Το SUV που τα έχει… 200 και κοστίζει 25.490 ευρώ
Τα SUV βρίσκονται στην κορυφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος -και όχι άδικα- γιατί προσφέρουν οτιδήποτε αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Εάν παράλληλα συνοδεύεται με ένα αποδοτικό κινητήρα προκειμένου να πραγματοποιεί με άνεση ταξίδια φορτωμένο, χωρίς παράλληλα να ζορίζεται σε μια ανηφορική προσπέραση, αποτελεί ένα ακόμα ατού. Βέβαια θα σκεφτείτε ότι όλα αυτά συνεπάγονται υψηλή τιμή αγοράς, εφόσον είναι και πλήρως εξοπλισμένο.
Παρόλα αυτά υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως είναι στην προκειμένη περίπτωση το Hyundai Kona 1.6 T-GDi, το οποίο αγγίζει τα 200 άλογα και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων. Και όλα αυτά στην ασυναγώνιστη τιμή των 25.490 ευρώ, όταν σε αυτά τα λεφτά περίπου προσφέρονται άλλα SUV με πολύ λιγότερη ισχύ.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Premium περιλαμβάνονται τα πάντα, όπως:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρηση λωρίδας
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Φώτα LED
- Αυτόματος κλιματισμός
- Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Επιλογή προφίλ οδήγησης
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Ο 4κύλινδρος 1.600άρης turbo κινητήρας που τροφοδοτεί το Kona έχει ισχύ 198 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 265 Nm στις 1.600-4.500 σ.α.λ., ενώ εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Επιδόσεις που οφείλονται και στο 7άρι DCT, με τη σφιχτή κλιμάκωση και τις γρήγορες αλλαγές. Βέβαια στις περισσότερες περιπτώσεις θα οδηγείται σε πιο ήπιους ρυθμούς, όπου το τράβηγμα είναι άκοπο από τις 1.700 σ.α.λ., εξασφαλίζεται πολιτισμένη αίσθηση και ομαλό στροφάρισμα μέχρι τον κόφτη. Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται πολύ λογική κατανάλωση (δοκιμής) της τάξεως των 7,9 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 150 γρ./χλμ. (105 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Το γεγονός ότι έχει αρκετή δύναμη, δεν σημαίνει ότι είναι κουραστικό στην καθημερινή οδήγηση ή δύσκολο στους χειρισμούς. Αντιθέτως, το Kona είναι πολύ ευέλικτο, ευκολοδήγητο και με ικανοποιητικά επίπεδα ανέσεων, παρά την σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Σε πιεσμένους ρυθμούς η υποστροφή θα εκδηλωθεί δύσκολα, ενώ υπερστροφή είναι πρακτικά απούσα, καθώς η παρέμβαση του ESP σε ελάφρωμα του πίσω μέρος είναι άμεση.
Πέρα από δυνατό και πλήρως εξοπλισμένο, το δυναμικής αισθητικής Kona συνοδεύεται και από ένα «γεροδεμένο» εσωτερικό με εξαιρετική συναρμολόγηση. Τη σύγχρονη τεχνολογία του ενισχύουν με την σειρά τους οι δύο οθόνες για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment με τις λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay. Από πλευράς χώρων το εσωτερικό του Kona θα φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, τα οποία έχουν στη διάθεσή τους 374 λίτρα για τις αποσκευές.