Tο μόνο μικρομεσαίο κάτω των 20.000 ευρώ!
Η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ήταν για πολλά χρόνια δημοφιλής και πρώτη σε μερίδια αγοράς, με ποσοστά που ξεπερνούσαν το 30%. Ωστόσο, η επέλαση των SUV μείωνε χρόνο με τον χρόνο τη ζήτηση, γιατί το κοινό στράφηκε κυρίως στα μικρά και μικρομεσαία SUV, τα οποία μετρούν πάνω από το 45% των πωλήσεων. Εξάλλου τα περισσότερα μικρομεσαία χάτσμπακ ακρίβυναν πολύ, που σημαίνει ότι έχασαν το πλεονέκτημα των προσιτών τιμών.
Εξαίρεση αποτελεί το νέο Hyundai i30. Πρόκειται για το μόνο αυτοκίνητο του C-Segment που ξεκινά κάτω από 20.000 ευρώ. Συγκεκριμένα την γκάμα ανοίγει το i30 1.5 DPi 110 PS Premium στις 19.890 ευρώ, το μοναδικό παράλληλα μικρομεσαίο 5θυρο με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Χαρακτηριστικό που αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα για όσους δεν θέλουν turbo downsized μηχανικό σύνολο και προτιμούν τις πιο παραδοσιακές τεχνολογίες. Το μηχανικό αυτό σύνολο με το διπλό συνεχόμενο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων αποδίδει 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής. Νούμερα πολύ ικανοποιητικά για να κινούν χωρίς πρόβλημα το αμάξωμα των 1.176 κιλών. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 187 χλμ./ώρα. Η Hyundai ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 από 137 γρ./χλμ. (88 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Όσοι πάλι θέλουν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα στα λιγότερα λεφτά της κατηγορίας, τότε το i30 1.0 T-GDi 120 PS αποτελεί και πάλι την πιο προσιτή πρόταση της αγοράς μικρομεσαίου turbo. Η τιμή του ξεκινά από τις 20.590 ευρώ, δηλαδή είναι ακριβότερο μόνο κατά 700 ευρώ από το 1.5 DPi 110 PS. To 3κύλινδρο 1.000άρι μοτέρ αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής, ενώ εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά ραφιναρισμένη του λειτουργία. Επιπλέον εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.), χαμηλότερη κατανάλωση (5,4 λτ./100 χλμ.) και CO2 (123 γρ./χλμ.) από το 1.500άρι.
Παρόλο που το Hyundai i30 προσφέρεται στις καλύτερες τιμές της κατηγορίας, ο βασικός του εξοπλισμός δεν έχει ούτε την παραμικρή έλλειψη. Από το πρώτο επίπεδο Premium διαθέτει: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, ζάντες αλουμινίου, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμα. Συν του ότι είναι ένα αυτοκίνητο με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, άνετο στο δρόμο και με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.