Θαυματουργά σε τιμές C-SUV μέχρι 22.900 ευρώ
Στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα και το 2023 βρέθηκαν τα μικρά και μικρομεσαία SUV.
Στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα και το 2023 βρέθηκαν τα μικρά και μικρομεσαία SUV, αφού το μερίδιό τους έφτασε το 48,29% και οι ταξινομήσεις τα 64.948 οχήματα. Οι επιλογές είναι πολλές και καλύπτουν κάθε απαίτηση, ωστόσο μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν κάποια μοντέλα που ανήκουν στην κατηγορία των C-SUV, αλλά προσφέρονται σε τιμές B-SUV. Ο λόγος για το Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG και το Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 129 hp, τα οποία αξίζουν και με το παραπάνω τα λεφτά τους, το καθένα με τα δικά του μοναδικά γνωρίσματα.
Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το Duster ανέκαθεν ξεχώριζε για την άριστη σχέση τιμής – αξίας, πόσο δε μάλλον με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG). Εξάλλου το 1.0 TCe 100 hp LPG με τιμή που ξεκινά από τις 22.580 ευρώ αποτελεί την οικονομικότερη λύση στα μικρομεσαία SUV. Επίσης, είναι ένα αμάξι με μυώδη εμφάνιση και off road παρουσιαστικό, ενισχυόμενο από τα 217 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος. Χαρακτηριστικό που θα εξυπηρετήσει όσους πατάνε και σε χωματόδρομους. Στην άσφαλτο είναι σταθερό και «καταπίνει» με χαρακτηριστική ευκολία τις όποιες ανωμαλίες των δρόμων. Αναφορικά με τον turbo 1.000άρη κινητήρα των 100 ίππων και 170 Nm ροπής (με το LPG) παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ενώ σε ρυθμούς ταξιδιού δε «λαχανιάζει» γιατί βρίσκεται στη ροπή του (130 χλμ./ώρα και 3.000 σ.α.λ.). Σημαντικά κερδισμένος είναι ο οδηγός από το χαμηλό κόστος καυσίμου, αφού με πραγματική κατανάλωση 9,6 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή υγραερίου κοντά στα 0,8 ευρώ/λτ. τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν μόλις 8 ευρώ.
Κάτι ακόμα που θα εκτιμηθεί δεόντως από όλους τους επιβάτες, είναι η άνεση που εξασφαλίζει σε χώρους, μαζί με την πολύ καλή ορατότητα. Το Duster με το μήκος των 4.341 χιλιοστών καλύπτει χωρίς δυσκολία τις μεταφορικές ανάγκες 4 ενήλικων ψηλών ατόμων, με έναν ακόμα να χωρά χωρίς ιδιαίτερο ζόρισμα. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, κάτω από το δάπεδο του οποίου βρίσκεται η δεξαμενή των 49 λίτρων του LPG (+ 50 λτ. για τη βενζίνη). Από πλευράς ποιότητας τα σκληρά κερδίζουν περισσότερους πόντους με την καλή τους συναρμογή, παρά με την υφή τους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Καύσιμο LPG/Βενζίνη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/4.600 (LPG)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000 (LPG)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 91/4.400 (B)
Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 160/2.200 (B)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,8/15,1
Τελική (χλμ./ώρα) 168/166
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 9,6/7,8
CO2 (γρ./χλμ.) 126/142
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης Expression: 6 αερόσακοι, αισθητήρας φωτός, οθόνη infotainment 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου. Τιμή από 22.580 ευρώ.
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 129 hp
Το κοινό που θέλει ένα C-SUV υβριδικής τεχνολογίας με αποδοτικό turbo κινητήρα στα λιγότερα λεφτά, τότε θα κοιτάξει κατευθείαν το S-Cross. Το δημοφιλές 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 129 hp κοστίζει από μόνο 22.880 ευρώ και δεν έχει αντίστοιχο αντίπαλο σε αυτά τα χρήματα. Σχετικά με το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 129 ίππων και 235 Nm ροπής λαμβάνει επιπλέον ισχύ 14 ίππων και 53 Nm από τη μίζα γεννήτρια στις εκκινήσεις και σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Συνδυασμός που εξασφαλίζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., δυναμικές επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.) και πολύ λογική συνδυαστική κατανάλωση της τάξεως των 7,1 λτ./100 χλμ. Οι αναρτήσεις του με το σχετικά σφιχτό σετάρισμα ελέγχουν με αποτελεσματικό τρόπο την κίνηση του σχετικά αμαξώματος με τον αρκετό αέρα από το έδαφος (175 χιλιοστά), ενώ παρέχουν αρκετά καλή άνεση στους επιβάτες.
Οι φιλοξενούμενοι του S-Cross θα μετακινηθούν χωρίς να χρειαστεί να κάνουν κάποια παραχώρηση, μιας και όλοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια, κεφάλια και ωφέλιμο πλάτος. Παρότι είναι από τα πιο κόμπακτ μικρομεσαία SUV (μήκος 4.300 χλστ.), θα εξυπηρετήσει και ως προς τη μεταφορά των αποσκευών στο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων. Θετικά κρίνονται η εργονομία και θέση οδήγησης, όπως και η ποιότητα κατασκευής με τα γερά σε συναρμογή σκληρά και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,5
Τελική (χλμ./ώρα) 193
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 7,1
CO2 (γρ./χλμ.) 120
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης GL: 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προβολείς LED, Οθόνη infotainment 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου. Τιμή από 22.880 ευρώ.
Πηγή: autogreeknews.gr