Αυτά είναι τα 3 φθηνότερα ιαπωνικά SUV στην Ελλάδα
Τα SUV και λίγο περισσότερο τα μικρά μοντέλα, βρίσκονται ψηλά στο αγοραστικό ενδιαφέρον, καθώς είναι πρακτικά, ευέλικτα στην πόλη, χωράνε εύκολα τέσσερα άτομα και οι τιμές τους είναι προσιτές.
Οι επιλογές που έχει να κάνει ο ενδιαφερόμενος είναι πάρα πολλές και η πλειοψηφία αυτών αξιόλογες. Παρόλα αυτά κάποιοι έχουν ως βασικό κριτήριο και την καταγωγή του κατασκευαστή, όπως να είναι Ιαπωνικής προέλευσης. Εμείς, κάναμε μια έρευνα και σας παρουσιάζουμε τα τρία πιο προσιτά σε τιμή ιαπωνικά B-SUV, με κόστος κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS: Τιμή από 19.800 ευρώ
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το δεύτερης γενιάς Juke συγκεντρώνει αμέσως κολακευτικά σχόλια με το δυναμισμό που εκπέμπει το καλλίγραμμο αμάξωμά του. Η εμφάνιση του μικρού SUV της Nissan ενθουσιάζει από τη πρώτη ματιά με τα αιχμηρά LED φώτα ημέρας να κλέβουν την παράσταση στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου, συνδυαστικά με τη V Motion μάσκα και τους προβολείς σε σχήμα «Υ».
Μοντέρνο είναι και το εσωτερικό του, όπου το ενδιαφέρον κεντρίζει και η προσεγμένη του κατασκευή με το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Ο οδηγός θα νιώσει ότι βρίσκεται στο επίκεντρο και δεν θα έχει το παραμικρό παράπονο και σε επίπεδο πρακτικότητας. Παράλληλα, οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, τόσο εμπρός, όσο και πίσω μέρος της καμπίνας, με το χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 422 λίτρα.
Το Juke κινείται από τον αποδοτικό 3κύλινδρο 1.000άρη turbo, με ισχύ 114 ίππων. Μια από τις αρετές του είναι το πολύ καλό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών, που συνεχίζεται αμείωτο έως και λίγο πριν τον κόφτη. Παρά την 3κύλινδρη υπόστασή του δεν περνάει στην καμπίνα ενοχλητικούς κραδασμούς κι άσχημη χροιά, ακόμα κι όταν η βελόνα του στροφόμετρου βρίσκεται στην κόκκινη περιοχή. Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, η ανάρτηση απορροφά την πλειονότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος και προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επιπλέον, οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, ενισχύοντας έτσι το αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό.
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air-condition και ραδιόφωνο με Bluetooth.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 114/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 135 γρ./χλμ.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 48V Hybrid 129 PS: Τιμή από 18.830 ευρώ
Το Vitara αποτελεί μια σταθερή αξία στα μικρά SUV, ενώ με τιμή εκκίνησης από 18.830 ευρώ (με το όφελος Hybrid Ford U), είναι το φθηνότερο ιαπωνικό μικρό SUV. Επίσης, είναι από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας του, που προσφέρεται και με 4κίνηση, ενώ πρόσφατα λανσαρίστηκε και με Strong Hybrid σύστημα κίνησης.
Στην προκειμένη περίπτωση «καρδιά» του Vitara αποτελεί ο 1.400άρης 4κύλινδρος turbo των 129 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο ικανοποιεί με τη ραφιναρισμένη του λειτουργία, το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και τις επιδόσεις του. Παράλληλα η ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση κρατά σταθερό το αμάξωμά του, χωρίς να ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τους επιβάτες, όταν οι τροχοί έρχονται σε επαφή με λακκούβες, μπαλώματα και διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Στο εσωτερικό του Vitara, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σε γενικές γραμμές καλά και ειδικά το μαλακό μέρος στο πάνω μέρος του ταμπλό. Εργονομικά δεν θα έχετε το παραμικρό παράπονο, αφού όλα είναι τοποθετημένα εκεί ακριβώς που τα περιμένετε. Σε ότι αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων, όπου το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα εξυπηρετούν.
Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο/CD/MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι, adaptive cruise control, προβολείς LED και προβολείς ομίχλης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ., Ισχύς: 129/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 235/2.000-3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 121 γρ./χλμ.
Toyota Yaris Cross 1.5 125 PS: Τιμή από 19.170 ευρώ
Ο νέος και πολύ δυνατός (από εμπορικής πλευράς) «παίχτης» στην κατηγορία των μικρών SUV, είναι το ολοκαίνουργιο Yaris Cross. Αν και έχει στην ονομασία του το όνομα «Yaris», δεν έχει καμία ομοιότητα με αυτό εξωτερικά, ενώ είναι και αισθητά μεγαλύτερο. Στην αρχική έκδοση με τον αμιγώς κινητήρα βενζίνης των 125 ίππων και τιμή από 19.170 ευρώ, αποτελεί μια πολύ συμφέρουσα πρόταση, σε συνδυασμό και με τον πλήρη στάνταρ εξοπλισμό.
Εξωτερικά μπορεί να μη μοιάζει με το χάτσμπακ Yaris, όμως το εσωτερικό είναι παρόμοιο. Όχι ότι είναι κακό, καθώς τα ποιοτικά πλαστικά (μαλακό μόνο ένα τμήμα μπροστά στο ταμπλό), η εργονομία και η ευχρηστία των χειριστηρίων παραμένουν. Πρόσθετα, η πιο ψηλή θέση οδήγησης ευνοεί την ορατότητα και κάνει τους φιλοξενούμενους να νιώθουν πιο βολικά. Το περισσότερο ύψος ωφέλησε τον αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ ο χώρος για τα πόδια πίσω ικανοποιεί, χωρίς να περισσεύει για τους λίγο πιο ψηλούς. Για τις αποσκευές υπάρχουν 397 λίτρα, τα οποία είναι αρκετά για τις ανάγκες 4 ατόμων.
Ο 1.500άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας των 125 ίππων μαζί με την σχετικά κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου, χαρίζουν στο Yaris Cross σβέλτες επιδόσεις και καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Πρόσθετα, το σασί είναι στιβαρό και δεν ασχολείται καν με τυχόν στρεβλώσεις που μπορεί να προκαλέσουν ανωμαλίες στο οδόστρωμα, συνεπικουρούμενο από ένα αρκούντως σφιχτό σετάρισμα στην ανάρτηση.
Βασικός εξοπλισμός: 8 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, adaptive cruise control, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αισθητήρες φώτων και βροχής, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.490 κ.εκ., Ισχύς: 125/6.660 PS/σ.α.λ., Ροπή: 153/4.800-5.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 133 γρ./χλμ.
*εργοστασιακές μετρήσεις