάλο SUV, από την Skoda αυτή την φορά. Το Kodiaq αναμενόμενα κερδίζει άπαντες με τους αχανείς χώρους του, την ποιότητα του εσωτερικού, το σύστημα πολυμέσων και την ποιότητα κατασκευής, ωστόσο τα συστήματα ασφαλείας και το κόστος χρήσης το περιορίζουν στην 6η θέση. Ένα 22,6% και εδώ αντιμετωπίζει, ως επί το πλείστον, ζητήματα με τα ηλεκτρικά.
7. Peugeot 3008 – 92,69%
Άνω του μέσου όρου το γαλλικό best seller SUV, με τα συστήματα ασφαλείας να είναι το μεγάλο του ατού και την ποιότητα κατασκευής, μαζί με τον κινητήρα και το κιβώτιο, στην αντίπερα όχθη. Και πάλι τα ηλεκτρικά απασχολούν τους ιδιοκτήτες, εδώ το 15,1% εξ αυτών.
8. Hyundai Ioniq – 92,67%
To ηλεκτρικό Hyundai αναμενόμενα τα πάει περίφημα στο κόστος χρήσης, κάνει το ίδιο στον κινητήρα και το κιβώτιο, συνεχίζει με τα συστήματα ασφαλείας, όμως η πρακτικότητα, η οδική συμπεριφορά και το εσωτερικό του στερούν πολύτιμους πόντους. Το 16,2% των ερωτηθέντων απάντησε πως τους έχουν ταλαιπωρήσει -καλά μαντέψατε- τα ηλεκτρικά.
9. Lexus GS – 92,64%
Τρία στα δέκα για την Lexus, με την αξιοπιστία, τον κινητήρα και το κιβώτιο, αλλά και την εξωτερική εμφάνιση να αποτελούν τα δυνατά σημεία του μεγάλου της σεντάν. Αντίθετα, όπως έχουμε ήδη αναλύσει, το σύστημα πολυμέσων και η εργονομία του GS προκαλεί «πονοκέφαλο». Ένα 9,1% αναφέρει ζητήματα με τα φρένα, για να σπάσει το σερί των ηλεκτρικών.
10. Kia Niro – 92,63%
Ταυτόσημη επίδοση με το GS, δεύτερο Kia και αμιγώς ηλεκτρικό στο top 10. Κόστος χρήσης, σύστημα πολυμέσων και αξιοπιστία τα δυνατά σημεία του Niro. Σχεδίαση, άνεση, χώροι και πρακτικότητα στα μείον. Κλείνουμε όπως και στην συντριπτική πλειονότητα των αναφερθέντων μοντέλων: με θέματα στα ηλεκτρικά, εδώ σε ποσοστό 15,9%.
Πηγή: auogreeknews.gr