Έβανς: «Ο Τάνακ ήταν άπιαστος - ακόμα και χωρίς τα λάθη στα ελαστικά»
Ο Έλφιν Έβανς εκτιμά ότι θα ήταν δύσκολο να διεκδικήσει τη νίκη του Οτ Τάνακ στο Ράλλυ Χιλής - ακόμη και αν η τακτική των ελαστικών δεν είχε αποτύχει στην ομάδα του Toyota Gazoo Racing.
Ο Έλφιν Έβανς συνέβαλε καθοριστικά στην κατάκτηση του τρίτου συνεχόμενου τίτλου κατασκευαστή της Toyota στον 11ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA, με τον Ουαλό και τον ομόσταυλό του, Κάλε Ροβανπέρα, να τερματίζουν τρίτος και τέταρτος στη γενική κατάταξη αντίστοιχα, καθώς και να κερδίζουν τις δύο πρώτες θέσεις στην Wolf Power Stage, που δίνει μπόνους βαθμούς.
Ωστόσο, και οι δύο οδηγοί τερμάτισαν περισσότερο από ένα λεπτό πίσω από τον νικητή του ράλι οδηγό της M-Sport Ford Οτ Τάνακ, ο οποίος έχτισε το μεγαλύτερο μέρος του προβάδισμα το πρωί του Σαββάτου, όταν η απόφασή του να μεταφέρει έξι σκληρά ελαστικά Pirelli αποδείχθηκε σωστή.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Αντίθετα, και τα τρία αυτοκίνητα GR Yaris Rally1 της Toyota χρησιμοποιούσαν ελαστικά μαλακής σύνθεσης, τα οποία φθείρονταν υπερβολικά περισσότερο από το αναμενόμενο.
«Ο Οτ ήταν γρήγορος εδώ αυτό το Σαββατοκύριακο», παραδέχτηκε ο Έβανς, «και εξακολουθώ να πιστεύω ότι [με τη σωστή επιλογή ελαστικών] θα ήταν δύσκολο να τον νικήσουμε. Αλλά νομίζω ότι, όταν είσαι στη μάχη με καλύτερη θέση στο δρόμο κ.λπ. έχει τόσο μεγάλη επίδραση σε όλες τις ημέρες.
Δεν ξέρω ρεαλιστικά αν θα ήταν δυνατόν να κοντράρω τον Οτ, αλλά σίγουρα πιστεύω ότι η δεύτερη θέση θα ήταν εφικτή».
Ο Έβανς εξήγησε πώς τα χαμηλότερα επίπεδα υγρασίας σε σύγκριση με την προηγούμενη επίσκεψη του WRC στη Χιλή το 2019 είχαν αλλάξει τη δυναμική των ελαστικών, προσθέτοντας: «Υπήρχε μεγάλη διαφορά [στις συνθήκες], αλλά το 2019 ήταν πολύ πιο υγρό και υπήρχε πολύ περισσότερη υγρασία, βασικά, οπότε δεν μας ξάφνιασε τόσο πολύ η υψηλή φθορά».
Το αποτέλεσμα του Έβανς τον έφερε σε απόσταση 31 βαθμών από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος συνάδελφό του Ροβανπέρα. Αν ξεπεράσει τον Φινλανδό κατά τουλάχιστον δύο βαθμούς στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης αργότερα αυτό το μήνα (26-29 Νοεμβρίου), θα εξασφαλίσει ότι θα οδηγήσει την μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών στο φινάλε της σεζόν τον Νοέμβριο στην Ιαπωνία.