Hyundai i20 N: Best value for… γκάζι (pics)
Την εποχή του εξηλεκτρισμού, της αμιγώς ηλεκτροκίνησης και της σύγκρισης των πιο μεγάλων και high-tech οθονών, υπάρχουν ευτυχώς ακόμα και οι πιο «παραδοσιακοί» που τους αρέσει η οδήγηση.
Αυτοί που κλείνουν το ραδιόφωνο για να ακούνε τα σκασίματα από την εξάτμιση και τον κινητήρα να χτυπάει κόφτες, νιώθοντας παράλληλα την αδρεναλίνη να ρέει άφθονη στο αίμα τους, όταν στρίβουν και επιταχύνουν.
Τα χρόνια που μεσουρανούσαν τα Punto GT, Saxo VTS και 106 Rallye έως τα Impreza STI και Lancer Evo για παράδειγμα, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, για αυτό και οι εταιρείες από την πλευρά τους έχουν καταργήσει πολλά σπορ μοντέλα. Και δεν αναφερόμαστε σε πανάκριβα «RS», «AMG» και «M», αλλά σε πιο βατές σπορ κατασκευές, όπως τα μικρά hot hatch.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Γκάζια και στρίψιμο στα λιγότερα λεφτά
Παρά την τεράστια μείωση που έχει υποστεί αυτή η κατηγορία, ακόμα υπάρχουν κάποιες επιλογές που προσφέρουν έντονες οδηγικές συγκινήσεις, όπως είναι το Hyundai i20 N 1.6 Τ-GDi 204 PS. Αποτελεί αυτή τη στιγμή το πιο best value for… γκάζι, καθώς πωλείται σε χαμηλότερες τιμές από τους δύο άμεσους ανταγωνιστές του. Συγκεκριμένα εκκινεί από τις 28.290 ευρώ, ή από 29.790 ευρώ στην έκδοση – μονόδρομο Performance Pack. Πιο κοντά του βρίσκεται το Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost 200 PS στις 31.382 ευρώ, ενώ το VW Polo 2.0 GTI 2.0 TSI 207 PS DSG «απομακρύνεται» στις 36.600 ευρώ.
Επίγειο Jet Fighter
Από ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο ο αγοραστής θέλει και την ανάλογη εμφάνιση, για να διαφέρει αμέσως από τις νορμάλ εκδόσεις, αλλά και για του φτιάχνει τη διάθεση. Το Hyundai i20 N Performance Pack διαθέτει όλο αυτό το απαραίτητο πακέτο, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, σε σωστές αναλογίες. Το «κοστούμι» περιλαμβάνει διαφορετικούς προφυλακτήρες και μάσκα, τα απαραίτητα αεροδυναμικά βοηθήματα, χαμηλωμένη ανάρτηση και 18άρες γκρι ζάντες με ελαστικά 215/40. Στο θάλαμο των επιβατών το βλέμμα εστιάζει με τη μία στα τύπου μπάκετ εμπρός καθίσματα, στο σπορ τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων. Παράλληλα, τα πλήκτρα «N» στο τιμόνι για τις ρυθμίσεις και το κόκκινο μπουτόν για το Rev Matching είναι μερικά ακόμα μοναδικά χαρακτηριστικά. Κατά τα γνωστά, τα πλαστικά είναι πολύ γεροδεμένα, οι χώροι άνετοι για τέσσερις επιβάτες και το πορτ μπαγκάζ προσφέρει 352 λίτρα.
Αρέσκεται σε «στροφάρισμα» ο κινητήρας
Ο 1.6 Τ-GDi Flat Power με τους 204 ίππους και τα 275 Nm ροπής είναι πολύ ήπιος στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές για να είναι το αυτοκίνητο πιο φιλικό σε νορμάλ ρυθμούς. Τον καλύτερο εαυτό του τον δείχνει μεταξύ 4.000 – 6.000 σ.α.λ., όπου το μοτέρ αυτό είναι γεμάτο δύναμη, φτάνει εύκολα και αγόγγυστα τον κόφτη και παράγει ένα μπάσο κροτάλισμα μαζί με εθιστικά σκασίματα από την εξάτμιση. Με αναλογία 5,8 κιλών ανά ίππο (ζυγίζει 1.190 κιλά), το i20 Ν κάνει το σπριντ στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τα 230 χλμ./ώρα τελικής. Όσο για την κατανάλωση, εξαρτάται άμεσα από το πόσο «βαρύ» πόδι έχει ο οδηγός. Μια μέση τιμή είναι τα 9,6 λτ./100 χλμ., όμως με φουλ γκάζι μπορεί να ανέβει μέχρι και 3 λτ./100 χλμ. Άλλωστε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν θα το πάρει κανείς να κάνει διαγωνισμό οικονομίας στη βενζίνη. αλλά για να την κάψει.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 204 / 5.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 275/5.500-6.000 |
Ροπή με overboost (Nm/σ.α.λ.) | 304/2.000-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 230 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 9,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 158 |
Βάρος (κιλά) | 1.190 |
*Κατανάλωση δοκιμής |
Απόλαυση επί… στροφών
Η ουσία της οδήγησης στο τιμόνι του i20 N Performance Pack, βρίσκεται εκεί που υπάρχουν ορεινές διαδοχικές στροφές. Το μεγάλο κρυφό χαρτί του N Performance Pack είναι το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential, γιατί δεν αφήνει το αυτοκίνητο να πετάξει μούτρα, ακόμα και με πατημένο τέρμα το γκάζι μέσα στη στροφή. Εκεί το αυτοκίνητο ακολουθεί τις εντολές του οδηγού με ακρίβεια χάρακα και βγαίνει από τη στροφή με τους κινητήριους τροχούς να πατάνε εντός της στροφής και όχι να σπινάρουν άσκοπα. Σύμμαχός του είναι το ακριβές και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι, ενώ σε κάθε περίπτωση οι επιλογές Eco, Normal, Sport, N και N Custom διαμορφώνουν την απόκριση του κινητήρα, τις ρυθμίσεις του ESC, τον ήχο της εξάτμισης και το βάρος του συστήματος διεύθυνσης.
Απολαύστε πλούσιο φωτογραφικό υλικό: