Το ιαπωνικό υβριδικό SUV των 16.990 ευρώ
Στη δημοφιλή κατηγορία των κόμπακτ SUV υπάρχουν πλέον πάρα πολλές προτάσεις, για κάθε ανάγκη και οικονομική δυνατότητα, με τις τιμές να κυμαίνονται γύρω στις 18.000-20.000 ευρώ.
Στη δημοφιλή κατηγορία των κόμπακτ SUV υπάρχουν πλέον πάρα πολλές προτάσεις, για κάθε ανάγκη και οικονομική δυνατότητα, με τις τιμές να κυμαίνονται γύρω στις 18.000-20.000 ευρώ. Ωστόσο, αυτή την περίοδο υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία αγοράς σε ασυναγώνιστη τιμή, σε συνδυασμό με υβριδική τεχνολογία και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Πρόκειται για το νέο Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid, με τιμή που ξεκινάει από τα μόλις 16.990 ευρώ, χάρη στο προωθητικό πρόγραμμα Hybrid for U που τρέχει αυτό το διάστημα η Suzuki. Σε αυτή την άκρως δελεαστική τιμή, το Suzuki Vitara προσφέρεται με πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Συγκεκριμένα διαθέτει 7 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας. Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό άνεσης περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, προβολείς LED, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες κ.α. Σαφώς υπάρχει διαθέσιμο και 4κίνητο, με τιμή που ξεκινάει από τα 21.770 ευρώ.
Ο στυλοβάτης όλων αυτών είναι ο νέος turbo κινητήρας, 1.4 Boosterjet Hybrid 48V, o οποίος αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Έτσι το δυναμικό Suzuki Vitara επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. (10,2 δλ. το 4κίνητο), με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Επιδόσεις πολύ καλές, που σε συνδυασμό με τη μεικτή κατανάλωση καυσίμου των 5,4 λτ./100 χλμ., καθιστούν το Suzuki Vitara ιδανική επιλογή για κάθε είδους μετακίνηση. Στα θετικά ακόμα προσθέστε και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας των 2κίνητων εκδόσεων, μιας και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ξεκινούν από τα 121 γρ./χλμ.
Το νέο υβριδικό σύστημα 48V αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ένα μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Με μεγαλύτερη τάση τροφοδοσίας από το υβριδικό σύστημα 12V, αυξάνει τόσο την ανάκτηση ενέργειας από την επιβράδυνση, όσο και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και να βελτιωθεί η οδηγική απόδοση. Παρόλο που δίνεται προτεραιότητα στην κατανάλωση του καυσίμου υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας μια από τις δύο λειτουργίες (αναπλήρωση ροπής ή ενίσχυση ροπής) όταν κρίνει ότι ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση. Επιπλέον, η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου κατά την επιβράδυνση.
Πέρα όμως από τα απόλυτα νούμερα, το Suzuki Vitara αφήνει μια ευχάριστη αίσθηση στον οδηγό του από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Στην άσφαλτο το Vitara προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά κι άφθονη πρόσφυση στις στροφές, με μικρές κλίσεις του αμαξώματος. Αν τώρα θέλετε να γευτείτε λίγη εκτός δρόμου περιπέτεια, τότε ακόμα και το 2κίνητο με την απόσταση από το έδαφος των 185 χλστ. είναι σε θέση να κινηθεί άνετα και κακοτράχαλες διαδρομές. Όσοι έχουν όμως την 4κίνητη έκδοση, το σύστημα AllGrip τους δίνει πολύ περισσότερες δυνατότητες, χάρη και στις τέσσερις λειτουργίες (Auto, Sport, Snow και Lock), με την καθεμία να επιλέγεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη.
Αυτή που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο είναι η Auto, όπου η κίνηση μεταδίδεται αυτόματα και στους πίσω τροχούς, όταν οι εμπρός σπινάρουν. Με την Sport βελτιώνεται η απόδοση στις καμπές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ μεταβάλλεται η απόκριση του γκαζιού και η κατανομή της ροπής. Η Snow είναι κατάλληλη για ολισθηρές επιφάνειες και ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση. Τέλος, η επιλογή Lock κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη πρόσφυση.
Πηγή: autogreeknews.gr