WRC: Η μοναδική φιλία του Σερδερίδη με τον Μανστέρ
Υπάρχουν περισσότερα στο ράλι από τον απλό ανταγωνισμό. Πέρα από τις ειδικές διαδρομές, δημιουργούνται δεσμοί, μοιράζονται εμπειρίες και παρέχεται υποστήριξη ο ένας στον άλλον.
Ο μεγαλοεπιχειρηματίας και λάτρης των αγώνων ράλι Ιορδάνης Σερδερίδης ενσαρκώνει αυτό το πνεύμα συντροφικότητας και γενναιοδωρίας. Στα 59 του χρόνια, δεν απολαμβάνει τίποτα περισσότερο από το να οδηγεί το Ford Puma Rally1 της M-Sport σε επιλεγμένους αγώνες του WRC.
Αλλά ο Σερδερίδης δεν το κάνει μόνο για τη δική του ευχαρίστηση - υποστηρίζει επίσης την επόμενη γενιά οδηγών ράλι, συμπεριλαμβανομένου του 24χρονου Γκρεγκουάρ Μανστέρ, ενός από τα ανερχόμενα αστέρια στο WRC2.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Την επόμενη εβδομάδα, το δίδυμο θα μοιραστεί ένα Puma στο Malcolm Wilson Rally - έναν εθνικό αγώνα στη βόρεια Αγγλία, τον οποίο ο Σερδερίδης χρησιμοποιεί ως προθέρμανση για το Guanajuato Rally México (16-19 Μαρτίου).
"Είναι λίγο περίεργο", γελάει ο Μανστέρ, ο οποίος ετοιμάζεται να ανταλλάξει τα γάντια οδήγησης με ένα σημειωματάριο ρυθμού και ένα μολύβι, αντικαθιστώντας τον τακτικό συνοδηγό του, Φρεντ Μικλότ . "Λίγο πριν από τη Σουηδία, ο Ιορδάνης με ρώτησε αν θα ήμουν συνοδηγός του. Έχω κάνει μαζί του ένα τεστ πριν από τον αγώνα στην Ισπανία, οπότε σκέφτηκε ότι θα είχε πλάκα να το κάνουμε.
Τον ρώτησα πρώτα αν γνώριζε ότι στο τεστ έδωσα δύο λανθασμένες σημειώσεις ρυθμού. Ο Ιορδάνης είπε "ναι", αλλά οι σημειώσεις ρυθμού που του έδωσα ήταν πολύ αισιόδοξες και ήταν η σωστή ταχύτητα. Είπε ότι ήταν μια βελτίωση!"
Ωστόσο, αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που ο Μανστέρ θα δεθεί στη θέση του συνοδηγού. Έχει αναλάβει τον ίδιο ρόλο για τον πατέρα του Μπερνάρντ - πρώην πρωταθλητή του Βελγίου - σε πολλές περιπτώσεις.
"Η πρώτη δουλειά είναι απλώς να δίνω σωστά τις σημειώσεις ρυθμού. Το έχω ξανακάνει με τον πατέρα μου, αλλά αυτό που με αγχώνει περισσότερο είναι όλοι οι κανόνες, ο συγχρονισμός και όλα αυτά τα πράγματα", παραδέχεται ο νεαρός. "Συνήθως αργώ αρκετά στην κανονική μου ζωή, οπότε θα πρέπει να είμαι πολύ προσεκτικός για να μην το κάνω αυτό στο Malcolm Wilson Rally!"
Η καριέρα του ίδιου του Μανστέρ στην οδήγηση έχει ανοδική πορεία τις τελευταίες σεζόν. Το πρόγραμμά του για το 2022 περιελάμβανε αρκετές συμμετοχές στο WRC2, με αποκορύφωμα τη νίκη στην κατηγορία στο Ράλλυ Ιαπωνίας FORUM8. Επίσης, ψηφίστηκε από τους οπαδούς ως ο πιο βελτιωμένος οδηγός της χρονιάς στο WRC.
Στο παρασκήνιο, υποστηρίζοντας αθόρυβα αυτή την επιτυχία, ήταν ο Σερδερίδης.
"Η φιλία μου με τον Ιορδάνη ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό", εξηγεί ο Γκρεγκουάρ. "Γνωρίζω τη Lara Vanneste, η οποία οδηγούσε μαζί του στο παρελθόν, από τότε που ήμουν μικρό παιδί. Στην πραγματικότητα εργάζεται σε μία από τις εταιρείες του Jourdan. Από τη γνωριμία μαζί της γνώρισα τον Ιορδάνη, ίσως πριν από ένα ή δύο χρόνια.
"Πέρυσι παλεύαμε λίγο με τον προϋπολογισμό. Κάναμε το Μόντε-Κάρλο και μετά την Κροατία, αλλά για την οικογενειακή μας ομάδα που προσπαθούσε να βρει χορηγίες δεξιά και αριστερά, ήταν δύσκολο να συνεχίσουμε το πρόγραμμα WRC2. Επιστρέψαμε στο βελγικό πρωτάθλημα, αλλά ο Ιορδάνης μας βοήθησε να πάμε στο Ypres, το οποίο ήταν επίσης μέρος του WRC. Στη συνέχεια, μετά από αυτό, μας βοήθησε επίσης να πάμε στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιαπωνία - την οποία τελειώσαμε με νίκη.
"Πάντα κάναμε μικρά προγράμματα WRC2, όπου καταφέρναμε να κάνουμε δύο ή τρεις αγώνες στο WRC2 πριν αδειάσει ο προϋπολογισμός. Χάρη στον Ιορδάνη καταφέραμε να κάνουμε όλα αυτά τα ράλλυ", προσθέτει.
Μια αλλαγή στα μηχανήματα θα βρει τον Μανστέρ πίσω από το τιμόνι ενός από τα Fiesta Rally2 της M-Sport Ford αυτή τη σεζόν, με μια πλήρη σεζόν WRC2 να τον περιμένει με ανυπομονησία.
Αρκετές πηγές πρότειναν πρόσφατα ότι θα μπορούσε να βρεθεί πίσω από το τιμόνι του Puma του Σερδερίδη σε έναν ή δύο γύρους του WRC αργότερα στη σεζόν, αλλά αυτό δεν είναι στο ραντάρ του προς το παρόν.
"Δεν το σκέφτομαι πάρα πολύ αυτό. Σίγουρα, είναι μια ιδέα, αλλά πρέπει πρώτα να κάνουμε τα αποτελέσματα στο WRC2, όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός.
Ο στόχος μας είναι πρώτα να προσπαθήσουμε να είμαστε στο ρυθμό του WRC2 με το πακέτο που έχουμε. Πήγαμε από τη Hyundai στην M-Sport, οπότε είναι όλα καινούργια πράγματα και ακόμα πολλοί αγώνες που δεν έχουμε κάνει ποτέ. Έχουμε πολλά πράγματα να μάθουμε πριν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για μια θέση στο Rally1".