Νέο Renault Rafale για ιπτάμενους και τζέντλεμαν (pics, vid)
Η Renault αποκάλυψε πριν από λίγα λεπτά τη ναυαρχίδα της, το νέο μεσαίο κουπέ SUV Rafale, όνομα το οποίο έχει γίνει ευρέως γνωστό από τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη.
Ωστόσο η ιστορία του ξεκίνησε με τον Louis Renault πριν από 89 χρόνια και λίγοι γνωρίζουν ότι το όνομα «Rafale» ανήκει στη Renault από το 1936 και στο μονοθέσιο αεροσκάφος C460, που είχε κατασκευάσει η εταιρεία Caudron-Renault.
Νέα σχεδιαστική ταυτότητα
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Μετά το μικρομεσαίο SUV Austral και το νέο Espace που αποτελεί τη μεγαλύτερη 7θέσια εκδοχή του Austral, ήρθε η ώρα και για το πιο σπορτίφ Rafale. Σχεδιαστικά διαθέτει πιο έντονα αιχμηρά χαρακτηριστικά σε όλο το μήκος και πλάτος του, ενώ και αυτό βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-CD. Στο εμπρός άκρο κυριαρχούν τα λεπτά παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα, η τραπεζοειδής μάσκα και τα τριγωνικά. Από το πλάι διακρίνονται οι τονισμένοι ώμοι και το νεύρο που το διατρέχει σε όλο το μήκος, όπως και η οροφή με την έντονη κλίση και την ακμή στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Συνολικά διαφέρει πολύ τόσο από το Austral όσο και από το Espace. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Renault Rafale έχει μήκος 4,71 μ., πλάτος 1,86 μ. ύψος 1,61 μ. και μεταξόνιο 2,74 μ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 180 χιλιοστά και το βάρος του φτάνει τα 1.653 κιλά.
Εσωτερικό ανωτέρου επιπέδου
Το εσωτερικό του είναι γνώριμο από τα δύο προαναφερθέντα SUV της Renault. Σημείο αναφοράς και εδώ αποτελεί η οθόνη αφής OpenR Link των 12,0 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών που ενώνονται σε ένα πλαίσιο. Στα σημεία αναφοράς ανήκει το head-up display 9,3 ιντσών και η μεγάλη γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή. Αυτή η έξυπνη γυάλινη οροφή μπορεί να ελεγχθεί φωνητικά σχετικά χρησιμοποιώντας το Google Assistant ή από το διακόπτη στην πλαφονιέρα οροφής. Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων ρυθμίσεων οροφής: φωτεινή, σκούρα, φωτεινή εμπρός και σκούρα πίσω, ή το αντίστροφο. Φυσικά με τέτοιες διαστάσεις οι χώροι είναι πολύ άνετοι, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (647 λίτρα).
Κινητήρες 200 και 300 ίππων
Το νέο Renault Rafale τροφοδοτείται με τον κινητήρα 200 hp E-Tech full hybrid. Αποτελείται από τον 3κύλινδρο 1.2 turbo των 130 ίππων και 205 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο βασικός αποδίδει 70 ίππους και 205 Nm ροπής και ο δεύτερος έχει ισχύ 34 ίππων και 50 Nm ροπής (μίζα – γεννήτρια). Στα σκαριά βρίσκεται το ισχυρότερο Plug-in Hybrid E-Tech 4×4 300 hp, με έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που θα κινεί απευθείας τους τροχούς.
Οι αναρτήσεις του Rafale αποτελούνται από άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης 4CONTROL Advanced 4. Επιπλέον ενσωματώνει το σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης Vehicle Motion Control 2 (VMC 2). Διαθέτει επίσης 4 εκατοστά φαρδύτερο μετατρόχιο από το νέο Espace, φαρδύτερους τροχούς (245 χλστ.) και ειδικές ρυθμίσεις στα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς για βελτιστοποίηση της άνεσης και της συμπεριφοράς σε στροφές.
Το ολοκαίνουργιο πλήρως υβριδικό Renault Rafale E-Tech των 200 ίππων θα κυκλοφορήσει στις αγορές την άνοιξη του 2024.