Δοκιμή Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC TheRock Edition
Η παρουσίαση της X-Class έπιασε πολύ κόσμο απροετοίμαστο, καθώς αγροτικό με το «αστέρι» στη μάσκα δεν είχαμε ξαναδεί.
Η παρουσίαση της X-Class έπιασε πολύ κόσμο απροετοίμαστο, καθώς αγροτικό με το «αστέρι» στη μάσκα δεν είχαμε ξαναδεί. Εκεί ακριβώς πόνταρε και η Mercedes: στο ακαταμάχητο στοιχείο της διαφορετικότητας, που της χαρίζει ο τίτλος του μοναδικού premium pick-up (αν και η VW έχει διαφορετική άποψη, συγκαταλέγοντας το Amarok).
Μοναδική ή όχι, η X-Class δεν παύει να είναι το πιο διαφορετικό αγροτικό της κατηγορίας. Μια συνθήκη που ισχύει για την X 250 d, που δοκιμάζουμε εδώ. Φαντάζεστε, λοιπόν, τον δείκτη «κεφαλογυρίσματος» που επιτυγχάνει η TheRock Edition, με τα ανάλογα αυτοκόλλητα, τις μαύρες ζάντες αλουμινίου, την μπάρα ιδίου χρώματος στην καρότσα και τα ευμεγέθη σκαλοπάτια. Διαθέσιμη αποκλειστικά με διπλή καμπίνα και εξοπλισμένη με όλα τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας, η X 250 d TheRock Edition συνδυάζει ιδανικά τον εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, στον οποίο δεσπόζουν οι επενδύσεις Artico/DYNAMICA στο εσωτερικό και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα/θερμαινόμενα καθίσματα.
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
Το αντίτιμο για όλα αυτά ανέρχεται στις 43.264 ευρώ για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και το διπλό τούρμπο στον ντίζελ των 2.3 λίτρων. Η X 220 d που αρκείται σε έναν υπερτροφοδότη και 163 ίππους, εξοπλίζεται αποκλειστικά με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και κοστίζει από 39.963 ευρώ. Η χειροκίνητη X 250 d των 190 ίππων τιμάται στις 41.893 ευρώ, ενώ η κορυφαία X 350 d με τον πανίσχυρο twinturbo V6 των 258 ίππων απαιτεί την εκταμίευση σχεδόν 50.000 ευρώ (49.725).
Επιβλητική και εντυπωσιακή
Για την εμφάνιση δεν χρειάζεται να διανύσεις παραπάνω από μερικά μέτρα, για να καταλάβεις τον αντίκτυπο που έχει η «βραχώδης» X-Class στους υπόλοιπους οδηγούς: σοκ και δέος!
Το προαναφερθέν -και τεράστιο- αστέρι στην μάσκα προκαλεί δέος, με το μέγεθος και το γενικότερο παράστημα να αναλαμβάνουν το κομμάτι του σοκ. Η X-Class είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, από όποια μεριά κι αν την προσέξεις: 5.340 χλστ. μήκους, σχεδόν 2 πλάτους και 1,82 μέτρα ύψους. Βάλτε στην εξίσωση και τις πινελιές της TheRock Edition, με το χορταστικό Styling Bar στην καρότσα, τα φαρδιά ελαστικά 255/60 και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου και έχετε ίσως τον πιο εντυπωσιακό εκπρόσωπο της κατηγορίας. Να σημειώσουμε εδώ πως όλα τα ανωτέρω ισχύουν για την default ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία σταματά στα 20,2 εκατοστά απόστασης από το έδαφος. Η Mercedes προσφέρει την επιλογή αύξησης επιπλέον 2 εκατοστών.
Πολυτέλεια και χρηστικότητα μέσα
Περνώντας στη διπλή καμπίνα των επιβατών, οι διαφορές που παρατηρεί κανείς σε σχέση με την απλή X 250 d είναι ελάχιστες. Για την ακρίβεια μόνο όταν ανοίγεις την πόρτα και παρατηρείς το φαρδύ σκαλοπάτι, καταλαβαίνεις πως βρίσκεσαι στην TheRock Edition.
Κάτι που μόνο ως κολακευτικό για την απλή X 250 d μπορεί να εκλειφθεί, καθώς ο πήχης είναι ήδη ψηλά από την έκδοση Power. Τα καθίσματα με επένδυση Artico/DYNAMICA αναβαθμίζουν την εμπειρία και την εικόνα, προσφέροντας παράλληλα ασυνήθιστα καλή στήριξη για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Οι ηλεκτρικές τους ρυθμίσεις προς όλες τις πλευρές καθιστούν την εύρεση της ιδανικής θέσης παιχνιδάκι, με τον αστερίσκο του τιμονιού, το οποίο ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος και μπορεί να δυσκολέψει κάπως τα πιο μικρά αναστήματα. Η ορατότητα είναι εξαιρετική προς τα μπροστά και τα πλάγια, αλλά προς τα πίσω το κάλλος του Styling Bar στοιχίζει, καθώς σε συνδυασμό με το τελείωμα της καμπίνας σχηματίζει μια ιδιαίτερα φαρδιά τρίτη κολόνα. Βέβαια είναι στάνταρ η κάμερα οπισθοπορείας και η εποπτεία 360 μοιρών, που σου λύνει τα χέρια.
