Τι συντήρηση απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία συνεχώς αυξάνονται και πληθαίνουν τόσο σε μοντέλα όσο και σε πωλήσεις, ο κόσμος έχει εύλογα πολλά ερωτήματα, αφού πρόκειται για κάτι καινούργιο.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία συνεχώς αυξάνονται και πληθαίνουν τόσο σε μοντέλα όσο και σε πωλήσεις, ο κόσμος έχει εύλογα πολλά ερωτήματα, αφού πρόκειται για κάτι καινούργιο. Τόσα χρόνια γνωρίζουμε τα καλά και κακά των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τι συντήρηση απαιτούν, πότε καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα κ.λπ.
Μία από τις απορίες που έχει το αγοραστικό κοινό, είναι αν η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαφέρει από αυτή ενός συμβατικού. Ας το εξετάσουμε πιο προσεκτικά, με τη βοήθεια της Kia.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ένας συμβατικός κινητήρας είναι κατασκευασμένος από εκατοντάδες κινούμενα μέρη και αυτός είναι ένας από τους λόγους που κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστεί επισκευή κάποια στιγμή στο μέλλον. Ένας ηλεκτροκινητήρας περιλαμβάνει μόνο μερικά μη-κινούμενα μέρη. Το ότι δεν έχει μηχανικά εξαρτήματα σημαίνει επίσης ότι δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών, φίλτρων ή ακόμα και ιμάντων. Κάτι που καθιστά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο αξιόπιστα, πιο εύκολο να επισκευαστούν και με φθηνότερο κόστος συντήρησης σε βάθος χρόνου.
Συντήρηση: χαμηλότερο κόστος, λιγότερη ανάγκη
Η πιο απλή απάντηση είναι η εξής: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν σημαντικά μικρότερη συντήρηση σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι η κατασκευή τους είναι αρκετά πιο απλή. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού όσο μικρότερη είναι η συντήρηση, τόσο χαμηλότερα είναι τα έξοδα για σέρβις, ενώ θα έχετε και λιγότερη ανάγκη για να πηγαίνετε στον μηχανικό.
Μάλιστα, μία νέα έρευνα που αφορά τα σέρβις και το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τους ειδικούς της Cap HPI, αναφέρει πως κατά μέσο όρο σε μία περίοδο τριών ετών ή 100.000 χιλιομέτρων, το κόστος ενός ηλεκτρικού είναι κατά 23% μικρότερο σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης.
(Cap HPI, 16 Οκτωβρίου, 2018)
Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν λιγότερη συντήρηση;
Ο βασικός λόγος είναι ένας: Ο ηλεκτροκινητήρας στο αυτοκίνητο σας περιλαμβάνει λίγο περισσότερα από δώδεκα κινούμενα μέρη. Όταν την ίδια στιγμή ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει εκατοντάδες. Και είναι πολύ απλό: όσο λιγότερα είναι τα κινούμενα μέρη, τόσο πιο δύσκολο είναι να πάει κάτι λάθος. Μάλιστα, αν κάποια στιγμή ένα μέρος του ηλεκτροκινητήρα χρειαστεί αλλαγή λόγω φθοράς είναι πολύ εύκολο να αντικατασταθεί.
Κατά δεύτερον, υπάρχουν και πολύ λιγότερα υγρά (όπως λάδι και υγρά του συστήματος μετάδοσης), τα οποία πρέπει να ελεγχθούν και να αλλαχθούν αρκετά συχνά. Και χάρις στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το σύστημα πέδησης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνήθως έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής συγκριτικά με ένα συμβατικό, το οποίο φθείρει σε μεγάλο βαθμό τα φρένα και τα τακάκια.
Τακτική συντήρηση
Αν και τα ηλεκτρικά οχήματα σας απασχολούν λιγότερο με θέματα συντήρησης, απαιτείτε να κανονίζετε έναν ετήσιο έλεγχο στο ηλεκτρικό σας όχημα, για μία μικρή συντήρηση στα ηλεκτρικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και των σχετικών ηλεκτρονικών συστημάτων.
Φροντίδα μπαταρίας
Όπως τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι και τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν ζουν για πάντα. Και ειδικά οι μπαταρίες τους, των οποίων η διάρκεια ζωής εξαρτάται από τον τρόπο που φορτίζονται. Η χωρητικότητα και η αυτονομία της μπαταρίας επηρεάζεται σημαντικά από τις εξωτερικές θερμοκρασίες. Καλό είναι να μην αδειάζει από ηλεκτρική ενέργεια. Το πιο αποδοτικό εύρος για φόρτιση είναι από το 20% έως και το 80% στη χωρητικότητα της μπαταρίας. Η μπαταρία δεν θα φορτίζεται υπερβολικά ή πολύ συχνά. Οι ταχυφορτιστές DC πρέπει να χρησιμοποιούνται στο ελάχιστο, έτσι ώστε να παρατείνεται η ζωή της υψηλής τάσης μπαταρίας.
Σύστημα πέδησης
Το σύστημα ανάκτησης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σημαίνει ότι τα φρένα θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Τα συγκεκριμένα τακάκια χρησιμοποιούν το ίδιο υδραυλικό σύστημα με αυτό που συναντάμε σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Μπορεί ο χρόνος συντήρησης και αντικατάστασης να είναι διπλάσιος σε σχέση με αυτόν που απαιτείται σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, αλλά είναι λογικό πως κάποια στιγμή θα πρέπει να αντικατασταθούν. Επίσης τα υγρά φρένων θα πρέπει να αντικαθίστανται συχνά, έτσι ώστε να λειτουργούν ιδανικά και να αποφευχθεί μελλοντικά πρόβλημα στο σύστημα πέδησης.
Ψυκτικό υγρό
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ένα σύστημα ψύξης, το οποίο φροντίζει να διατηρείται σταθερή η θερμοκρασία της μπαταρίας και αποτρέποντας την υπερθέρμανση της. Τα υγρά του συστήματος ψύξης διαφοροποιούνται ανάλογα με το μοντέλο, για αυτό είναι καλό να γνωρίζετε ποια ακριβώς πρέπει να χρησιμοποιείτε για το συγκεκριμένο μοντέλο. Και εν συνεχεία να αντικαθίσταται όποτε είναι απαραίτητο, αλλά και το σχετικό δοχείο να είναι γεμάτο.
Ελαστικά
Τα ελαστικά σε όλα τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως τύπου, πρέπει να ελέγχονται συχνά έτσι ώστε να αποφεύγεται η συχνή αντικατάσταση τους. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν συνήθως κατά 20-30% μεγαλύτερο βάρος σε σχέση με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό οφείλεται στις μπαταρίες. Παράλληλα, προσφέρουν άμεσα όλη τη διαθέσιμη ροπή, κάτι που μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών πιο σύντομα.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο:
Πηγή: autogreeknews.gr