Τετρακίνητα SUV σε τιμές Δικίνητων!
Το να σκοπεύεις να αποκτήσεις ένα SUV αυτοκίνητο, θα σου επιτρέπει να κινείσαι με άνεση και ασφάλεια ικανοποιώντας τις περισσότερες μεταφορικές ανάγκες της καθημερινότητάς σου -και όχι μόνο. Τώρα αν θέλεις να αγοράσεις 4κίνητο SUV, θα απολαμβάνεις ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα: Τη δυνατότητα να πας σε μια διαδρομή εκτός της ασφάλτου και λίγο ή αρκετά μακρύτερα, από ότι θα έκανε η πλειοψηφία των οδηγών.
Κι αυτό γιατί η κατ’ επιλογή τετρακίνηση σου δίνει την δυνατότητα να έχεις αυξημένη πρόσφυση όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες, χωρίς να υπάρχει αντίκτυπος στην κατανάλωση καυσίμου. Επιπρόσθετα, το εξαιρετικά ευχάριστο είναι πως πλέον υπάρχουν 4κίνητες επιλογές που προσφέρονται σε λογικές τιμές. Όπως τα δυο SUV που θα σας παρουσιάσουμε στο συγκεκριμένο αφιέρωμα. Αυτά είναι το Dacia Duster 1.5 Blue dCi με τους 115 ίππους και το Suzuki Vitara, με τον 1.4 Boosterjet και την ήπια υβριδική τεχνολογία που ενσωματώνει κι αποδίδει 129 ίππους. Ας τα δούμε αναλυτικότερα!
Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 PS
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το Dacia Duster έχει αναδειχθεί ως λίρα εκατό για τη μάρκα, αφού έχει δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της. Κάτι απόλυτα λογικό αφού το Duster είναι ένα value for money SUV, το οποίο καλύπτει ευρεία γκάμα αναγκών. Ως 4κίνητο προσφέρεται αποκλειστικά με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 Blue dCi με ισχύ 115 ίππων και με την τιμή του να ξεκινάει από τα 21.260 ευρώ, για την έκδοση Ambiance.
Εμφανισιακά το Dacia Duster ξεχωρίζει με το μυώδες παρουσιαστικό του, όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα περιπετειώδες SUV. Το εμπρόσθιο τμήμα του είναι αρκετά επιβλητικό, κάτι για το οποίο συμβάλλει η μεγάλη κι έντονη μάσκα, συνδυαστικά με τα φωτιστικά σώματα. Τα πλαϊνά προστατευτικά, όπως και οι εμπρός και πίσω ποδιές, ενισχύουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Το εσωτερικό του προσφέρει όλες τις ανέσεις που μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV 4×4, αλλά σε τιμή αντίστοιχων 2κίνητων. Σχεδιαστικά, θα σας αρέσουν οι ευθείες γραμμές στο ταμπλό και τα μπουτόν που θυμίζουν πλήκτρα. Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται κι η εργονομία, αλλά κι η πρακτικότητα, χάρη στις αρκετές θήκες. Στα θετικά χαρακτηριστικά ανήκουν ακόμη οι άνετοι χώροι για έως 5 επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 376 λίτρων.
Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.5 λίτρων ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του Duster, μιας και οι 115 ίπποι και τα 260 Nm ροπής προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις. Για την ακρίβεια τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,3 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Στα θετικά στοιχεία του 1.5 Blue dCi ανήκουν η καλή ποιότητα λειτουργίας του με λιγοστούς κραδασμούς και θόρυβο, καθώς και η χαμηλή κατανάλωση των 5,4 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Το 4κίνητο Duster ικανοποιεί σε κάθε είδους διαδρομή με τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις να φροντίζουν για την άνεση οδηγού κι επιβατών. Αν προσθέσετε και τα 210 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, συνδυαστικά με την αποτελεσματική τετρακίνηση με τις επιλογές 2WD, Auto και Lock μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, αντιλαμβάνεστε ότι έχετε στα χέρια σας έναν ιδανικό ταξιδευτή που θα σας οδηγήσει και σε πιο δύσβατα μονοπάτια. Και για να σας το κάνουμε ακόμα καλύτερο, έχετε επιπλέον στη διάθεσή σας μια κοντή πρώτη σχέση στο 6άρι κιβώτιο και αυξημένες γωνίες εισόδου 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και εξόδου 33 μοιρών.