Ο διάκοσμος γενικότερα παραπέμπει σε επιβατικό μοντέλο της Mercedes, τόσο με την σχεδίαση του τιμονιού και του πίνακα οργάνων, όσο και με το μοτίβο των αεραγωγών. Τα υλικά είναι γεροδεμένα, όπως αρμόζει σε ένα ελαφρύ επαγγελματικό που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τα χωράφια, όμως ένα μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό θα ήταν καλοδεχούμενο. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους μικροαντικειμένων, καθώς οι επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους δυο ποτηροθήκες (η μία ρηχή), έναν μικρό χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο και τις «τσέπες» στο εσωτερικό των θυρών. Ειδικά στο κέντρο του ταμπλό, που χάσκει ένα μεγάλο μέρος πλαστικού, μια θήκη για το κινητό τηλέφωνο θα ήταν ιδανική.
Άσκηση κυριαρχίας
Στο δρόμο -και εκτός αυτού- όμως, δεν υπάρχουν παράπονα. Μόνο θαυμασμός για το στήσιμο των Γερμανών, οι οποίοι έχουν φέρει τα pick up όσο πιο κοντά στα επιβατικά αυτοκίνητα γίνεται.
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό παίζει η αντικατάσταση των φύλλων σούστας στην πίσω ανάρτηση με ελατήρια, ελαχιστοποιώντας τις αναπηδήσεις της καρότσας και δημιουργώντας συνάφεια μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους. Στρίβοντας το -αρκετά γρήγορο για αγροτικό- τιμόνι, οι εμπρός τροχοί μεταφράζουν άμεσα -πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας- σε κίνηση την εντολή του οδηγού. Το πέλμα των 255 χιλιοστών προσφέρει περίσσια κρατήματος, ωστόσο το 60άρι προφίλ και η ρύθμιση της ανάρτησης απομονώνουν το σύστημα διεύθυνσης από τα τεκταινόμενα του οδοστρώματος. Και μόνο, πάντως, το γεγονός πως σχολιάζουμε την αμεσότητα του τιμονιού σε γρήγορη οδήγηση, στην άσφαλτο, σε pick up καταδεικνύουν την εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει η Mercedes στο σετάρισμα της TheRock Edition.
Το αυτό ισχύει και για τα φρένα, που διαχειρίζονται με παροιμιώδη ευκολία την μάζα της X-Class. Το πεντάλ έχει μεν κάμποση νεκρή διαδρομή, όμως όταν πιάνει νιώθεις ότι δεν αφήνει το παραμικρό ίχνος αμφισβήτησης.
Οι 190 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ. και τα 450 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 2.500 σ.α.λ. δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κινήσουν τα 2.234 κιλά του αμαξώματος. Τα 11,1 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι καθαρά ενδεικτικά, όπως και τα 175 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Η ουσία κρύβεται στην άνεση με την οποία η X-Class μαζεύει και διατηρεί χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο, με τα 130 χλμ./ώρα να μην προκαλούν την παραμικρή ενόχληση στους επιβάτες με περιττούς θορύβους, πέραν του αεροδυναμικού. Η ηχομόνωση κρατάει έξω τον ήχο του κινητήρα και η η ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει η ανάρτηση, είναι σεμιναριακού επιπέδου. Όλα αυτά με μια μέση τιμή κατανάλωσης στα 10,1 λίτρα/100 χλμ.
Όταν χρειαστούν οι επαγγελματικές αρετές της X 250 d, ουδείς θα μείνει ανικανοποίητος. Η τετρακίνηση με τα 2 μπλοκέ διαφορικά (κεντρικό και πίσω) και το βοηθητικό κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού, εγγυώνται πως το γερμανικό pick up θα σταματήσει μόνο από το σθένος του οδηγού – και τα ελαστικά, το φαρδύ πέλμα και ο σχετικά ασφάλτινος προσανατολισμός των οποίων θέλουν λίγη προσοχή. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν χρειάζεται καν η εμπλοκή της τετρακίνησης, αφήνοντας τον οδηγό να παίξει ελεύθερα με την πληθωρική ισχύ και τον πίσω άξονα (και εδώ χρειάζεται προσοχή, καθώς το μεγάλο μήκος προϋποθέτει τον αντίστοιχο χώρο).
Οι γωνίες εισόδου – ράμπας – εξόδου (29-20,4-24 μοίρες αντίστοιχα) σημαίνουν πως χρειάζεται… τοίχος για να σταματήσει η TheRock Edition -ή πολύ παχιά λάσπη, που θα «μπουκώσει» τα ελαστικά. Τα 1.016 κιλά του ωφέλιμου φορτίου της καρότσας (1.027 για τις χειροκίνητες X 250 d) και τα 3.500 του ανώτατου φορτίου ρυμούλκησης, προέρχονται από το πάνω ράφι της κατηγορίας, ενώ οι μετακινούμενες δέστρες στον χώρο φόρτωσης αυξάνουν τον βαθμό πρακτικότητας.
+ Επιβλητική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, εκτός δρόμου ικανότητες, εξοπλισμός, αποτελεσματικότητα φρένων, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου.
– Έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα, αίσθηση πεντάλ φρένων, έλλειψη τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού.