Έως 30% χασούρα ρεύματος κατά τη φόρτιση
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί κάτι το καινούργιο για τους περισσότερους, αφού αλλάζει εντελώς δεδομένα και συνήθειες ετών, όπως είναι για παράδειγμα ο τρόπος ανεφοδιασμού.
Στα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι μια εύκολη και γρήγορη διαδικασία, όμως η φόρτιση είναι κάτι το τελείως διαφορετικό.
Καταρχήν, η κατανάλωση μετριέται σε kWh/100 χλμ. και για αυτό ενημερώνεται ο οδηγός μέσω του trip computer, όπως συμβαίνει και στα συμβατικά αυτοκίνητα με τα λτ./100 χλμ. Επιπλέον αναφέρεται υπολειπόμενη αυτονομία και ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Όταν για παράδειγμα μια μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh έχει φτάσει στο 50%, θεωρητικά χρειάζεται 38,5 kWh για να «γεμίσει». Στην πράξη όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο γιατί υπάρχουν και οι απώλειες ρεύματος κατά τη διαδικασία της φόρτισης. Γεγονός που ταυτόχρονα σημαίνει ότι ανεβαίνει το κόστος και οι καιροί είναι δύσκολοι για να «πετιούνται» ευρώ στην ενέργεια. Κάτι που αφορά κάθε επαναφορτιζόμενο αυτοκίνητο, τόσο τα 100% ηλεκτρικά, όσο και τα Plug-in Hybrid.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η γερμανική ADAC πραγματοποίησε μια δοκιμή, προκειμένου να μετρήσει τις απώλειες ρεύματος κατά τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια απλή πρίζα 2,3 kW ή σε wallbox 11 kW. Τα αποτελέσματα δείχνουν αρκετά ξεκάθαρα ότι ανάλογα με τον τρόπο φόρτισης, οι απώλειες είναι πολύ διαφορετικές και ιδού τα αποτελέσματα:
Μάρκα/μοντέλο | Απώλεια σε πρίζα 2,3 kW | Απώλεια σε wallbox 11 kW |
Renault Zoe | 24,2% | 9,7% |
VW ID.3 | 13,6% | 9,0% |
Tesla Model 3 | 15,2% | 7,7% |
Fiat 500e | 12,7% | 6,3% |
Εάν συγκρίνετε τα αποτελέσματα των μετρήσεων κατά τη φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα και στον επιτοίχιο φορτιστή, θα δείτε αμέσως ότι στο wallbox η απώλειες είναι κατά πολύ μικρότερες. Από τα μοντέλα που έκανε η ADAC το τεστ διαπιστώθηκε ότι το Renault Zoe έχει τη μεγαλύτερη «χασούρα» ρεύματος και το Fiat 500e τη μικρότερη.
Σε καθημερινές συνθήκες, ένα μακρύ καλώδιο στην πρίζα στο πάρκινγκ ή στο γκαράζ μπορεί επίσης να συμβάλει στις απώλειες σε διόλου ευκαταφρόνητο βαθμό. Οπότε όσοι κρεμάνε καλώδια και μπαλαντέζες από τα μπαλκόνια στις πυλωτές, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι χάνουν λεφτά κάθε φορά που φορτίζουν. Συνολικά, οι απώλειες φόρτισης στην οικιακή πρίζα κυμαίνονται μεταξύ 10% – 30%. Η φόρτιση μέσω wallbox είναι σαφώς προτιμότερη, δεδομένου ότι οι απώλειες είναι πολύ λιγότερες (5%-10%) και η φόρτιση γίνεται σε πιο γρήγορους χρόνους.