Ιδού το ελληνικό ultracar Chaos των 3.107 ίππων!

Μετά από την πολύμηνη αναμονή, ήρθε η ώρα για τα αποκαλυπτήρια του πρώτου ultracar στον πλανήτη, του ελληνικού Chaos, δια χειρός του Σπύρου Πανόπουλου. H SP Automotive ισχυρίζεται ότι το Chaos θα σπάσει κάθε ρεκόρ ταχύτητας, αλλά και χρόνου στην πίστα του Nürburgring, κάτι που το ευχόμαστε ολόψυχα.

Ιδού το ελληνικό ultracar Chaos των 3.107 ίππων!

Ας δούμε όμως πρώτα την καρδιά που χτυπάει στα σωθικά του. Πρόκειται για ένα 4.0 λτ. V10 twin turbo μηχανικό σύνολο σε δύο εκδόσεις ισχύος, με μπλοκ από αλουμίνιο billet, έμβολα και ράβδους τρισδιάστατης εκτύπωσης από τιτάνιο ή ανθρακόνημα, εκκεντροφόρο άξονα τιτανίου, βαλβίδες τιτανίου ή νικελίου Inconel, καθώς και ένα ζευγάρι από τουρμπίνες κατασκευασμένες από ανθρακόνημα, τιτάνιο και κεραμικές ενώσεις.

Το αρχικό Earth Version αποδίδει 2.077 ίππους και 1.389 Nm ροπής, με τον κόφτη να φτάνει έως τις 11.000 σ.α.λ. Το αμάξωμα των 5.053 χλστ. μήκους, 2.068 χλστ. πλάτους, 1.121 χλστ. ύψους, με το μεταξόνιο των 2.854 χλστ. και το βάρος των 1.388 κιλών, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 1,9 δλ., από 100-200 χλμ./ώρα σε 2,7 δλ., 0-300 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και καλύπτει το 400άρι σε 8,1 δλ.

Το κορυφαίο Zero Gravity έχει ισχύ 3.107 ίππων και 1.984 Nm ροπής με «κόκκινα» έως τις 12.200 σ.α.λ. Το αμάξωμά του είναι ακόμα πιο ελαφρύ στα 1.272 κιλά και φτάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 1,55 δλ.! Από 100-200 χλμ./ώρα επιταχύνει σε 1,7 δλ., από 0-300 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ. και διανύει τα 0-402 μ. σε 7,5 δλ. Επίσης η τελική ταχύτητα φέρεται να υπερβαίνει τα 500 χλμ./ώρα! Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, με 7 ή 8 ταχύτητες.

Σχεδιαστικά παρουσιάζεται άκρως επιθετικό, έχοντας μια «χαοτική» εμφάνιση. Το εμπρός μέρος του Chaos θυμίζει ξεκάθαρα σύγχρονο μονοθέσιο, αποτελώντας στην ουσία πτέρυγα ενσωματωμένη στο αμάξωμα. Στο προφίλ διακρίνονται το έντονα ανάγλυφο σχήμα στις πόρτες και τους αεραγωγούς, που βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα προς τον διαχύτη στο πίσω μέρος. Εκεί όπου ξεχωρίζουν οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης (σαν πολυβόλα) από 3D τιτάνιο ή Inconel και το τεράστιο μέγεθος του διαχύτη.

Το μονοκόκ πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από το εξωτικό υλικό Zylon, που χρησιμοποιείται και στη Formula 1 και πρόκειται για την ισχυρότερη συνθετική ίνα στον κόσμο. Το σώμα του Chaos είναι εκτυπωμένο 3D από κράματα τιτανίου και μαγνησίου και μέρη του αμαξώματος φτιάχνονται από ανθρακονήματα.

Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια τιτανίου ή μαγνησίου. Η επιβράδυνση γίνεται από κεραμικούς αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους διαμέτρου 422 χλστ. εμπρός και 416 χλστ. πίσω στο Earth Version ή 452 χλστ. και 426 χλστ. αντίστοιχα στο Zero Gravity. Οι δαγκάνες είναι 3D print τιτανίου ή μείγμα μαγνησίου. Το Chaos πατάει σε ζάντες τιτανίου διαμέτρου 21 ιντσών εμπρός και 22 ιντσών πίσω, προερχόμενες και αυτές από τρισδιάστατο εκτυπωτή.

Οι τιμές του Chaos κόβουν και αυτές την ανάσα, καθώς η αρχική έκδοση θα ξεκινά από τα περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ και θα φτάνει έως τα 12,4 εκατομμύρια ευρώ στην κορυφαία. Η παραγωγή θα περιοριστεί στα 100 κομμάτια, με την ετήσια κλίμακα να υπολογίζεται στα 15-20 αυτοκίνητα.

πηγή: autogreeknews.gr