Το C-SUV PHEV που κοστίζει τα λιγότερα λεφτά
Η ζήτηση για τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνεχώς αυξάνεται στην Ευρώπη και στην Ελλάδα.
Η ζήτηση για τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνεχώς αυξάνεται στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Στη χώρα μας, το πρώτο 11μηνο του 2022 τα υβριδικά (HEV) έφτασαν σε μερίδιο το 27,8% (από 23,0% το 2021), ενώ τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) άγγιξαν το 7,6%, έναντι 6,5% το 2021.
Στην κορυφή των υβριδικών τοποθετούνται τα Plug-in Hybrid (PHEV). Αυτά είναι σε θέση να καλύψουν καθημερινές διαδρομές ρουτίνας με τη χρήση μόνο ρεύματος, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Εύλογα οι τιμές τους είναι υψηλότερες από τα πιο απλής τεχνολογίας Full Hybrid, τα οποία έχουν μικρότερη μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα, ενώ διανύουν μικρές αποστάσεις με ρεύμα και σε χαμηλές ταχύτητες. Αυτοκίνητα PHEV πωλούνται αρκετά από όλες σχεδόν τις κατηγορίες, όπως είναι και τα δημοφιλή SUV.
Στα μικρομεσαία όπου οι προτάσεις των PHEV SUV είναι αρκετές, το μοντέλο που πωλείται σε χαμηλότερη τιμή, είναι το νέο Kia Niro PHEV με τη συνδυαστική ισχύ των 183 ίππων και 265 Nm ροπής. Τo Plug-in Hybrid σύστημά του αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 GDI 105 ίππων και 144 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 84 ίππων και 203 Nm ροπής. Η μπαταρία ιόντων – λιθίου έχει χωρητικότητα 11,1 kWh και η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Το Niro PHEV με το ευφάνταστου σχεδιασμού αμάξωμα των 4.420 χλστ. μήκους και βάρους 1.519 κιλών φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 168 χλμ./ώρα ή 134 χλμ./ώρα με ηλεκτροκίνηση. Με την ηλεκτρική ενέργεια η αυτονομία φτάνει τα 65 χιλιόμετρα σε μεικτή χρήση ή έως 84 χλμ. στην πόλη. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 είναι στα 0,8-1,0 λτ./100 χλμ. και 19-23 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Με βελτιωμένες αναλογίες χάρη στη νέα του πλατφόρμα, το ολοκαίνουργιο Niro διαθέτει ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό για όλους τους επιβάτες, καθώς και ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 348 λίτρων. Παράλληλα είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ως προς την ποιότητα των υλικών του εσωτερικού όπου έχει γίνει χρήση μαλακών πλαστικών, τη γεροδεμένη συναρμογή και το φινίρισμα.
Την πληρότητά του ενισχύει με τη σειρά του και ο φουλ στάνταρ εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Dynamic, στην τιμή των 41.290 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των 5 χρόνων δωρεάν service. Πιο αναλυτικά διαθέτει 8 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και εναλλαγή από την υψηλή στη μεσαία σκάλα, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου.
Πηγή: autogreeknews.gr