Τι κινητήρα είχε το Peugeot 406 «Τaxi»; (vid)
Για πολλά χρόνια, ο κινητήρας του Peugeot 406, το οποίο πρωταγωνιστούσε στις ταινίες του Λουκ Μπεσόν, παρέμενε μυστήριο...
Θα θυμάστε τις cult ταινίες «Taxi», όπου βελτιωμένα Peugeot 406 συμμετείχαν σε κάθε είδους περιπέτεια. Για την ακρίβεια, έχουν κυκλοφορήσει 5 ταινίες – άλλο που οι περισσότεροι θυμούνται μόνο τις δυο πρώτες. Στην τρίτη συνέχεια ανέλαβε το 407, το τέταρτο φιλμ ήταν αμερικανικό remake με Ford Crown Victoria στο ρόλο του πρωταγωνιστή, ενώ η πέμπτη ταινία είδε το σεντάν της Peugeot να επιστρέφει.
Άπαντες, όμως, όταν σκέφτονται τα φιλμ του Λουκ Μπεσόν ανασύρουν στο θυμικό το 406. Για πολλά χρόνια, ο κινητήρας που το κινούσε αποτελούσε μυστήριο. Από τον ήχο στις σκηνές δεν καταλαβαίνεις, καθώς σε πάμπολλες περιπτώσεις υπάρχουν εφέ και ήχοι από άλλα, πιο εύηχα μοτέρ. Η αίσθηση ήταν πως κάτω από το καπό του λευκού 406, υπήρχε ο 1.800άρης XU7 των 110 ίππων σε κάποιου είδους βελτιωμένη μορφή. Λόγω κόστους και διαθεσιμότητας, πράγματι φάνταζε ως το επικρατέστερο σενάριο. Όμως οι σκηνές απαιτούσαν ταχύτητα. Και ο Μπεσόν είναι φαν περισσότερο της πραγματικότητας, παρά των οπτικών εφέ. Κάτι που σήμαινε πως το 406 θα έπρεπε όντως να είναι γρήγορο, όχι απλά να φαίνεται ως τέτοιο μέσω οπτικών τρικ.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Μετά από 22 χρόνια (το 1998 κυκλοφόρησε το πρώτο Taxi), το κανάλι Movie Cars Central του YouTube έχει την απάντηση. Ο Ντάνιελ πάταγε τέρμα το γκάζι σε έναν 3λιτρο V6 ES9, απόδοσης 190 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 267 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Αυτά βέβαια είναι τα εργοστασιακά νούμερα, αλλά θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως διατηρήθηκε σε αυτή την κατάσταση. Για τις ανάγκες της πρώτης ταινίας, χρησιμοποιήθηκαν 6 406. Το ένα φυλάσσεται στο μουσείο Musée de l’Aventure της Peugeot. Άλλο ένα ήταν αγωνιστικό, ενώ η τύχη των υπολοίπων 4 με τον V6 κάτω από το καπό αγνοείται.
Το αυτοκίνητο που βρίσκεται στο μουσείο της γαλλικής εταιρίας είναι το πρώτο που δημιουργήθηκε για το Taxi και κάλυψε 10.000 χλμ. Υπό κανονικές συνθήκες (χωρίς τους μεγάλους τροχούς και τις προσθήκες στο αμάξωμα) το 406 3.0 24V ήθελε 8,5 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση και ξεπερνούσε τα 220 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Πηγή: autogreeknews.gr