Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου
Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο με το που φεύγει από την έκθεση και βγαίνει στους δρόμους χρειάζεται μια περίοδο στρωσίματος – ρονταρίσματος.
Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο με το που φεύγει από την έκθεση και βγαίνει στους δρόμους χρειάζεται μια περίοδο στρωσίματος – ρονταρίσματος, έτσι ώστε να μην εμφανιστούν προβλήματα και να εξασφαλιστεί η πολύτιμη μακροζωία των διαφόρων εξαρτημάτων του. Από τα μηχανικά μέρη έως τα ελαστικά, απαιτούνται μερικές απλές προφυλάξεις για τα πρώτα 1.000-1.500 χλμ., που θα συμβάλλουν με την σειρά τους στην απόδοση και οικονομία. Ας δούμε παρακάτω ορισμένους βασικούς κανόνες του στρωσίματος.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μαρσάρετε τον κινητήρα (αυτό ισχύει και όταν έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο), ούτε να κάνετε απότομες εκκινήσεις. Κατά την οδήγηση, διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα μέχρι το μεσαίο εύρος, εκμεταλλευόμενοι τη ροπή, η οποία είναι αρκετή σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τους turbo κινητήρες.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Εάν είναι δυνατό, αποφύγετε την πολύ συχνή χρήση των φρένων και του συμπλέκτη κατά τα πρώτα 150 χλμ. οδήγησης στην πόλη και κατά τα πρώτα 1.500 χλμ. οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους. Μη διατηρείτε σταθερές στροφές στον κινητήρα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, είτε υψηλές είτε χαμηλές. Η μεταβολή των στροφών του κινητήρα είναι απαραίτητη για το σωστό ροντάρισμά του.
Αποφύγετε τα απότομα φρεναρίσματα, εκτός από περιπτώσεις ανάγκης, ώστε να «πατήσουν» σωστά τα φρένα. Επίσης, τα καινούργια ελαστικά χρειάζονται στρώσιμο για περίπου 500 χιλιόμετρα μέχρι να αρχίσουν να έχουν σωστή απόδοση. Εάν έχετε τρέιλερ, καλό είναι να μη το ρυμουλκήσετε με το καινούργιο αυτοκίνητο και να αφήσετε να περάσουν τα πρώτα 2.000 χλμ.
Σε ορισμένα ντίζελ αυτοκίνητα κατά τα πρώτα 3.000 χλμ. ενδέχεται να ακούσετε έναν θόρυβο ρολογιού κατά τη μείωση της ταχύτητας του οχήματός σας. Αυτό προκαλείται λόγω ρυθμίσεων του νέου πετρελαιοκινητήρα και είναι φυσιολογικό. Επίσης, ανεξαρτήτως καυσίμου, στην αρχή η κατανάλωση θα είναι υψηλότερη μέχρι να στρώσει ο κινητήρας.
Προσοχή: Σε κάθε περίπτωση όταν αγοράζετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να διαβάζετε πάντα το εγχειρίδιο χρήσης, όπου αναγράφονται οι οδηγίες στρωσίματος. Ακολουθείστε τις με ευλάβεια και θα βγείτε κερδισμένοι.
Πηγή: autogreeknews.gr