Τα λάθη που κάνουμε με το air condition αυτοκινήτου
Η χρήση του air condition επιβάλλεται για λόγους άνεσης στην οδήγηση και ασφαλείας, όμως θα πρέπει να αποφεύγονται κάποια βασικά λάθη.
Οι ζέστες έχουν ξεκινήσει, ενώ όσο πλησιάζουμε προς τους καλοκαιρινούς μήνες, θα «φουντώνουν» πιο πολύ, μαζί και με τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας. Η χρήση του air condition επιβάλλεται για λόγους άνεσης στην οδήγηση και ασφαλείας, όμως θα πρέπει να αποφεύγονται κάποια βασικά λάθη, έτσι να μη προκληθούν προβλήματα και η όαση δροσιάς να έχει την καλύτερη απόδοση.
• Ένα λάθος που κάνουν πολλοί οδηγοί με το που μπαίνουν στη ζεστή καμπίνα, είναι να ενεργοποιούν τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, δίχως πρώτα να έχουν ανοίξει τα παράθυρα. Με το άνοιγμά τους εισέρχεται φρέσκος και πιο δροσερός αέρας, ενώ ακόμα καλύτερα είναι να ανοιχτούν έστω δύο πόρτες για λίγα δευτερόλεπτα.
• Μια επίσης κακή συνήθεια των περισσότερων οδηγών, είναι ότι δεν απενεργοποιούν το air condition πριν σβήσει ο κινητήρας (όταν π.χ. παρκάρουν). Αυτό σημαίνει ότι με το που θα γυρίσει το κλειδί (ή πατηθεί το μπουτόν) για να πάρει μπρος ο κινητήρας, ο κλιματισμός θα έχει ήδη ενεργοποιηθεί προτού ακόμα αρχίσει να λειτουργεί ο κινητήρας. Κάτι που όταν γίνεται επανειλημμένα επιβαρύνει και τον συμπιεστή.
• Η ρύθμιση των αεραγωγών απευθείας στο σώμα και το πρόσωπο, αποτελεί ένα ακόμα λάθος που γίνεται και μπορεί εύκολα να προκαλέσει ψύξη, ειδικά όταν κάποιος επιβάτης είναι ιδρωμένος. Κατευθύνουμε τους αεραγωγούς προς τα παράθυρα, έτσι ώστε να κατανεμηθεί ο αέρας ομοιόμορφα στην καμπίνα και να δροσίσει γρήγορα.
• Η μόνιμη επιλογή της ανακύκλωσης του αέρα, είναι και αυτή μια κακή συνήθεια. Όσα αυτοκίνητα έχουν απλό χειροκίνητο air condition, πρέπει να γίνεται εναλλαγή ανακύκλωσης και εισερχόμενου αέρα για να αλλάζει ο αέρας της καμπίνας. Στα μοντέλα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό όλα γίνονται αυτόματα με την επιλογή «Auto».
• Όπως όλα τα μηχανικά και μη τμήματα ενός αυτοκινήτου, έτσι και ο κλιματισμός χρειάζεται συντήρηση. Κάθε χρόνο πρέπει να γίνεται αλλαγή του φίλτρου κλιματισμού, απολύμανση και γενικά η συντήρηση που ορίζει ο κατασκευαστής. Όταν δεν γίνονται αυτά, τότε τα συνηθέστερα προβλήματα είναι η άσχημη μυρωδιά του αέρα και η χαμηλή απόδοση του συστήματος.
• Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες πρέπει να αποφεύγονται. Όταν έχει έξω 40 βαθμούς και βάζουμε τον κλιματισμό στο «Low», δηλαδή κάπου στους 16 βαθμούς Κελσίου ή στη χαμηλότερη σκάλα στο απλό air condition, τότε το σύστημα ζορίζεται πάρα πολύ. Μια ιδανική θερμοκρασία είναι μεταξύ 22-24 βαθμούς Κελσίου ή λίγο πιο κάτω από τη μέση της μπλε ένδειξης στο air condition.
• Επίσης, όταν εισερχόμαστε στο αυτοκίνητο απενεργοποιούμε την ανακύκλωση, γιατί ο εγκλωβισμένος αέρας στην καμπίνα έχει υψηλότερη θερμοκρασία από του περιβάλλοντος.
Πηγή: autogreeknews.gr