Λάθη του οδηγού που κοστίζουν πολλά ευρώ
Αρκετοί οδηγοί κάνουν καθημερινά λάθη, κάποια άθελά τους, ορισμένα γιατί δεν έχουν χρόνο ή απλά γιατί έτσι έμαθαν, επειδή τους είπαν άλλοι ότι «αυτό είναι το σωστό». Ωστόσο αυτά μακροχρόνια ή σε ημερήσια βάση στοιχίζουν χρήματα, από λίγα ευρώ ή μερικές εκατοντάδες, ανάλογα την κακιά συνήθεια.
Η οδήγηση με «λαμπάκι» συνέχεια, είναι ένα πολύ κακό χούι. Όσοι στραγγίζουν το ρεζερβουάρ μέχρι τελευταίας σταγόνας, το μόνο που καταφέρουν είναι να προκαλέσουν βλάβη στην αντλία καυσίμου, αλλά και στα μπεκ, γιατί τραβάει κάθε πιθανή βρωμιά που έχει κατακάτσει. Αυτοί πάλι που οδηγούν επιθετικά, το μόνο που καταφέρνουν είναι να αυξάνουν τις φθορές στον κινητήρα, τα φρένα, τα ελαστικά τα αμορτισέρ κ.λπ.
Ένα σύνηθες καθημερινό λάθος αφορά την προθέρμανση του κινητήρα. Είναι τελείως άσκοπο να λειτουργεί για κάποια λεπτά το μοτέρ στο ρελαντί μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία, γιατί έτσι καίει χωρίς λόγο καύσιμο. Ορισμένοι μάλιστα το χειμώνα μαρσάρουν κιόλας για να ζεσταθεί πιο γρήγορα. Η στρωτή οδήγηση τα πρώτα λεπτά είναι ότι καλύτερο.
Η προνοητική οδήγηση γλιτώνει καύσιμο και επιπλέον φθορές από φρένα και συμπλέκτη. Για παράδειγμα βλέπετε από μακριά ότι το φανάρι είναι κόκκινο. Αντί να πατήσετε τα φρένα τα τελευταία μέτρα, αφήνετε το αυτοκίνητο να ρολάρει αρκετά πιο πριν (ανάλογα πάντα τις συνθήκες) και όχι με νεκρά ταχύτητα, αλλά με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο.
Το πεντάλ του συμπλέκτη δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μένει πατημένο, ενώ το αυτοκίνητο είναι σταματημένο στο φωτεινό σηματοδότη. Εκτός από το ότι μετά από λίγο πονάει το πόδι, φθείρεται και πιο γρήγορα ο δίσκος. Αντίστοιχα και ο επιλογέας των ταχυτήτων δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για να ξεκουράζεται το χέρι, παρά μόνο όταν απαιτούνται να γίνονται οι αλλαγές. Αυτές πραγματοποιούνται σε στροφές που έχει δύναμη ο κινητήρας και όχι χαμηλότερα όπου θα αρχίσει να χτυπάει πειράκια, αλλά ούτε και υψηλότερα γιατί καίει τσάμπα καύσιμο.
Ο ελλιπής έλεγχος στις πιέσεις των ελαστικών, είναι ένα ακόμα μεγάλο σφάλμα. Συνήθως τα ελαστικά μετά από κάποιες εβδομάδες χάνουν πίεση. Αυτό σημαίνει ότι φθείρονται πιο γρήγορα, αυξάνουν την κατανάλωση και χειροτερεύουν το πάτημα του αυτοκινήτου. Έλεγχοι ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να γίνονται και στα διάφορα υγρά που βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα, προκειμένου να διαγνωστεί τυχόν διαρροή. Ή απλά λόγω φυσιολογικής χρήσης να χρειάζεται συμπλήρωμα μικρής ποσότητας.