Τιμιότατα νέα SUV κάτω από 23.000 ευρώ
Τα μικρομεσαία SUV που σας παρουσιάζουμε αποτελούν τις οικονομικότερες λύσεις της κατηγορίας.
Όποιος ψάχνει να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να το καθυστερεί καθόλου, γιατί το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο το αναβάλει, τόσο στο τέλος θα πληρώσει περισσότερα λεφτά. Οπότε εδώ ταιριάζει απόλυτα η φράση «ο χρόνος είναι χρήμα» και αφορά κάθε μοντέλο που διατίθεται στην αγορά. Αυτό ισχύει και για οικονομικές και πολύ τίμιες προτάσεις, όπως είναι τα δύο μικρομεσαία SUV που σας παρουσιάζουμε και αποτελούν τις οικονομικότερες λύσεις της κατηγορίας. Πρόκειται για το Dacia Duster και το Suzuki S-Cross με τις παραπλήσιες τιμές στις αρχικές τους εκδόσεις, που ξεκινούν κάτω από τις 23.000 ευρώ.
Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
To Duster με τον κινητήρα που καίει και υγραέριο, είναι το μικρομεσαίο SUV με τη χαμηλότερη τιμή της αγοράς, αλλά χωρίς ελλείψεις. Συν του ότι έχει το πολύ βασικό πλεονέκτημα του LPG, που μειώνει σημαντικά το κόστος των μετακινήσεων.
Ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας με την ισχύ των 100 ίππων και των 170 Nm ροπής (με το LPG), φαντάζει λίγος για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όμως στην πράξη είναι επαρκέστατος. Η πολύ καλή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου και η αρκετή ροπή, εξασφαλίζουν θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές και δεν θα αφήσουν το μοτέρ να κρεμάσει. Στην πόλη κινείται εύκολα με μια ταχύτητα παραπάνω, ενώ στο ταξίδι βρίσκεται στη ροπή του (130 χλμ./ώρα και 3.000 σ.α.λ.). Σχετικά με την κατανάλωση υγραερίου, τα 9,6 λτ./100 χλμ. που καίει σε πραγματικές συνθήκες αντιστοιχούν τώρα με λιγότερο από 8€/100 χλμ. (με τιμή LPG 8€/λτ.). Παράλληλα το Duster διαθέτει πολύ καλό πάτημα στο δρόμο, συνδυάζοντας με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με τη σταθερότητα. Επιπλέον, τα 217 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, του δίνουν το πλεονέκτημα να πατήσει εύκολα και εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Κάτι ακόμα που αρέσει σε όλους στο Duster (πέρα από τη μυώδη εμφάνισή του), είναι οι άνετοι χώροι. Αν και το μήκος των 4.341 χιλιοστών είναι από τα μικρότερα στα C-SUV, το ρουμάνικο (με την τεχνολογία της Renault) αυτοκίνητο θα καλύψει χωρίς δυσκολία τις μεταφορικές ανάγκες έως 5 ατόμων με τις αποσκευές τους (478 λίτρα). Όσον αφορά την ποιότητα, σίγουρα τα σκληρά πλαστικά του δεν ενθουσιάζουν με την υφή τους, όμως είναι στιβαρά τοποθετημένα και δεμένα μεταξύ τους.
Εξοπλισμός έκδοσης Expression: 6 αερόσακοι • Αισθητήρας φωτός • Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών • Προβολείς ομίχλης • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή από 22.580 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ. • Ισχύς (Β): 91 hp/4.400-4.900 σ.α.λ. • Ροπή (Β): 160 Nm/2.200-3.750 σ.α.λ. Ισχύς (LPG): 100 hp/4.600-5.000 σ.α.λ. • Ροπή (LPG): 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.• 0-100 χλμ./ώρα (B/LPG): 15,1/13,8 δλ. • Τελική ταχύτητα (B/LPG): 166/168 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής (B/LPG): 7,8/9,6 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2 (B/LPG): 142/126 γρ./χλμ.
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 129 hp
Με τιμή εκκίνησης το ποσό των 22.880 ευρώ, το S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 129 hp προσφέρει κορυφαίο value for money. Πλέον σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα λεφτά δεν φτάνουν ούτε για μικρά SUV, ενώ ακόμα και μικρά χάτσμπακ βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση. Συν του ότι συνδυάζει ένα πολύ καλό «πακέτο» εξοπλισμού-χώρων-κινητήρα.
Ξεκινώντας από το μηχανικό σύνολο που αναλαμβάνει την κίνησή του, πρόκειται για το γνωστό και αποδοτικό 4κύλινδρο turbo 1.400άρι με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η απόδοση των 129 ίππων και η ροπή των 235 Nm μαζί με το ηλεκτρικό μπουστάρισμα, εξασφαλίζουν γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, πολύ καλή ελαστικότητα και σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα). Η πραγματική κατανάλωση των 7,1 λτ./100 χλμ. είναι μια πολύ λογική έως χαμηλή τιμή. Από πλευράς «στησίματος», οι αναρτήσεις με το ελαφρώς σφιχτό σετάρισμα κοντρολάρουν με επιτυχία τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Εκτός δρόμου, τα 175 χιλιοστά από το έδαφος εξασφαλίζουν καλή απόσταση από πέτρες και λοιπές εδαφικές ανωμαλίες, όμως δεν ενδείκνυται για υπερβολές.
Περνώντας στο εσωτερικό του Suzuki S-Cross, ο οδηγός θα νιώσει αμέσως οικεία και θα βολευτεί γρήγορα στη θέση του. Όσον αφορά την ποιότητα, τα σκληρά πλαστικά στα περισσότερα σημεία (εκτός από το μαλακό υλικό δεξιά στο ταμπλό) είναι συμπαγή και δίνουν την αίσθηση ότι θα αντέξουν στη χρήση και στο χρόνο. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι χώροι, παρότι το μήκος των 4,3 μέτρων έχει ξεπεραστεί πλέον από μικρά SUV. Ωστόσο, το S-Cross θα εξυπηρετήσει χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους (430 λίτρα).
Εξοπλισμός έκδοσης GL: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας • Προβολείς LED • Infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Adaptive cruise control • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή από 22.880 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ. • Ισχύς: 129 hp/5.500 σ.α.λ. • Ροπή: 235 Nm 2.000-3.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ. • Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής: 7,1 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 120 γρ./χλμ.
Πηγή: autogreeknews.gr