Τουρμπάτα SUV με χαμηλή τιμή και κατανάλωση
Πάνω από τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα είναι SUV, ενώ τα μικρά SUV αγγίζουν το 26% της αγοράς.
Πάνω από τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα είναι SUV (54,33% μερίδιο το 2023), ενώ τα μικρά SUV αγγίζουν το 26% της αγοράς. Κοινώς 1 στα 4 καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται είναι B-SUV. Μοντέλα υπάρχουν πολλά για κάθε γούστο και οικονομική δυνατότητα, ωστόσο όσοι κοιτούν προς τα χαμηλότερα κλιμάκια κάτω των 20.000 ευρώ θα δυσκολευτούν. Εμείς τα αναζητήσαμε και επιλέξαμε εκείνα που διαθέτουν αποδοτικούς turbo downsized κινητήρες, έτσι ώστε να έχουν την απαιτούμενη δύναμη σε συνθήκες ταξιδιού, φορτωμένα, αλλά με καταναλώσεις που διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.
Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στην τιμή των 20.240 ευρώ προσφέρεται το Hyundai Bayon με τον πολύ καλό 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων στην πρώτη και πληρέστατη σε εξοπλισμό έκδοση Exclusive. Το ευφάνταστο σχεδιαστικά μικρό SUV με το κόμπακτ αμάξωμα των 4.180 χιλιοστών μήκους προσφέρει πολύ καλούς χώρους, οι οποίοι θα εξυπηρετήσουν εύκολα τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων με τις αποσκευές τους (411 λίτρα). Παράλληλα το εσωτερικό του είναι στιβαρής κατασκευής, με πολύ καλή εργονομία και αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους.
Στα πολύ θετικά στοιχεία του Hyundai Bayon ανήκει και ο 1.0 turbo κινητήρας με την ισχύ των 100 ίππων και 172 Nm ροπής. Εμφανίζει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, έχει δύναμη στις μεσαίες και σε συνδυασμό με το σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο πετυχαίνει γρήγορες επιδόσεις με λογική κατανάλωση βενζίνης (7,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Μαζί με αυτά προσθέστε την άριστη ευελιξία στην πόλη, όπως και την σταθερότητά του σε γρηγορότερους και πιο πιεσμένους ρυθμούς, σε ανοιχτούς δρόμους ή στροφές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 183
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 7,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 122
Βάρος (κιλά) 1.095
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης Exclusive: 6 αερόσακοι ♦ Αυτόματη έκτακτη πέδηση ♦ Προειδοποίηση εκτροπής και διατήρηση λωρίδας ♦ Αναγνώριση οδικών σημάτων ♦ Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων ♦ Οθόνη αφής 8 ιντσών ♦ Κάμερα οπισθοπορείας ♦ Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω ♦ Air condition ♦ Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω ♦ Ηλεκτρικοί καθρέπτες ♦ Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες. Τιμή: από 20.240 ευρώ.
Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS
Ένα ακόμα πολύ αξιόλογο και προσιτό σε τιμή B-SUV είναι το δημοφιλές Kia Stonic. Οι τιμές του με τον πολύ ταιριαστό στο αμάξωμά του κινητήρα 1.0 T-GDi 100 PS ξεκινούν από 19.840 ευρώ. Το σπορτίφ σχεδιαστικά Kia Stonic συγκαταλέγεται και αυτό στα πιο κόμπακτ SUV της κατηγορίας του (μήκος 4.140 χλστ.), στοιχείο που αν μη τι άλλο ευνοεί την ευελιξία και την ευκολία στους χειρισμούς. Ο δε 1.000άρης turbo κινητήρας του ταιριάζει «γάντι», αφού είναι ελαστικός, πολιτισμένος σε λειτουργία, παρέχει σβελτάδα και η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,3 λτ./100 χλμ. Παράλληλα το μηχανικό αυτό σύνολο σε συνδυασμό με το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεών του, χαρίζει στο Stonic ένα ευχάριστο οδηγικό προφίλ.
Συν όλα τα παραπάνω, το Kia Stonic διακρίνεται για το στιβαρά «μονταρισμένο» εσωτερικό του, όπου ο οδηγός θα εκτιμήσει και την πολύ καλή εργονομία. Πρόσθετα μια τετραμελής οικογένεια ή παρέα θα φιλοξενηθεί δίχως να στριμωχτεί, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων επαρκεί για τις αποσκευές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 183
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 7,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 122
Βάρος (κιλά) 1.195
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης GL Inmotion: 6 αερόσακοι ♦ Αυτόματη λειτουργία φώτων ♦ Οθόνη αφής 8 ιντσών ♦ Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω ♦ Ηλεκτρικοί καθρέπτες ♦ Air condition. Τιμή: από 19.840 ευρώ.
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 48V Hybrid 129 hp
Άριστο value for money προσφέρει το Suzuki Vitara με τον 1.400άρη turbo κινητήρα των 129 ίππων και το mild hybrid. Με τιμή που ξεκινά από 19.580 ευρώ και χωρίς κάποια ιδιαίτερη έλλειψη στον εξοπλισμό του, το ιαπωνικό δημοφιλές SUV διακρίνεται για το τονισμένο off road παρουσιαστικό του. Οδηγώντας το Vitara, το πρώτο θετικό στοιχείο που κερδίζει τον χρήστη του είναι ο ελαστικός και ροπάτος κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm. Το 4κύλινδρο μοτέρ διατηρεί εύκολα γρήγορους ρυθμούς, επιταχύνει άνετα και καίει σε ρεαλιστικές συνθήκες 7 λτ./100 χλμ., συνεπικουρούμενο από το 48V Hybrid. Οι αναρτήσεις του είναι σφιχτές σε ρύθμιση, γεγονός που συμβάλει στο πολύ καλό του κράτημα στο δρόμο, αλλά από την άλλη πλευρά μειώνει κάποιους πόντους από την άνεση.
Όσο για το εσωτερικό του, είναι ήπιων τόνων σχεδιαστικά, εστιάζοντας στην εργονομία και πρακτικότητα. Θετικό χαρακτηριστικό ως προς την κατασκευή του, αποτελεί το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το άνω μέρος του ταμπλό. Αρκετά ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τέσσερις επιβάτες, ενώ πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 375 λίτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 7,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 119
Βάρος (κιλά) 1.165
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης GL: 7 αερόσακοι ♦ Αυτόματο φρενάρισμα ♦ Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας ♦ Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας ♦ Αυτόματος κλιματισμός ♦ Αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες ♦ Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά ♦ Ηλεκτρικοί καθρέπτες ♦ Ράδιο/CD/MP3 ♦ Adaptive cruise control ♦ Προβολείς ομίχλης. Τιμή: από 19.580 ευρώ.