Μπορεί η φόρτιση του κινητού να αδειάσει την μπαταρία;
Πολλοί οδηγοί φορτίζουν το κινητό εντός αυτοκινήτου.
Κινητά τηλέφωνα και αυτοκίνητα ελάχιστη σχέση έχουν με τις παρελθοντικές τους μορφές, όμως μεταξύ τους μοιράζονται περισσότερα πράγματα από ποτέ. Η ψηφιακή εποχή έχει μετατρέψει τα μεν πρώτα σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές τσέπης, τα δε τετράτροχα σε πλατφόρμες τεχνολογίας όπου η συνδεσιμότητα παίζει κυρίαρχο ρόλο στη λίστα προτεραιοτήτων του αγοραστικού κοινού. Τι συμβαίνει, όμως, όταν τα συνδυάσουμε;
Φαινομενικά η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου δίδεται σχετικά εύκολα. Η μπαταρία ενός κινητού τηλεφώνου -ή smartphone, που έχουμε πια σχεδόν όλοι- έχει πολύ μικρές ενεργειακές απαιτήσεις συγκριτικά με το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου, που καλείται να τροφοδοτήσει η μπαταρία κάτω από το καπό. Για την ακρίβεια, οι μεγαλύτερες μπαταρίες που τοποθετούνται στα πιο προηγμένα smartphone φτάνουν τις 1.8Ah. Η μέση ενός αυτοκινήτου βρίσκεται στις 60Ah. Βάσει του διαγράμματος κατανάλωσης ενέργειας, ένα πλήρως «άδειο» iPhone 6 ας πούμε, θα «τραβήξει» λίγο πάνω από το 3% της μπαταρίας του αυτοκινήτου μέχρι να φτάσει στο 100%. Αμελητέα ποσότητα, δηλαδή. Άρα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την βιωσιμότητα της τροφοδότησης των ηλεκτρικών του αυτοκινήτου. Σωστά;
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
Σχετικές έρευνες στις Η.Π.Α. φροντίζουν να αποκλείσουν μονολεκτική απάντηση. Όταν μιλάμε για καινούργια αυτοκίνητα, το ενδεχόμενο αυτό αποκλείεται. Θα έχετε παρατηρήσει πως όταν είμαστε σταματημένοι με σβηστό μοτέρ, λόγου χάρη περιμένοντας κάποιον, και το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο, εμφανίζονται προειδοποιητικά μηνύματα σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας. Εάν επιλέξουμε να τα αγνοήσουμε και να μην βάλουμε μπροστά τον κινητήρα, ώστε το δυναμό να φορτίσει την μπαταρία, η κεντρική μονάδα απλά ρίχνει «μαύρο» στο σύστημα πολυμέσων. Οπότε και να ξεχάσουμε το smartphone στην φόρτιση, θα «πέσει ο γενικός» πολύ πριν κινδυνεύσει η μπαταρία.
Στα παλιότερα αυτοκίνητα, όμως, το σενάριο δεν φαντάζει επιστημονικής φαντασίας. Εκεί δεν υπάρχουν προηγμένες δικλείδες ασφαλείας, ούτε προειδοποιητικά μηνύματα. Επιπλέον υπάρχει η πιθανότητα η μπαταρία να είναι «στα τελευταία» της, κάτι που σημαίνει πως ενδεχόμενη πλήρης φόρτιση smartphone να οδηγήσει στο «στράγγιγμά» της. Η πιθανότητα αυξάνεται όταν μιλάμε για tablet και πολλαπλασιάζεται στα laptop, τα οποία έχουν πολύ μεγαλύτερες ενεργειακές απαιτήσεις από οποιοδήποτε smartphone.
Βέβαια πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερα και δύσκολα υλοποιήσιμη περίπτωση, καθόλα ρεαλιστική όμως. Οπότε ας έχουμε κατά νου έναν εκ των βασικών κανόνων της ψηφιακής εποχής: την συμβατότητα. Ένα Opel Kadett του 90 με ένα Samsung Galaxy S9, εκτός του ότι το δεύτερο κοστίζει περισσότερο από το αυτοκίνητο, δεν μπορούμε να πούμε πως συμβαδίζουν σε επίπεδο τεχνολογίας. Τα καινούργια με τα καινούργια, λοιπόν, για παν ενδεχόμενο.
Πηγή: autogreeknews.gr