Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;

Από τα μηχανικά μέρη ενός αυτοκινήτου που ταλαιπωρούνται καθημερινά (μαζί και ο οδηγός) είναι ο δίσκος πλατό, ή ο συμπλέκτης

Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;

Από τα μηχανικά μέρη ενός αυτοκινήτου που ταλαιπωρούνται καθημερινά (μαζί και ο οδηγός) και ειδικά εκείνων που διαθέτουν μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, είναι ο δίσκος πλατό, ή ο συμπλέκτης όπως είναι γνωστός γενικότερα. Η «απώλεια» ή δυσλειτουργία του συμπλέκτη των αυτοκινήτων, μπορεί να οφείλεται σε δεκάδες παράγοντες. Εάν παρατηρήσετε καθυστέρηση ή δυσκολία στην ανάπτυξη ταχύτητας, «τρέμουλο» ή θόρυβο κατά τη πίεση του αριστερού πεντάλ, όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία, σας προτείνουμε να αρχίσετε να ψάχνετε τι δεν πάει… «καλά». Διότι σίγουρα κάτι συμβαίνει.

Η φθορά του εξαρτάται από την ηλικία του αυτοκινήτου, αν είναι νέας ή παλαιότερης τεχνολογίας, τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει, τον τρόπο οδήγησης και γενικότερα την «καταπόνηση» που έχει υποστεί στα χέρια σας ή από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, εφόσον το αγοράσατε μεταχειρισμένο. Σε κάθε περίπτωση εάν ο δίσκος είναι πολύ καταπονημένος, τότε το προτιμότερο είναι να μην πολυχρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητο, αν δεν προηγηθεί μια επίσκεψη στο συνεργείο.

Μπορεί να είναι κάτι που θα «αργήσει» να προκαλέσει ολική βλάβη και πλήρη ακινητοποίηση στη μέση του δρόμου, αλλά υπάρχει πιθανότητα να σας «αφήσει» επιτόπου, στα ξαφνικά. Κανείς δεν θα το ήθελε αυτό. Φανταστείτε να γυρίζετε από ταξίδι, να είστε κουρασμένοι, να έχετε παιδιά στο αυτοκίνητο, να είναι βράδυ, αργία κ.λπ. και να σας μαζεύει η οδική βοήθεια.

Κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου ή ανάμεσα στις αλλαγές ταχυτήτων πατώντας (ή αφήνοντας) τον συμπλέκτη, δεν πρέπει να ακούγεται τίποτα και η άσκηση πίεσης σε αυτόν να είναι λογική. Επίσης, η αποσύμπλεξη δεν πρέπει να γίνεται πολύ ψηλά. Αν εμφανιστεί το λεγόμενο «πατινάρισμα» ή «γλίστρημα», αυτό συνεπάγεται φθορά στο δίσκο ή στο βολάν. Επίσης, μπορεί να οφείλεται σε φθαρμένη ή κομμένη ντίζα, ταλαιπωρημένο δίχαλο συμπλέκτη, πρόβλημα σε στεγανότητα υδραυλικών υγρών, χαλαρότητα ελατηρίων και άλλα.

Το αυτοκίνητο θα ανεβάζει στροφές, το μοτέρ θα ακούγεται φυσικά περισσότερο, αλλά αυτό δεν θα συνεπάγεται και στην ανάλογη ανάπτυξη ταχύτητας. Αυτό το «φαινόμενο» θα είναι εντονότερο, αν κινείστε με μεγάλο φορτίο ή σε δρόμο με ανηφόρες. Οι συστάσεις λένε να χρησιμοποιείτε μικρότερη ταχύτητα στο κιβώτιο, με ομαλότερες αλλαγές. Αν είναι στα αρχικά στάδια, θα τη «γλιτώσετε» και θα μπορέσετε να μετακινηθείτε σε ένα σημείο επισκευής. Διαφορετικά, υπάρχει περίπτωση να δείτε μέχρι και καπνούς στον χώρο του κινητήρα. Σταματήστε 30 με 45 λεπτά και ξαναπροσπαθήστε.

Γενικά δεν «αμελούμε» τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου. Δεν «αγνοούμε» ούτε τα πρώτα σημάδια, όταν αντιληφθούμε ότι κάτι δεν λειτουργεί, όπως θα έπρεπε. Πάνω από όλα είναι θέμα ασφάλειας. Δική μας, της οικογένειάς μας και των συνανθρώπων μας.

Πηγή: autogreeknews.gr