Ποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο λατρεύουν οι Έλληνες;
Η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει σιγά – σιγά και διεισδύει στην Ελλάδα, μέσω των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και των Plug-in Hybrid.
Τους πρώτους επτά μήνες του 2022 οι συνολικές τους ταξινομήσεις έχουν φτάσει τα 4.675 οχήματα (1.513 BEV και 3.162 PHEV) με μερίδιο αγοράς στο 7,11%. Συγκριτικά με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι τα νούμερα είναι υψηλότερα (3.822 ταξινομήσεις και μερίδιο 5,54%), παρά τα προβλήματα στις παραγωγές.
Ποιο είναι όμως το 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που έχει κερδίσει το ελληνικό κοινό, σημειώνοντας τις περισσότερες ταξινομήσεις από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2022 στη χώρα μας; Το νέο Fiat 500e βρίσκεται στην κορυφή του βάθρου με 144 οχήματα, αποτελώντας, παράλληλα ένα από τα δημοφιλέστερα EVs στην εγχώρια αγορά. Οι λόγοι που το έχουν φέρει στην κορυφή είναι πολλοί, μεταξύ των οποίων το μοναδικό του στιλ, τα αρκετά χιλιόμετρα αυτονομίας, η εξαιρετική ευελιξία και οι -αναλογικά για ηλεκτρικό- προσιτές του τιμές.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το ηλεκτρικό Fiat 500 κοστίζει τώρα από 25.550 ευρώ (με το όφελος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»). Τιμή που αφορά την έκδοση 500e (RED) με την μπαταρία των 42kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 460 χλμ. σε αστικές συνθήκες και 320 χλμ. σε μικτές συνθήκες (WLTP). Πρόσθετα το κρατικό πρόγραμμα περιλαμβάνει και άλλα οφέλη, όπως για παράδειγμα επιπλέον 1.000 ευρώ bonus απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου. Να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 αξιοποιούν το μέγιστο όφελος των 8.000 ευρώ που προβλέπει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», καθώς και τις δυνητικές επιπλέον παροχές του προγράμματος.
Ο ηλεκτροκινητήρας του ολοκαίνουργιου 500 αποδίδει 118 ίππους και 220 Nm ροπής, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και τελική 150 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Στην πόλη όπου άλλωστε θα διανύσει όλα σχεδόν τα χιλιόμετρά του, εξυπηρετεί πολύ η ανάκτηση ενέργειας μέσω της λειτουργίας one pedal drive, φρενάροντας το αυτοκίνητο, δίχως να χρειάζεται πάτημα το φρένο παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις.
Από πλευράς κατανάλωσης σε μεικτή χρήση, με το 500e πετύχαμε στη δοκιμή 15,6 kWh/100 χλμ. Όσον αφορά τη φόρτιση, μια πλήρης σε οικιακή πρίζα σούκο AC 2,3 kW διαρκεί 15 ώρες και 5 λεπτά ή 4 ώρες και 15 λεπτά σε AC 11 kW. Σε 35 λεπτά μπορεί να φορτίσει από 0-80% σε ταχυφορτιστή DC 85 kW ή σε 5 λεπτά εξασφαλίζοντας περίπου 50 χιλιόμετρα κίνησης.
Εκτός από το 3θυρο 500e διατίθενται ακόμα η 3+1 εκδοχή και η Cabrio σε διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού, όπως είναι (εκτός από το κατακόκκινο RED), το στιλάτο ICON και το μοναδικό La Prima by Bocelli (μόνο οι δυο τελευταίες στο 3+1). Επίσης, όπως όλα τα Fiat, έτσι και το ηλεκτρικό 500 καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000 χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας, ενώ η εγγύηση για την μπαταρία έχει 8ετή ισχύ και έως 160.000 χλμ.