Νέα αυτόματα αυτοκίνητα στις χαμηλότερες τιμές
Νέα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχουν πάρα πολλά και συνεχώς αυξάνονται.
Νέα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχουν πάρα πολλά και συνεχώς αυξάνονται, ενώ πλέον κάποια μοντέλα δεν περιλαμβάνουν στην γκάμα τους χειροκίνητη επιλογή. Ούτως ή άλλως στο μέλλον δεν θα υπάρχουν καινούργια αμάξια με πεντάλ συμπλέκτη και τον κλασικό λεβιέ ταχυτήτων, λόγω της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα η αυξημένη κίνηση στις πόλεις όπου κινούνται κάθε μέρα χιλιάδες οδηγοί έχει συμβάλλει στην αύξηση της ζήτησης για αυτόματα αυτοκίνητα και με τους «παραδοσιακούς» κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στη βάση βρίσκονται τα πιο οικονομικά μίνι μοντέλα, όπως είναι τα τέσσερα πιο προσιτά σε τιμές που σας παρουσιάζουμε παρακάτω και αποτελούν «βάλσαμο» για τα αστικά κέντρα.
Hyundai i10
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το ανανεωμένο Hyundai i10 είναι μίνι μόνο σε διαστάσεις, αφού το εσωτερικό του και η γενικότερη αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό του, είναι αυτή ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό του, αφού από την πρώτη κιόλας έκδοση Style είναι πληρέστατο σε όλους τους τομείς (βλ. παρακάτω). Σημεία αναφοράς αποτελούν η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, όπως και η ευρυχωρία του. Παρότι έχει μήκος 3.670 χιλιοστά, ο αέρας για τα πόδια των πίσω επιβατών συγκρίνεται με supermini μοντέλων, ενώ μεγάλο για τα δεδομένα του A-Segment είναι και το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων. Η εντύπωση πιο μεγάλου αυτοκινήτου που εισπράττει ο οδηγός του νέου Hyundai i10, γίνεται άμεσα αισθητή και στο δρόμο, όπου οι αναρτήσεις του περνούν με πολύ ποιοτικό και στιβαρό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Ο 1.0 λτ. ατμοσφαιρικός κινητήρας των 67 ίππων με το αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί σε νούμερα επιδόσεων να μην ενθουσιάζει, όμως στην πράξη ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί ξεκούραστα εντός πόλης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 67/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 96/3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 17,3
Τελική (χλμ./ώρα) 156
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 6,4*
CO2 (γρ./χλμ.) 119
*Δοκιμής
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, ψηφιακός πίνακας οργάνων με κεντρική οθόνη TFT 4,2 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο άναμμα φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες και air condition. Τιμή από: 16.890 ευρώ.
Kia Picanto
Όσοι ψάχνουν για καινούργιο αυτόματο αυτοκίνητο στα λιγότερα λεφτά, τότε η λύση είναι το Kia Picanto 1.0 67 PS AMT. Στοιχίζει από 15.790 ευρώ και είναι φθηνότερο από άλλα μοντέλα με χειροκίνητο σασμάν. Το οικονομικότερο αυτόματο της ελληνικής αγοράς διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία στον εξοπλισμό του, ενώ το αυτοματοποιημένο κιβώτιο AMT εστιάζει στην απλότητα της κατασκευής και στο να απαλλάσσει τον οδηγό του από τις χειροκίνητες αλλαγές. Το 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι πολύ άμεσο και ομαλό στα αυτόματα ανεβάσματα και κατεβάσματα, ωστόσο στη χειροκίνητη επιλογή με τη μετακίνηση του λεβιέ εμφανίζει καλύτερα χαρακτηριστικά. Παρά τη χαμηλή του τιμή, το Picanto διαθέτει πολύ καλή -για μίνι αμάξι- ποιότητα κατασκευής. Τα σκληρά πλαστικά είναι στιβαρά συναρμολογημένα και ανθεκτικά, δίχως να αφήνουν ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Αν και είναι από τα πιο μικρά 5θυρα μοντέλα με μήκος (3.595 χιλιοστά), το Picanto είναι μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα ενήλικα άτομα κανονικού αναστήματος χωρίς στρίμωγμα. Παράλληλα, το πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 67/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 96/3.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 17,2
Τελική (χλμ./ώρα) 159
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 5,2*
CO2 (γρ./χλμ.) 117
*Εργοστασιακή
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ράδιο με MP3. Τιμή από: 15.790 ευρώ.
