Υδρογονοκίνητη limo το νέο Toyota Mirai
H δεύτερη γενιά του Toyota Mirai είναι εδώ και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τους Ιάπωνες προς την υδρογονοκίνηση.
H δεύτερη γενιά του Toyota Mirai είναι εδώ και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τους Ιάπωνες προς την υδρογονοκίνηση, όντας εντελώς αλλαγμένο και αναβαθμισμένο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Από το 2014, όταν και παρουσιάστηκε, μέχρι σήμερα το Mirai έχει κυκλοφορήσει σε πάνω από 10.000 κομμάτια παγκοσμίως. Πήχη που σκοπεύει να εκτινάξει το νέο, χάρις στο συνδυασμό αυξημένης αυτονομίας, καλύτερων δυναμικών χαρακτηριστικών, πολυτελούς καμπίνας και εντυπωσιακής εμφάνισης.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το μήκους 4.975 χλστ. (+85 σε σχέση με πριν), πλάτους 1.885 χλστ., ύψους 1.470 χλστ. (-65 χλστ.) και 2.920 χλστ. μεταξονίου (+140 χλστ.) αμάξωμά του, διακρίνεται για το σφηνοειδές του προφίλ και το μακρύ καπό. Μπροστά δεσπόζει η μεγάλη μάσκα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα ενιαία φωτιστικά σώματα και το τελείωμα της 5ης πόρτας, που σχηματίζει ένα διακριτικό spoiler. Εννοείται πως οι πολυάκτινες ζάντες των 20 ιντσών σε ελαστικά 245/45 (19άρες σε 235/55 στο στάνταρ εξοπλισμό) διεκδικούν ίσο μερίδιο από τα βλέμματα του φιλοθεάμανος κοινού.
Πολυτελές και με υψηλή τεχνολογία είναι το εσωτερικό, με την πολύ μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών στο πάνω μέρος του ταμπλό και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να μετατρέπουν το ταμπλό σε χαρά του «γκατζετάκια». Κι ο οικογενειάρχης πάντως δεν θα έχει παράπονο, καθώς η Toyota υπόσχεται αυξημένη ευρυχωρία και χώρους για 5 επιβάτες, αντί 4 του προηγούμενου.
Οι τεράστιες αλλαγές αφορούν στα μηχανικά μέρη του υδρογονοκίνητου Toyota. Το Mirai MK2 βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, ονόματι GA-L, και είναι πλέον πισωκίνητο, με τους Ιάπωνες να δηλώνουν περήφανα πως η κατανομή βάρους βρίσκεται στο 50-50! Η μεταφορά των κυψελών καυσίμου στο εμπρός μέρος και του συνδυασμού μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα πίσω, οδήγησε στο άψογο ζύγισμα των μαζών εξασφαλίζοντας παράλληλα χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η ανάρτηση αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους γύρω-γύρω και οι αντιστρεπτικές είναι παχύτερες, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο αμεσότερη απόκριση στις εντολές του οδηγού, καλύτερο πάτημα και πιο άνετη ποιότητα κύλισης.
Η συστοιχία καυσίμου έχει μεν λιγότερες κυψέλες (330 αντί 370), ούσα παράλληλα ελαφρύτερη και πιο συμπαγής σε διαστάσεις, αλλά θέτει ρεκόρ ειδικής ισχύος με 5,4 kW ανά λίτρο. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα έχει αυξηθεί στα 174 άλογα (από 154), ενώ το ίδιο συμβαίνει με την αντοχή στις χαμηλές θερμοκρασίες, εκκινώντας πλέον απροβλημάτιστα σε ψύχος έως -30 βαθμών Κελσίου. Το βάρος είναι μειωμένο κατά 50%, ενώ μέχρι και το σύστημα ψύξης είναι μικρότερο (κατά 30%) και ελαφρύτερο (κατά 34,4%).
Το νέο Mirai διαθέτει πλέον μπαταρία ιόντων λιθίου, αντί νικελίου-μετάλλου, και φτάνει τα 310,8 Volt (από 244,8), παρότι είναι ελαφρύτερη (44,6 κιλά έναντι 46,9). Οι δεξαμενές καυσίμου είναι 3 τώρα, αντί 2, και έχουν χωρητικότητα 5,6 κιλών (+1 κιλό σε σχέση με πριν). Αύξηση που σε συνδυασμό με το μικρότερο βάρος και την καλύτερη αεροδυναμική, εγγυώνται 30% επιπρόσθετης μέγιστης αυτονομίας, περίπου 650 χλμ. στο σύνολο!
Το πόσο φιλόδοξη είναι η Toyota για το νέο Mirai, αποτυπώνεται στο στόχο πωλήσεων που έχει θέσει για αυτό και ορίζεται στο 10πλάσιο του προηγούμενου! Μάλιστα, για να το πετύχουν, οι Ιάπωνες θα μειώσουν την τιμή παρόλο που το αυτοκίνητο είναι ολιστικά αναβαθμισμένο!
Πηγή: autogreeknews.gr