Σε ποια ταχύτητα δεν βρέχεσαι με ανοιχτή την οροφή;
Μπορεί ο καιρός να είναι ιδανικός για κάμπριο αυτοκίνητα αλλά η βροχή πάντα «παραμονεύει».
Το γενικότερο κλίμα και η συγκεκριμένη περίοδος στην Ελλάδα, είναι ιδανικά για κάμπριο αυτοκίνητα. Αν αντιπαρέλθουμε τους χειμερινούς μήνες, ο υπόλοιπος χρόνος δεν εμποδίζει σε τίποτα τον οδηγό ενός ανοιχτού αυτοκινήτου να κατεβάσει την οροφή και να χαρεί τον ήλιο στο πρόσωπο, αλλά και τον αέρα στα μαλλιά του. Βέβαια ο καιρός παρουσιάζει «αδιαθεσίες», ειδικά την άνοιξη, και από εκεί που οδηγείς με 22 βαθμούς και αγαστή λιακάδα, μπορεί να δεις τον ουρανό να σκοτεινιάζει. Και μετά να έρθουν οι πρώτες ψιχάλες. Και μετά να ξαναβγάλει ήλιο κ.ο.κ.
Οπότε η φυσιολογική διαδικασία για έναν οδηγό κάμπριο είναι να σταματάει -ή να κινείται με χαμηλή ταχύτητα- και να ανοιγοκλείνει την οροφή, αναλόγως καιρικής εξίσωσης. Ή να το πάρει απόφαση και απλά να την αφήσει κλειστή. Είναι, όμως, τόσο «μαύρο-άσπρο» η κατάσταση, ή υπάρχει και λίγο γκρι; Οι νόμοι της αεροδυναμικής και της μηχανικής ρευστών τείνουν προς το δεύτερο.
Βαθμολογία Super League: Μόνος στην κορυφή ο Ολυμπιακός
Στην στρωτή -ή γραμμική- ροή, τα στοιχεία του ρευστού κινούνται κατά μήκος ομαλών τροχιών. Στην προκειμένη, οι σταγόνες της βροχής. Όταν δεν μεσολαβούν έντονες ριπές ανέμου και η τροχιά τους ακολουθεί κάθετη πορεία, η κίνηση του αυτοκινήτου μπορεί να δημιουργήσει ένα στρώμα αέρα από πάνω του, που απομακρύνει το νερό πριν αυτό φτάσει στα κεφάλια των επιβατών. Η δημιουργία αυτού του στρώματος τώρα, είναι συνισταμένη δυο παραγόντων: της ταχύτητας του οχήματος και της μετωπικής του επιφάνειας. Προφανώς όσο ταχύτερα κινείται ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη η αλληλεπίδραση με τον αέρα. Ομοίως, όσο πιο αεροδυναμικό αυτό, τόσο ομαλότερη η μεταξύ τους σχέση.
Το Honda S2000, για παράδειγμα, έχει ένα ιδιαίτερα αιχμηρό εμπρός μέρος, που το βοηθά να «σκίζει» τον αέρα. Επίσης, διαθέτει ένα σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, που αεροδυναμικά αναιρεί τον σφηνοειδή σχεδιασμό της μετόπης. Έχει μετρηθεί πως σε συνθήκες ήπιας βροχόπτωσης, ένα S2K πρέπει να κινείται με τουλάχιστον 80 χλμ./ώρα για να δημιουργεί το ανάλογο ρεύμα και να προλαβαίνει το νερό πριν φτάσει στην καμπίνα των επιβατών. Mια Mercedes C-Class Cabriolet, όπως της φωτογραφίας, που διαθέτει και ανακλαστήρες στο πάνω μέρος του παρμπρίζ για ομαλοποίηση της τυρβώδους ροής, αρκείται σε 70 χλμ./ώρα.
Ο γενικότερος κανόνας απαιτεί ταχύτητα τουλάχιστον 70 χλμ./ώρα, πάντα για ήπια βροχόπτωση και υπό νορμάλ κατακρήμνιση. Καθίσταται σαφές πως σε περιπτώσεις καταιγίδας, ακόμα και με 200 χλμ./ώρα να κινείται κανείς (προφανώς και αντενδείκνυται για ευνόητους λόγους) το εσωτερικό θα γίνει πισίνα. Το ίδιο ισχύει και για κανονική βροχή, αλλά με έντονους ανέμους. Ωστόσο αν έχετε κάμπριο και αρέσκεστε σε βόλτες υπό την αγκάλη του ήλιου, δεν χρειάζεται να τρομάξετε αν αισθανθείτε λίγες ψιχάλες. Αρκεί να ανεβάσετε λίγο την ταχύτητα -εφόσον το επιτρέπουν τα όρια, φυσικά- και να συνεχίσετε να απολαμβάνετε το αίσθημα ελευθερίας, που προσφέρει η επαφή με το περιβάλλον.
Πηγή: autogreeknews.gr