Suzuki Ignis
Το Ignis ανήκει στην κατηγορία των μίνι Crossover και το δείχνει αμέσως από το αυξημένο του «μπόι» (ύψος 1.605 χλστ.), όπως και από την αρκετή απόσταση από το έδαφος (180 χλστ.) σε σχέση με τα κλασικά μίνι. Με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT διατίθεται από το δεύτερο και πλουσιότατο σε εξοπλισμό επίπεδο GL+. Σε κάθε περίπτωση την κίνηση αναλαμβάνει ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας Dualjet των 83 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εξασφαλίζει γραμμική επιτάχυνση δίχως «κομπιάσματα» και κάνει έτσι πιο ξεκούραστη την οδήγηση. Με περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα, με το αυτοκίνητο να επιταχύνει σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 λτ.). Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και paddles πίσω από το τιμόνι για καλύτερο έλεγχο όποτε χρειαστεί. To Ignis 1.2 CVT είναι το τέλειο αυτοκίνητο για την πόλη, λόγω και της εξαιρετικής ευελιξίας που προσφέρει. Στα εντυπωσιακά του γνωρίσματα ανήκουν οι απίστευτα μεγάλοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ενώ με το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα ο όγκος του πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται μεταξύ 260-514 λτ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1197
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 83/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 107/2.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,4
Τελική (χλμ./ώρα) 155
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 6,3*
CO2 (γρ./χλμ.) 122
*Δοκιμής
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, συρόμενο πίσω κάθισμα, ράγες οροφής και ζάντες αλουμινίου. Τιμή από: 18.880 ευρώ.
Toyota Aygo Χ
Μια οικονομική πρόταση αγοράς νέου αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι και το νέο μίνι Crossover Toyota Aygo X, στο οποίο στην πρώτη έκδοση X Play εκκινεί από τις 17.370 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό. Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικούς 1.000άρης κινητήρας των 72 ίππων συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων S-CVT, το οποίο παρουσιάζει καλή αμεσότητα, ενώ μέσω των paddles και του λεβιέ των ταχυτήτων, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μεταξύ 7 διαισθητικών αλλαγών ταχυτήτων. Το μοτέρ είναι πρόθυμο στο να ανεβάζει στροφές, δίχως να μεταφέρει δονήσεις στο εσωτερικό, αλλά ο θόρυβος που παράγει είναι τονισμένος. Το Aygo X κερδίζει τις εντυπώσεις σε οδική συμπεριφορά, αφού εμφανίζει πάτημα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Το μικρότερο Toyota με το νεανικό παρουσιαστικό εξωτερικά, παρουσιάζει παιχνιδιάρικο στιλ και το εσωτερικό του με τις έντονες καμπύλες στο ταμπλό. Όμως είναι κάπως λιτό, ειδικά ως προς τις «φτωχές» επενδύσεις των θυρών. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα φτάνουν οριακά για επιβάτες μέσου αναστήματος, ενώ το μικρό άνοιγμα των θυρών και τα παράθυρα που δεν κατεβαίνουν, είναι πιθανό να ενοχλήσουν τους πίσω φιλοξενούμενους. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, ικανοποιεί με τη χωρητικότητα των 231 λίτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 72/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 94/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 14,8
Τελική (χλμ./ώρα) 151
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 5,5*
CO2 (γρ./χλμ.) 111
*Δοκιμής
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, οθόνη αφής 7 ιντσών, air condition, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες. Τιμή από: 17.370 ευρώ.
Πηγή: autogreeknews.gr