Τιμή από: 21.260 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 99,4 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματα φώτα, air condition και ραδιόφωνο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 115 PS/3.750 σ.α.λ., Ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 142 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip 4WD
Το όνομα Vitara έχει ταυτιστεί με την ιστορία της Suzuki και ειδικά σε ότι έχει να κάνει με τα εκτός» δρόμου οχήματα της μάρκας. Η Suzuki πιστή στο πνεύμα της εποχής και θέλοντας να ενισχύσει το οικολογικό προφίλ της, ενσωματώνει στους κινητήρες της ήπιο υβριδικό σύστημα 48V σε όλα τα μοντέλα της (πλην του Jimny), προς όφελος κυρίως της κατανάλωσης και των ρύπων. Στην περίπτωση του Suzuki Vitara, ο turbo 1.4 λτ. Boosterjet των 129 ίππων προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου, είτε αφορά τη 2κίνητη, ή την 4κίνητη έκδοσή του, στην οποία μάλιστα προσφέρεται και με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό.
Σχεδιαστικά τώρα, το Vitara αποπνέει ζωντάνια και προσελκύει τα βλέμματα, αναδεικνύοντας έντονα τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η χαρακτηριστική μάσκα εμπρός με τις κάθετες γρίλιες, τα παραλληλόγραμμα φώτα, τα LED ημέρας, ο μυώδης εμπρός προφυλακτήρας και τα πλαστικά προστατευτικά, αποτελούν ορισμένα κύρια γνωρίσματά του. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει όμως κι η καμπίνα του Vitara, η οποία κρίνεται ποιοτική, άνετη κι εργονομικά κατασκευασμένη. Στα θετικά βάζουμε και τον όμορφο πίνακα οργάνων με την έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών για την περαιτέρω ενημέρωση του οδηγού. Οι χώροι επιβατών είναι αρκετά καλοί για τέσσερα άτομα χωρίς την παραμικρή παραχώρηση, με το διαθέσιμο χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα 375 λίτρα.
Κάτω από το μυώδες καπό υπάρχει ο turbo κινητήρας Boosterjet Hybrid 48V, χωρητικότητας 1.4 λίτρων, με ισχύ που αγγίζει τους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και με ροπή 235 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Σε εξίσου εξαιρετικά επίπεδα (για 4κίνητο SUV) βρίσκεται κι η κατανάλωση καυσίμου, αφού για κάθε 100 χλμ. κίνησης απαιτούνται 6,2 λτ. βενζίνης.
Πέρα από τα καθαρά νούμερα, το Vitara ικανοποιεί και στην πράξη, με τον κινητήρα να έχει πολιτισμένη λειτουργία και δυνατό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών. Τα καλά συνεχίζονται και κατά την οδήγηση, με την ανάρτηση να κάνει πολύ καλά τη δουλειά της. Συνδυαστικά με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip, ο οδηγός απολαμβάνει άφθονη πρόσφυση ανεξάρτητα από τον τύπο του οδοστρώματος στον οποίο πατάνε οι ρόδες του Vitara. Ένα ακόμα ατού που έχει ο οδηγός στα χέρια του, ειδικά όταν πρέπει να κινηθεί εκτός δρόμου, είναι κι η ικανή απόσταση από το έδαφος των 185 χλστ., σε συνδυασμό με το σύστημα AllGrip, που διαθέτει τέσσερις λειτουργίες, Auto, Sport, Snow και Lock, με την επιθυμητή να επιλέγεται μέσω περιστροφικού διακόπτη. Η Auto φροντίζει για την σωστή κατανομή της δύναμης αυτόματα, φροντίζοντας να καταλήξει και στους πίσω τροχούς, όταν οι εμπρός χάσουν την πρόσφυση τους. Η Sport βελτιώνει την απόδοση στις στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ μεταβάλλεται αντίστοιχα η απόκριση του γκαζιού. Η Snow είναι κατάλληλη για ολισθηρές επιφάνειες και ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, με την Lock να κατανέμει μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη πρόσφυση.
Τιμή από: 22.070 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, αναγνώριση τυφλού σημείου, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, αυτόματος κλιματισμός, adaptive cruise control, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός κ.α.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ., Ισχύς: 129 PS/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 235 Nm/2.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 6,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 140 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.