Ποιο ήταν το πρώτο ιαπωνικό turbo αυτοκίνητο;
Στη δεκαετία του 1970, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε μια νέα πρόκληση για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των κανονισμών ρύπων.
Οι turbo κινητήρες μπορεί πλέον να τοποθετούνται στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων με με χωρητικότητα που ξεκινά από τα 0.9 λτ. και φθάνει έως άφθονα κυβικά εκατοστά, ωστόσο μια τέτοια ανάγκη για downsizing υπήρξε και πολύ παλαιότερα.
Στη δεκαετία του 1970, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε μια νέα πρόκληση για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των κανονισμών ρύπων και της αύξησης των χιλιομετρικών επιδόσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η Nissan δημιούργησε στην ιαπωνική βιομηχανία, την τάση για turbo κινητήρες. Το 1979, η Nissan κυκλοφόρησε το Gloria/Cerdic, το πρώτο ιαπωνικό μοντέλο που εφοδιαζόταν με turbo κινητήρα (τον Οκτώβριο του 1979 το Gloria και το Δεκέμβριο του 1979 το Cerdic).
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ήταν μια μοναδική κίνηση για την εποχή, καθώς οι κινητήρες με turbo ήταν σε θέση να παράγουν μεγάλη ισχύ με μικρό μέγεθος και με μια τεχνολογία που βελτιστοποιούσε την οικονομία καυσίμου. Μετέπειτα, αυτό επέτρεψε στην Nissan να λάβει κρατική πιστοποίηση, βάσει των νέων αυστηρότερων μέτρων. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος L20E-T βοήθησε στο να ανακηρυχτούν τα Cedric/Gloria της σειράς 430, Ιαπωνικά Αυτοκίνητα της Χρονιάς 1979.
Το 2.0 λτ. turbo 6κύλινδρο μηχανικό σύνολο είχε ισχύ 145 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 206 Nm ροπής στις 3.200 σ.α.λ., ενώ η μετάδοση γινόταν μέσω αυτόματου κιβωτίου 3 ταχυτήτων. Το αμάξωμα του Cerdic είχε μήκος 4.690 χλστ., πλάτος 1.690 χλστ., ύψος 1.410 χλστ. και μεταξόνιο 2.690 χλστ., ενώ ζύγιζε 1.485 κιλά. Η ανάρτησή του αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια μπροστά, είχε δίσκους σε όλους τους τροχούς και πάταγε σε ζάντες 14 ιντσών.
Στις 18 Ιουνίου του 1984 έκανε την εμφάνισή του το νέο Cedric V30 Turbo Brougham με τον πιο μεγάλο και ισχυρό V6 3.0 λτ. κινητήρα των 230 ίππων στις 5.200 σ.α.λ. και των 333 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ., με αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων. Το εν λόγω μεγάλο Nissan είχε μήκος 4.860 χλστ., πλάτος 1.720 χλστ., ύψος 1.410 χλστ. και μεταξόνιο 2.730 χλστ. Μάλιστα στον εξοπλισμό του περιλάμβανε σύστημα keyless entry, ηχοσύστημα JBL και χειριστήρια στο τιμόνι.
Πηγή: autogreeknews.gr