Κίνηση πίσω ή σε όλους τους τροχούς; (vid)
Όταν η Audi παρουσίασε το Quattro, πριν από 40 χρόνια, υπήρχαν υποψίες πως θα έκανε ζημιά στην καθεστηκυία τάξη των πισωκίνητων, όμως πολλοί πόνταραν στην πολυπλοκότητα, το βάρος και την αξιοπιστία του συστήματος τετρακίνησης.
Και για τον πρώτο χρόνο δικαιώθηκαν. Μετά, όμως, η κίνηση σε όλους τους τροχούς εξελίχτηκε σε νόρμα για τους αγώνες ράλλυ. Και αυτούς των dragster, καθώς οι βελτιωτές δεν έχασαν ευκαιρία. Παρόλα αυτά, είναι όντως τόσο ανυπεράσπιστο ένα πισωκίνητο;
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Για να το διαπιστώσουμε, έχουμε μια κόντρα μεταξύ της BMW M2 CS και του Audi RS 4. Φαινομενικά, τα δυο αυτοκίνητα είναι πολύ κοντά σε προδιάγραφες: 3λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά twin turbo για την BMW, 2.9 V6 twinturbo για το Audi. 450 άλογα η CS, μια απ΄τα ίδια το RS 4. Στη ροπή ο V6 από το Ίνγκολσταντ υπερτερεί κατά 50 Nm του straight six από τη Βαυαρία (600 αντί 550 Nm), όμως κάπου εδώ μπαίνει το φλέγον ζήτημα του βάρους: 1.745 κιλά το RS 4, 1.575 η M2. Θεμελιώδης διαφορά στα συστήματα μετάδοσης, επιπλέον των εμπλεκόμενων τροχών, η παρουσία 6τάχυτου χειροκίνητου στο μαύρο κουπέ αντί του 7τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη στο ανθρακί Avant.
Στα χαρτιά, M2 CS και RS 4 είναι πολύ κοντά. Η BMW ανακοινώνει 4,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, για να δεχτεί την απάντηση της Audi στα 4,1 δλ. Αξίζει να σημειωθεί ότι με το 7άρι DCT ο χρόνος της M2 πέφτει στα 4,2 δλ. Ας ρίξουμε μια ματιά πόσο καλύτερα τα καταφέρνει η τετρακίνηση, ή αν ο πίσω άξονας προβάλει σθεναρή αντίσταση.