Ο star των υβριδικών crossovers
Η ποικιλία επιλογών για το επόμενο σας αυτοκίνητο είναι μεγάλη, ανεξάρτητα από την κατηγορία που βολιδοσκοπείτε.
Υπάρχουν αυτοκίνητα που πραγματικά είναι ξεχωριστά και βρίσκονται στην κορυφή κι ως άλλοι star του Hollywood κοιτούν με ύφος μπλαζέ τα υπόλοιπα!
Κάπως έτσι θα είναι στα μάτια σας, το νέο Honda Jazz Crosstar e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid! Το ιαπωνικό αυτοκίνητο συνδυάζει με αριστοτεχνικό τρόπο τις αρετές της υβριδικής τεχνολογίας της μάρκας, με τις ανέσεις που ένα crossover μοντέλο προσφέρει. Το Crosstar ήρθε για να διευρύνει τη γκάμα του δημοφιλούς Jazz και το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αυξάνοντας σημαντικά την πρακτικότητα. Η τιμή του ξεκινάει από τα 28.900 ευρώ, με τον εξοπλισμό να είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος, αφού ενσωματώνει:
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
- 10 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης
- Σύστημα ειδοποίησης απόκλισης και διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Adaptive Cruise Control
- Αυτόματο κλιματισμό
- Αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες
- Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους κι αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Οθόνη αφής 9 ιντσών
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Το δείχνει πως είναι crossover!
Με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό πως αυτό το Jazz έχει κάτι διαφορετικό πάνω του, που το κάνει πιο περιπετειώδες. Η αρχή γίνεται με τη διαφορετική μάσκα που φέρει οριζόντιες γρίλιες, ενώ τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά, συνδυαστικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (αγγίζει τα 152 χλστ.), μαρτυρούν τις αυξημένες δυνατότητες του Crosstar. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του Jazz Crosstar, είναι οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες του. Παρά το γεγονός πως βάσει διαστάσεων (μήκος 4.090 χλστ., πλάτος 1.725 χλστ. & ύψος 1.556 χλστ.) εντάσσεται στη μικρή κατηγορία, οι χώροι των επιβατών του είναι συγκρίσιμοι με μεγαλύτερων αυτοκινήτων! Μερίδιο για την επιτυχία αυτή, έχει το μακρύ μεταξόνιο των 2.520 χλστ.
Πληθωρική και ποιοτική καμπίνα!
Από την πρώτη επαφή γίνεται σαφές πως το εσωτερικό του ιαπωνικού crossover είναι εργονομικά και ποιοτικά σχεδιασμένο, αποτελούμενο από υλικά που θα αντέξουν στο χρόνο κι έχουν άριστη συναρμογή μεταξύ τους. Από εκεί κι έπειτα θα λατρέψετε τον συνδυασμό των επίπεδων επιφανειών με τις ευθείες γραμμές. Συνδυαστικά με το πλατύ παρμπρίζ και τις λεπτές εμπρός κολόνες ευνοείται η ορατότητα και ενισχύεται το αίσθημα της άνεσης. Θα σας αρέσει το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τις δύο ακτίνες, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών που φροντίζει για την πληροφόρηση του οδηγού, αλλά η οθόνη αφής 9 ιντσών του Honda Connect. Η πρακτικότητα είναι αυξημένη, αφού υπάρχουν πολλές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, συν δύο ντουλαπάκια από την πλευρά του συνοδηγού και ποτηροθήκες στις άκρες του ταμπλό. Οι επιβάτες δεν θα εκφράσουν κανένα παράπονο, με τους πίσω να έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους. Ωδή στην πρακτικότητα αποτελεί το έδρανο του διαιρούμενου καθίσματος το οποίο μπορεί να σηκωθεί και να «κλειδώσει» με μια απλή κίνηση, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα μεταφοράς ψηλών αντικειμένων, μέσω του συστήματος «Magic Seats». Τα 298 λίτρα του χώρου αποσκευών με το μεγάλο άνοιγμα, συν μια βαθιά θήκη που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, επίσης ικανοποιούν.
Τρεις κινητήρες στην υπηρεσία του οδηγού!
Ακόμα ένα τεχνολογικό highlight του Honda Jazz Crosstar είναι πως η υβριδική τεχνολογία i–MMD κάνει χρήση 2 ηλεκτροκινητήρων. Έναν για την κίνηση του οχήματος ισχύος 109 ίππων και 253 Nm ροπής και έναν για τη φόρτιση της μπαταρίας. Αυτοί συνεργάζονται με το τρίτο κατά σειρά μοτέρ, τον βενζίνης 1.5 i–VTEC, με ισχύ 98 ίππων και 131 Nm ροπής. Το θερμικό μοτέρ στο 80% και μόνο σε υψηλές ταχύτητες κινεί τους τροχούς (20%), μιας και η κίνηση μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα. Η μετάδοση γίνεται με πρωτοποριακό κιβώτιο e–CVT, δίχως ιμάντα και με ελάχιστα κινούμενα εξαρτήματα. Το e–CVT δεν είναι ένα συμβατικό CVT, αφού ουσιαστικά αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Η όπισθεν δεν έχει γρανάζια και γίνεται αθόρυβα με ηλεκτροκίνηση. Το βάρους 1.253 κιλών Jazz Crosstar επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 173 χλμ./ώρα. Αρωγός για την επίτευξη των πολύ καλών επιδόσεων, συνδυαστικά με την οικονομία καυσίμου, είναι η τεχνολογία e:HEV. Παρέχει τη βέλτιστη ενέργεια στο αυτοκίνητο ομαλά και απρόσκοπτα, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: engine drive, hybrid drive και του πλήρως ηλεκτρικού EV drive. Κι όλα αυτά με μέση κατανάλωση που κατά WLΤP είναι 4,8 λτ./100 χλμ., ενώ ένα επιπλέον όφελος προκύπτει από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας χάρη στα μόλις 109 γρ./χλμ. CO2.
Φιλικό κι άνετο στο δρόμο!
Το νέο Jazz Crosstar e:HEV, όπως και το Jazz, σου βγάζει ένα αίσθημα οικειότητας κι ασφάλειας από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσετε μαζί του. Εντός πόλης οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος προσφέρουν απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τους αστικούς ελιγμούς, με το μαζεμένο μήκος του να μην σας δυσκολεύει στο παρκάρισμα. Εξίσου ικανοποιημένοι θα μείνετε όμως και κατά την κίνησή σας στον αυτοκινητόδρομο, με το κοντέρ να ανεβάζει πρόθυμα χιλιόμετρα και με την ποιότητα κύλισης να κρίνεται πολύ καλή. Σημαντικό ρόλο παίζει κι η ανάρτηση που φιλτράρει τα κακώς κείμενα του δρόμου, χωρίς να είναι «πλαδαρή» στις στροφές. Εκεί φροντίζει οι κλίσεις να παραμείνουν λογικές, εξασφαλίζοντας παράλληλα άφθονη πρόσφυση. Τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι δυνατά κι έχουν σωστή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ, καθώς και η καλή αίσθηση.
Πηγή: autogreeknews.gr