Το σφάλμα με τη βενζίνη στα νέα αυτοκίνητα

Η βενζίνη αποτελεί το βασικότερο και ακριβότερο καύσιμο για τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, αφού τα ντίζελ κατάφεραν και διείσδυσαν στη χώρα μας για λίγα χρόνια.

Το σφάλμα με τη βενζίνη στα νέα αυτοκίνητα

Άλλωστε και τα σύγχρονα υβριδικά μοντέλα χρησιμοποιούν στην συντριπτική τους πλειοψηφία βενζίνη. Όμως οι σύγχρονοι κινητήρες διαθέτουν άμεσο ψεκασμό και turbo, ενώ δεν έχουν καμία σχέση συγκριτικά με τους παλαιότερους ατμοσφαιρικούς.

Γιατί οι νέοι κινητήρες θέλουν υψηλής ποιότητας βενζίνη;

Οι κατασκευαστές γράφουν στα βιβλία χρήσης των καινούργιων αυτοκινήτων: «Σας συνιστούμε να χρησιμοποιείτε μόνο καύσιμο υψηλής ποιότητας». Τι σημαίνει αυτό; Ότι η αμφιβόλου ποιότητας βενζίνη μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει. Βέβαια ο καταναλωτής δεν μπορεί να κάνει χημική ανάλυση της αμόλυβδης που μπαίνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του. Αν όμως αντιληφθεί ότι ο κινητήρας δεν αποδίδει καλά, τότε θα πρέπει να αλλάξει το πρατήριο που πηγαίνει συνήθως για ανεφοδιασμό. Η επίσης σωστή κίνηση, είναι να βάζει ενισχυμένη βενζίνη με περισσότερα οκτάνια. Αν όχι συνέχεια λόγω της υψηλότερης τιμής (αν και πολλές εταιρίες κάνουν προσφορές), έστω τακτικά για καλύτερη λειτουργία – μακροζωία του μοτέρ.

Τι προσφέρει η ενισχυμένη βενζίνη;

Η απλή αμόλυβδη έχει 95 οκτάνια και οι ενισχυμένες διαθέτουν 97-100 οκτάνια. Η ποσότητα των οκτανίων εκφράζει την ικανότητα της βενζίνης να αντιστέκεται στην αυτανάφλεξη, κατά τη φάση της συμπίεσης. Με απλά λόγια όσο περισσότερα οκτάνια, τόσο ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες να χτυπήσει πειράκια. Στους άμεσου ψεκασμού κινητήρες, η κακή ανάφλεξη αποτελεί μεγάλο εχθρό, γιατί το καύσιμο που ψεκάζεται δεν αναφλέγεται όπως πρέπει, με αποτέλεσμα να κατακάθεται στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης. Σε αυτό φταίνε και οι οδηγοί που κινούνται με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και πάρα πολύ χαμηλές στροφές στον κινητήρα. Οπότε στους άμεσου ψεκασμού κινητήρες απαιτείται τέλεια καύση.

Πιο πολλά οκτάνια συμβάλλουν έστω και ελάχιστα στη μείωση της κατανάλωσης, αφού εξασφαλίζουν αποτελεσματικότερη καύση. Επιπλέον, αυτή η μεγαλύτερη αντοχή στις υψηλές πιέσεις και θερμοκρασίες καθιστούν τη βενζίνη με τα πολλά οκτάνια ιδανική για υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ. Πιθανώς να έχετε ακούσει ή διαβάσει στο διαδίκτυο για ζημιές που έβγαλαν τουρμπίνες, γιατί ο κάτοχος του αυτοκινήτου έβαζε συνέχεια 95άρα, ενώ ο κατασκευαστής συνιστούσε 98άρα και άνω.

Συμβουλευτείτε τον κατασκευαστή!

Σε κάθε περίπτωση και για να έχει ο οδηγός ήσυχο το κεφάλι του, θα πρέπει να διαβάσει το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Αν προτείνει περισσότερα από 95 οκτάνια, τότε καλά θα κάνει να ακολουθήσει την οδηγία του, αν θέλει να έχει βέλτιστη απόδοση από το κινητήρα του αυτοκινήτου του. Η 95άρα βενζίνη δεν θα προκαλέσει βλάβη άμεσα, σίγουρα όμως το μοτέρ δεν θα λειτουργεί σε ιδανικές συνθήκες. Αν ο κατασκευαστής προτείνει 95άρα βενζίνη, τότε δεν υπάρχει λόγος επιβάρυνσης της super αμόλυβδης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα περισσότερα οκτάνια δεν θα προσφέρουν τα οφέλη του. Επίσης, καλό είναι ο οδηγός να ρωτήσει το συνεργείο που πάει το αυτοκίνητό του, γιατί σίγουρα οι μηχανικοί λόγω εμπειρίας και με τόσα περιστατικά που έχουν αντιμετωπίσει, θα του προτείνουν την καλύτερη δυνατή λύση.

autogreeknews.gr