Ποια αυτοκίνητα πρωταγωνιστούν φέτος στην Ελλάδα;
Η αγορά του αυτοκινήτου έχει δεχτεί απανωτά πλήγματα και πολλές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, ωστόσο στη χώρα μας τουλάχιστον κρατιέται σε καλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα το πρώτο 8μηνο του 2022 (Ιανουάριο έως Αύγουστο) έχουν ταξινομηθεί 74.331 καινούργια αυτοκίνητα έναντι 75.146 πέρυσι, παρουσιάζοντας μια μικρή πτώση της τάξεως του -1,1%.
Τον περασμένο Αύγουστο κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους 8.649 καινούργια μοντέλα, σημειώνοντας σημαντική άνοδο +39,7% από τον ίδιο μήνα το 2021 (6.198). Αντίστοιχα θετική ήταν η κατάσταση και στο σύνολο της Ε.Ε., όπου η αγορά νέων αυτοκινήτων επέστρεψε σε θετικό πρόσημο (+4,4%), δίνοντας τέλος σε 13 μήνες διαδοχικής πτώσης. Παρόλα αυτά, με καταγεγραμμένες 650.305 μονάδες, το αποτέλεσμα αυτό παραμένει πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Όλες οι βασικές μεγάλες αγορές της Ε.Ε. συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη, όπως στην Ιταλία (+9,9%), την Ισπανία (+9,1%), τη Γαλλία (+3,8%) και τη Γερμανία (+3,0%). Όμως οι συνολικές ταξινομήσεις έχουν πέσει το 2022 κατά -11,9% στις 5.996.636 μονάδες, έναντι 6.807.745 το πρώτο 8μηνο του 2021.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στην Ελλάδα, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Toyota με 11.150 ταξινομήσεις, ακολουθούμενη από τη Hyundai (6.603) και την Peugeot (6.007). Μεταξύ των μοντέλων, το Toyota Yaris συνεχίζει να έχει την πρωτιά με 4.191 οχήματα, στη 2η θέση τοποθετείται το Opel Corsa (2.553) και τρίτο το Peugeot 208 (2.521). Τα SUV όλων των μεγεθών έχουν τη μερίδα του λέοντος με ποσοστό 53,77% και 39.968 ταξινομήσεις, κατόπιν τα μικρά αυτοκίνητα (25,59% και 19.024) και μετά τα μικρομεσαία (10,58% και 7.864). Τα πιο πολλά καινούργια οχήματα που ταξινομήθηκαν φέτος είναι με κινητήρες βενζίνης (47,2% αντί 51,4% πέρυσι), τα υβριδικά αυξήθηκαν (27,1% έναντι 22,1%), όπως και τα ηλεκτρικά και PHEV(7,1% αντί 5,6%), ενώ τα ντίζελ έπεσαν (15,3% έναντι 18,0%).
Παρακάτω ακολουθούν οι 10 πρώτες μάρκες και μοντέλα σε ταξινομήσεις στην Ελλάδα, το πρώτο 8μηνο του 2022.
Top 10 μάρκες | ||||
Θέση | Μάρκα | 2022 | 2021 | Διαφορά |
1 | Toyota | 11.150 | 9.978 | +11,7% |
2 | Hyundai | 6.603 | 6.400 | +3,2% |
3 | Peugeot | 6.007 | 8.075 | -25,6% |
4 | VW | 5.796 | 5.578 | +3,9% |
5 | Opel | 4.714 | 4.473 | +5,4% |
6 | Citroen | 3.745 | 3.920 | -4,5% |
7 | Kia | 3.635 | 3.605 | +0,8% |
8 | Mercedes | 3.562 | 3.254 | +9,5% |
9 | Fiat | 3.535 | 2.569 | +37,6% |
10 | BMW | 2.807 | 3.138 | -10,5% |
Top 10 μοντέλα | ||||
Θέση | Μοντέλο | 2022 | 2021 | Διαφορά |
1 | Toyota Yaris | 4.191 | 4.177 | +0,4% |
2 | Opel Corsa | 2.553 | 2.467 | +3,5% |
3 | Peugeot 208 | 2.521 | 2.683 | -6,0% |
4 | VW T-Roc | 2.112 | 1.474 | +43,3% |
5 | Citroen C3 | 2.021 | 2.626 | -23,0% |
6 | Toyota C-HR | 1.942 | 2.058 | -5,6% |
7 | Toyota Yaris Cross | 1.919 | – | – |
8 | Toyota Corolla | 1.626 | 1.463 | +11,1% |
9 | Fiat 500 | 1.562 | 874 | +78,7% |
10 | Hyundai i10 | 1.538 | 1.900 | -19,0% |