Ποιο είναι το πιο γρήγορο 1.000άρι μικρομεσαίο;
Ποιο είναι σήμερα το πιο γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ με turbo κινητήρα 1.0 λτ.; Εμείς, κάναμε μια αναζήτηση μεταξύ όλων των μοντέλων της ελληνικής αγοράς και τα συγκρίνουμε, πάντα με τους turbo κινητήρες του 1.0 λτ. και σε συνδυασμό με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων.
Οι μικρής χωρητικότητας turbo κινητήρες έχουν κατακλύσει την αγορά του αυτοκινήτου, αφού υπάρχουν πάρα πολλά μοντέλα διαφόρων κατηγοριών με τέτοια μηχανικά σύνολα. Πριν από αρκετά χρόνια τα 1.000άρια αυτοκίνητα είχαν αναιμικούς κινητήρες, όμως τώρα με την προσθήκη του turbo προσφέρουν αρκετή δύναμη.
Στη βάση του turbo downsizing τοποθετούνται τα 1.000άρια μοτέρ που τοποθετούνται σε μίνι, μικρά, μικρομεσαία και SUV αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και τα μικρομεσαία 1.0 λτ. turbo, καθώς αποτελούν τις πιο οικονομικές σε τιμή προτάσεις (στην κατηγορία τους) και διαθέτουν το απαραίτητο νεύρο.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Πλέον, ένας turbo κινητήρας 1.0 λτ. έχει την ίδια δύναμη ή και περισσότερη από έναν παλιό ατμοσφαιρικό 1.4 λτ. ή 1.6 λτ. Επίσης, λόγω των 3 κυλίνδρων διαθέτουν μικρότερο όγκο και βάρος, συνεισφέροντας στη μείωση της κατανάλωσης, των ρύπων και του συνολικού βάρους. Πιο πρόσφατα συνδυάζονται και με ήπια υβριδική τεχνολογία, με αποτέλεσμα να μειώνονται η κατανάλωση, οι ρύποι και να βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, λόγω της πρόσθετης ροπής.
Ποιο είναι όμως σήμερα το πιο γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ με turbo κινητήρα 1.0 λτ.; Εμείς, κάναμε μια αναζήτηση μεταξύ όλων των μοντέλων της ελληνικής αγοράς και τα συγκρίνουμε, πάντα με τους turbo κινητήρες του 1.0 λτ. και σε συνδυασμό με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων.
Στην τυπική επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα (με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις), το πιο δυνατό Ford Focus 1.0 EcoBoost 155 mHEV παίρνει αναμενόμενα το προβάδισμα, αφού χρειάζεται 9,2 δευτερόλεπτα. Στη δεύτερη θέση τοποθετείται πάλι το Focus αλλά με τους 125 ίππους και 10,0 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ τρίτο βρίσκεται το Skoda Scala 1.0 TSI 110 PS με 10,1 δλ. Σε γενικές γραμμές, ανεξαρτήτως μοντέλου οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές, ενώ σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και η αρκετή ροπή που αποδίδεται από χαμηλές στροφές.
Πιο αναλυτικά στοιχεία επιδόσεων για όλα τα μικρομεσαία 1.0 λτ. turbo, μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Μοντέλο | Ισχύς PS | Ροπή Nm | 0-100 | Τελ. ταχ. |
Audi A3 30 TFSI | 110 | 200 | 10,6 | 204 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost | 125 | 240* | 10,0 | 200 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost | 155 | 240* | 9,2 | 211 |
Honda Civic 1.0 VTEC TURBO | 126 | 200 | 10,8 | 207 |
Hyundai i30 1.0 T-GDI | 120 | 172 | 11,2 | 196 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI | 120 | 172 | 11,1 | 190 |
SEAT Leon 1.0 ECO TSI | 110 | 200 | 10,9 | 197 |
Skoda Scala 1.0 TSI 95 PS | 95 | 175 | 10,9 | 189 |
Skoda Scala 1.0 TSI 110 PS | 110 | 200 | 10,1 | 199 |
VW Golf 1.0 TSI | 110 | 200 | -** | 202 |
* με overboost | ||||
** δεν έχει ανακοινωθεί |
Πηγή: autogreeknews.gr