Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα SUV στις 100.000 χιλιόμετρα;
Για πολλούς, οι 100.000 χιλιόμετρα σηματοδοτούν το ορόσημο της αξιοπιστίας.
Για πολλούς, οι 100.000 χιλιόμετρα σηματοδοτούν το ορόσημο της αξιοπιστίας. Κατά μερικούς, αν ένα αυτοκίνητο φτάσει μέχρι εκεί με ελάχιστα ή καθόλου προβλήματα, είναι «αλεξίσφαιρο». Κατά άλλους, ακόμα και μικρές βλάβες σκιαγραφούν αναξιοπιστία καθώς θεωρούν ότι πρόκειται για μικρό διάστημα. Όπως και να ΄χει, η εικόνα ενός μοντέλου στο «κατοστάρικο» μετράει πάρα πολύ.
Το γερμανικό Auto Bild δημοσίευσε τα αποτελέσματα από τις δοκιμές μακράς διαρκείας του, οι οποίες γίνονται με ορίζοντα τουλάχιστον 100.000 χιλιομέτρων σε διάστημα 5ετίας. Ήτοι 20.000 χιλιόμετρα ετησίως. Τα αυτοκίνητα που εξετάστηκαν είναι καινούργια, από το 2014 και έπειτα, βαθμολογούμενα με πόντους προβλημάτων και αντίστροφα από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Η βαθμολογία είναι από το 1 ως το 5, όμως σε αντίθεση με την γνώριμη διαδικασία, όσο μεγαλύτερος ο βαθμός τόσο πιο αναξιόπιστο το μοντέλο. Δηλαδή οι αριθμοί αντιστοιχούν περισσότερο στην βαθμολόγηση με γράμματα, όπου το «Α+» είναι κορυφαίο και ούτω καθεξής. Στην προκειμένη «5» σημαίνει «σοβαρά αναξιόπιστο» και «1+» «αθάνατο».
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Έχουμε και λέμε, λοιπόν:
16. Subaru XV 2.0D: 44 πόντοι, 4-
Τα προβλήματα με το crossover των «Πλειάδων» ξεκινούν από υπέρμετρη φθορά του συμπλέκτη, προχωρούν σε αρρυθμίες του κινητήρα και φτάνουν μέχρι διάβρωση του αμαξώματος. Τα ίδια και στο εσωτερικό, με τριγμούς και σπασμένους μηχανισμούς καθισμάτων. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, το μόνο που γλίτωσε το XV από την κατώτατη βαθμολογία ήταν το γεγονός ότι απλά δεν «έμεινε»!
15. Audi Q3 2.0 TDI Quattro: 42 πόντοι, 4-
Ίδια σχεδόν βαθμολογία, διαφορετικά προβλήματα για το Q3. Εδώ σε πρώτο πλάνο βρίσκονται τα ηλεκτρονικά, με το check engine να ανάβει πρώτη φορά στις 27.077 χιλιόμετρα και να βάζει τον κινητήρα σε safe mode. Από εκεί και μέχρι τις 51.935 η διαδικασία επαναλήφθηκε κάμποσες φορές, για να φτάσουμε σε αντικατάσταση της βαλβίδας EGR. Οι εμπρός λαμπτήρες xenon επίσης (και στα δυο φανάρια), χρειάστηκε να αλλαχθούν.
14. Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech (2014-2018): 34 πόντοι, 4
Λίγα, αλλά γερά τα προβλήματα του μικρομεσαίου Citroen. Λίγο μετά τις 30.000 χιλιόμετρα, το συγχρονιζέ της 5ης παρέδωσε πνεύμα, κάτι που επέβαλλε «κατέβασμα» του κιβωτίου για να αντικατασταθεί το εξάρτημα. Λίγο αργότερα, ο κινητήρας μπήκε σε safe mode λόγω δυσλειτουργίας στην ανάφλεξη.
13. Peugeot 5008 2.0 HDi (2009-2016, το δείγμα ήταν του 2014): 31 πόντοι, 4+
Εντατήρας αλυσίδας, διαρροή λαδιού στο τούρμπο που οδήγησε στην αντικατάστασή του και υπέρμετρη φθορά στα αμορτισέρ, ήταν τα σοβαρότερα θέματα που αντιμετώπισαν οι οδηγοί του γαλλικού πολυμορφικού.
12. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip: 29 πόντοι, 3-
Το μοναδικό πρόβλημα που απασχόλησε τους Γερμανούς, ήταν απώλεια ισχύος που προήλθε από τρύπες στις σωληνώσεις. Ωστόσο ήταν αρκετό για να ρίξει το Vitara αρκετά χαμηλά. Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 140 PS 2WD
11. Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4: 25 πόντοι, 3
Το μοτεράκι των υαλοκαθαριστήρων, που παρέδωσε πνεύμα στις 39.042 χιλιόμετρα, δεν λογίζεται ως κάτι σοβαρό. Οι ρωγμές στο κέλυφος του κιβωτίου και την πολλαπλή εισαγωγής, ωστόσο, που οι μηχανικοί διαπίστωσαν λίγο μετά τις 50.000 ήταν αρκετές για να στείλουν το Kuga εκτός πρώτης δεκάδας.
10. MINI Cooper SD Countryman: 21 πόντοι, 3+
Εκεί όπου βρέθηκε το αγγλογερμανικό SUV, με τους οδηγούς να ταλαιπωρούνται από τα φθαρμένα αμορτισέρ, τους τριγμούς στο εσωτερικό και μια διαρροή στο υγρό φρένων, γύρω στις 60.000 χιλιόμετρα.
9. Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×4: 15 πόντοι, 2
Τα μοναδικά προβλήματα που σημειώθηκαν στο παγκόσμιο best seller της Nissan, ήταν οι διαρροές στην κυλινδροκεφαλή: μία στις 30.512 χιλιόμετρα και άλλη μία στις 63.109. Κατά τα άλλα, μικροζητήματα με τα ηλεκτρικά και κάποια πλαστικά στο εσωτερικό.
8. Peugeot 2008 1.6 BlueHDi: 11 πόντοι, 2+
Υπέρμετρη φθορά στα αμορτισέρ και εδώ, η οποία οδήγησε σε έντονους κραδασμούς και τριγμούς στο εσωτερικό.
7. Fiat 500X 1.6 MJT: 10 πόντοι, 2+
Απροβλημάτιστες οι 100.000 για το περιπετειώδες «500αρακι», με το βιβλίο συμβάντων να αναφέρει μόνο κάποιες ασυνέπειες του συστήματος πλοήγησης TomTom και την συναρμογή ορισμένων πλαστικών στο εσωτερικό.
6. Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip: 8 πόντοι, 1-
Ίδιας φύσης τα τεχνικά κωλύματα για το SX4, με την οθόνη του συστήματος πολυμέσων να αναβοσβήνει μετά από 5.000 χιλιόμετρα. Ουδέν αξιοσημείωτο, πέραν αυτού.
5. Mazda CX-5 Skyactiv-D AWD: 8 πόντοι, 1-
Ισόβαθμο με το Suzuki, το CX-5 δεν αντιμετώπισε κανένα θέμα, ακόμα κι όταν οι δοκιμαστές ξέχασαν να επισκεφθούν το συνεργείο για αναβάθμιση λογισμικού!
4. Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD: 6 πόντοι, 1-
Κάποιες φορές ο μηχανισμός της πόρτας του πορτμπαγκάζ κόλλαγε και προς το τέλος της δοκιμής, ακούγονταν τριγμοί στο εσωτερικό. Αυτά τα ολίγα για το Hyundai.
3. BMW X1 xDrive20i: 4 πόντοι, 1
Σε 100.000 χιλιόμετρα, το μόνο συμβάν άξιο αναφοράς ήταν δυσχέρεια στην λειτουργία και τον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων!
2. Volvo XC60 D4 (2009-2017, το δείγμα ήταν του 2014): 4 πόντοι, 1
Παρόμοιους μπελάδες και για το σουηδικό SUV, με την θυρίδα του USB να σταματάει την λειτουργία της στις 70.266 χιλιόμετρα.
1. Kia Sportage 2.0 CRDi AWD: 4 πόντοι, 1+
Μια θυρίδα που τελικά στοίχισε την πρωτιά στο XC60, καθώς το Sportage δεν παρουσίασε το παραμικρό στο διάστημα των 100.000 χιλιομέτρων, πιστοποιώντας με τον πλέον εμφατικό τρόπο την κυριαρχία των Κορεατών στις έρευνες αξιοπιστίας!
Πηγή: autogreeknews.gr