Στην παραγωγή η υδρογονοκίνητη BMW X5
Η BMW ποντάρει πολλά στην τεχνολογία υδρογόνου και η ανάλογη εκδοχή της X5 αποκτά το προνόμιο του περάσματος στην παραγωγή.
Η BMW ποντάρει πολλά στην τεχνολογία υδρογόνου και η ανάλογη εκδοχή της X5 αποκτά το προνόμιο του περάσματος στην παραγωγή, πιστοποιώντας το πόσο σοβαρά αντιμετωπίζουν οι Βαυαροί την υδρογονοκίνηση.
Η iX5 Hydrogen ολοκλήρωσε επιτυχώς το χειμερινό κύκλο δοκιμών, προσφέροντας αμείωτη απόδοση παρά το γεγονός ότι οι θερμοκρασίες έφταναν μέχρι τους -20 βαθμούς Κελσίου. Μεγαλύτερο ατού και τρομερό πλεονέκτημα έναντι των κλασικών ηλεκτρικών σε τέτοιες συνθήκες, η διαδικασία παραγωγής ενέργειας. Σε αντίθεση με τα BEV (battery electric vehicle), των οποίων η απόδοση της μπαταρίας πέφτει αισθητά στο κρύο, ένα FCEV (fuel cell electric vehicle) παράγει ηλεκτρισμό μέσω της καύσης υδρογόνου στις κυψέλες καυσίμου, οι οποίες έχουν εξελιχτεί σε συνεργασία με την Toyota. Δυο δεξαμενές με πίεση 700 bar, κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και χωρητικότητας έξι κιλών υδρογόνου, αναλαμβάνουν την παραγωγή ηλεκτρισμού μέσω της χημικής αντίδρασης με το οξυγόνο. Μοναδικές εκπομπές ρύπων κατά τη διαδικασία, είναι οι υδρατμοί της αλληλεπίδρασης υδρογόνου-οξυγόνου.
Δυο ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνολικά 374 ίππους, επιταχύνοντας το βαυαρικό SUV στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε λιγότερο από 7,0 δλ. και εξασφαλίζοντας αυτονομία 498 χλμ., την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 190 χλμ./ώρα. Η BMW επέλεξε το Munich Research and Innovation Centre για την παραγωγή της iX5 Hydrogen, χρησιμοποιώντας πατώματα που έρχονται από το εργοστάσιο Spartanburg, στις Η.Π.Α. Ο αριθμός των υδρογονοκίνητων X5 που θα βγουν από το ερευνητικό κέντρο του Μονάχου θα είναι περιορισμένος και θα αφορά αυτοκίνητα με ρόλο επίδειξης, με σκοπό τη χρησιμοποίησή τους σε εκδηλώσεις για την προώθηση της υδρογονοκίνησης.
«Η παραγωγή του BMW iX5 Hydrogen και των συστημάτων κυψελών καυσίμου, αποδεικνύει την υπέρτατη ευελιξία και την ασυναγώνιστη τεχνογνωσία μας στον τομέα. Δείχνει ότι διαθέτουμε ήδη την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας υδρογόνου στο σύστημα παραγωγής BMW iFACTORY ως εναλλακτικού συστήματος κίνησης» δήλωσε ο Milan Nedeljković, μέλος του Δ.Σ. της BMW.
Πηγή: autogreeknews.gr