Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS ή 1.0 T-GDi 100 PS;
Το νέο Hyundai i20 αποτελεί τα δύο τελευταία χρόνια το best seller μοντέλο της Hyundai στην Ελλάδα, όπως επίσης ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας.
Γεγονός που έχουν συμβάλλει πολλοί επιμέρους παράγοντες, οι οποίοι όλοι μαζί συνθέτουν μια ολοκληρωμένη πρόταση αγοράς, σε πολύ συμφέρουσες και προσιτές τιμές.
Αναμενόμενα μεγαλύτερη ζήτηση σημειώνει με τα μηχανικά σύνολα 1.2 MPi 84 PS και 1.0 T-GDi 100 PS. Οι διαφορές τους εστιάζονται κυρίως στις τιμές και στις επιδόσεις, όπου σε κάθε περίπτωση θα καλύψουν είτε αυτούς που δίνουν έμφαση στο χαμηλότερο κόστος αγοράς, ή εκείνους που αναζητούν περισσότερη δύναμη.
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Διαφορά τιμών στα 1.000 ευρώ
Ξεκινώντας από τις τιμές, το 1.200άρι εκκινεί από τις 16.390 ευρώ και το 1.000άρι turbo από τις 17.590 ευρώ (ακριβότερο κατά 1.200 ευρώ), στην έκδοση Fresh. Σε όλα τα επόμενα επίπεδα εξοπλισμού η διαφορά είναι στα 1.000 ευρώ, ενώ περισσότερο ενδιαφέρον από πλευράς εξοπλισμού σε συνάρτηση με τις τιμές, παρουσιάζει η δεύτερη έκδοση Exclusive (από 17.390 ευρώ το 1.2 και από 18.390 ευρώ το 1.0Τ). Στάνταρ είναι τα παρακάτω στοιχεία:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος
- Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής και υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων
- Infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
Έκδοση | 1.2 84 PS | 1.0T 100 PS |
Fresh | 16.390 € | 17.590 € |
Exclusive | 17.390 € | 18.390 € |
Premium | 18.290 € | 19.290 € |
Distinctive | 19.390 € | 20.390 € |
N Line | 20.190 € | 21.190 € |
Στην έκδοση Premium ανήκουν επιπλέον αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, κεντρικό εμπρός υποβραχιόνιο, ατμοσφαιρικός φωτισμός, αισθητήρας βροχής, θύρα USB πίσω επιβατών και 16άρες ζάντες αλουμινίου. Το Distinctive ενσωματώνει ακόμα το smart key, πλήρη φώτα LED, προβολείς ομίχλης, σκούρα κρύσταλλα και ζάντες 17 ιντσών. Το N Line ξεχωρίζει και για τις αισθητικές διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, συν την πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων και τον σπορ ήχο από την εξάτμιση.
Σαφής υπεροχή του 1.0 T-GDi σε επιδόσεις
Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 998 κ.εκ. είναι αισθητά πιο δυνατός από τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό των 1.197 κ.εκ., ενώ έχει και το πλεονέκτημα της μίας ταχύτητας παραπάνω (6τάχυτο) για το ταξίδι. Η διαφορά των 16 ίππων μπορεί για κάποιους να μην είναι ιδιαίτερα σημαντική, όμως εκεί που έχει αισθητό προβάδισμα είναι στη ροπή. Ο 1.0 T-GDi αποδίδει 172 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., όταν ο 1.2 MPi φτάνει τα 118 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Οι διαφορές αποτυπώνονται και στο τυπικό 0-100 χλμ./ώρα, όπου το turbo είναι ταχύτερο σχεδόν κατά 3 δευτερόλεπτα. Παράλληλα η περισσότερη ροπή γίνεται αμέσως αισθητή, συν του ότι το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ δουλεύει σε πολύ χαμηλότερες στροφές σε ταχύτητες ταξιδιού. Ενδεικτικά στα 130 χλμ./ώρα με την τελευταία σχέση μετάδοσης το στροφόμετρο στο 1.2 MPi αγγίζει τις 4.100 σ.α.λ., όταν στο 1.0 T-GDi δείχνει 3.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση μεταξύ των δύο μηχανικών συνόλων είναι παραπλήσια, όμως το 1.0 Τ-GDi εκπέμπει χαμηλότερες εκπομπές CO2, που σημαίνει ότι ανάλογα την έκδοση απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας. Τον 1.200άρη κινητήρα θα τον επιλέξουν όσοι θέλουν να δαπανήσουν λιγότερα λεφτά για την απόκτηση του i20, ενώ θα κινηθούν αξιοπρεπώς στις καθημερινές αστικές συνθήκες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Έκδοση | 1.2 84 PS | 1.0T 100 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,1 | 10,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 173 | 188 |
Κατανάλωση** (λτ./100 χλμ.) | 6,9 | 7,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 121-124 | 118-123 |
Βάρος (κιλά) | 1.013-1.123 | 1.065-1.175 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Κατανάλωση δοκιμής |
Άνετο στην οδήγηση και με σίγουρο πάτημα
Ανεξαρτήτως έκδοσης και κινητήρα, το νέο Hyundai i20 ξεχωρίζει αμέσως για τη φιλικότητα που προσφέρει στην οδήγηση και την σιγουριά. Το «δεμένο» του πλαίσιο όπως η συνολική του κατασκευή, μαζί με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, χαρίζουν άνεση και εμπιστοσύνη. Οι μικροδιαφορές στο πάτημα, στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών των δρόμων και στην αίσθηση εξαρτώνται και από τη διάσταση των ελαστικών και ζαντών. Για παράδειγμα η έκδοση Fresh «φοράει» 185/65 R15, η Exclusive 195/55 R 16 και η Distinctive 215/45 R17 (όπως και το i20 N Line). Μία ακόμα διαφορά αφορά τα φρένα, όπου το 1.2 MPi διαθέτει ταμπούρα πίσω και το 1.0T εφοδιάζεται με δίσκους.
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του νέου Hyundai i20, είναι και οι χώροι του. Παρότι μικρό αυτοκίνητο, είναι σε θέση να καλύψει ακόμα και οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων είναι αρκετός. Αν χρειαστεί περισσότερο ύψος, τότε η εταζέρα τοποθετείται στην πλάτη του πίσω καθίσματος και εφαρμόζει στις ράγες που υπάρχουν στα τοιχώματα του πορτ μπαγκάζ. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η πολύ καλή θέση οδήγησης, η απροβλημάτιστη εργονομία και η απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Όσον αφορά την ποιότητα, η Hyundai έχει χρησιμοποιήσει σκληρά πλαστικά (εκτός από την περιοχή των αγκώνων στις εμπρός πόρτες), με αυτά του ταμπλό να είναι συμπαγή και πολύ γεροδεμένα.