Πατάμε το κουμπί όταν «δένουμε» το χειρόφρενο;
Πολλοί τραβούν το χειρόφρενο χωρίς να πατούν το κουμπί και άλλοι μαζί με αυτό. Ποιος όμως είναι ο σωστός τρόπος;
Πολλά έχουμε ακούσει σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να πατάμε το κουμπί του χειρόφρενου του αυτοκινήτου μας, όταν το «δένουμε». Κάποιοι υποστηρίζουν πως αν δεν το πατάμε φθείρουμε τα «δόντια» του μηχανισμού του χειρόφρενου και κάποιοι άλλοι το αντίθετο.
Σίγουρα και εσείς θα έχετε ακούσει πολλές φορές διάφορες συμβουλές σχετικά με τη χρήση του χειρόφρενου και πως πρέπει να γίνεται αυτή. Πριν σας απαντήσουμε όμως για το αν πρέπει ή όχι να πατάμε το κουμπί του χειρόφρενου όταν το «δένουμε» καλό είναι να κατανοήσουμε πως λειτουργεί.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Όπως φαίνεται στις εικόνες πιο πάνω, αλλά και στο video που ακολουθεί, ο μηχανισμός του χειρόφρενου είναι απλός. Με το πάτημα του κουμπιού, γίνεται μηχανικά η κίνηση της ασφάλειας η οποία πιάνει στα «δόντια» του χειρόφρενου (καστάνια).
Όταν λοιπόν τραβάμε το χειρόφρενο προς τα επάνω χωρίς να πατήσουμε το κουμπί, τότε ακούμε τον χαρακτηριστικό, οδοντωτό ήχο μέχρι να ασφαλίσει, στο σημείο που θα το αφήσουμε. Από την άλλη όταν πατήσουμε το κουμπί και κατόπιν τραβήξουμε το χειρόφρενο, τότε ο ήχος απουσιάζει, μαζί με τις δονήσεις από την κίνηση της ασφάλειας πάνω στα «δόντια» του μηχανισμού.
Ακριβώς αυτή η απουσία θορύβου και κραδασμού είναι που κάνει πολλούς να πιστεύουν πως το χειρόφρενο δουλεύει πιο ξεκούραστα όταν πατάμε το κουμπί πριν το «δέσουμε» και έτσι δεν φθείρεται.
Πρόκειται όμως για λάθος, καθώς οι δυνάμεις που ασκούνται στο χειρόφρενο δεν είναι ικανές για να φθείρουν τον οδοντωτό μηχανισμό του και την ασφάλεια, αλλά και το ελατήριο αφού δεν κάνει την πλήρη διαδρομή του και έτσι δεν ζορίζεται από τις δυνάμεις που ασκούνται σε αυτό.
Πατώντας όμως το κουμπί από πριν φθείρουμε το σχετικό ελατήριο (το οποίο είναι σχεδιασμένο για να επαναφέρει στην αρχική θέση το κουμπί), μειώνοντας έτσι στο μισό το χρόνο ζωής του (λογικό αφού αντί να το πατάμε μόνο στο «λύσιμο» το πατάμε και στο «δέσιμο»). Και αυτό γιατί το αναγκάζουμε να κάνει την πλήρη διαδρομή του, δύο φορές και όχι μία, κάθε φορά που σταθμεύουμε το αυτοκίνητό μας. Για αυτό τον λόγο πολλά αυτοκίνητα πλέον, έχουν στον στην διαδρομή του κουμπιού του χειροφρένου, για να μην ζωρίζεται έτσι το ελατήριο περισσότερο από όσο πρέπει. Όπως και να έχει πάντως και στις δύο περιπτώσεις η φθορά είναι αμελητέα.
Πηγή: autogreeknews.gr