Δέκα λάθη στο πλύσιμο του αυτοκινήτου
Ο καθαρισμός και το πλύσιμο του αυτοκινήτου δεν πρέπει να αμελείται και να περνούν μήνες χωρίς να μπει σαπουνάδα στο αμάξωμα και ηλεκτρική σκούπα στο εσωτερικό.
Ο καθαρισμός και το πλύσιμο του αυτοκινήτου δεν πρέπει να αμελείται και να περνούν μήνες χωρίς να μπει σαπουνάδα στο αμάξωμα και ηλεκτρική σκούπα στο εσωτερικό. Καλό είναι το πλύσιμο να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού η σκόνη, η λάσπη, τα άλατα από τη βροχή και τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τους «εχθρούς» του χρώματος.
Όμως, θα πρέπει να αποφεύγονται βασικά λάθη κατά το πλύσιμο του αυτοκινήτου, είτε αυτό γίνεται στο χέρι ή το πλυντήριο. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω ποια είναι αυτά, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν φθορά και προβλήματα.
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
1. Λάθος χρήση πλυστικού: Ποτέ μην τοποθετείτε το ακροφύσιο του πλυστικού πολύ κοντά στο χρώμα και στις βαλβίδες των ελαστικών, γιατί μπορεί να προκληθεί ζημιά, λόγω της πολύ υψηλής πίεσης.
2. Πλύσιμο με υγρό πιάτων: Είναι πολύ σκληρό για το βερνίκι, ενώ δεν ξεβγάζεται το ίδιο εύκολα με ένα σαμπουάν αυτοκινήτου. Επίσης δεν χρειάζεται υπερβολική δόση σαμπουάν, αλλά όση αναγράφεται στη συσκευασία.
3. Λάθος σφουγγάρι: Ποτέ μη χρησιμοποιήσετε σφουγγάρι για τα πιάτα γιατί δημιουργεί λεπτές χαρακιές στο αμάξωμα. Επίσης, καλό είναι να υπάρχει ένα σφουγγάρι για το αμάξωμα και δεύτερο για τα λάστιχα και μαρσπιέ.
4. Ποτέ πλύσιμο κάτω από τον ήλιο: Το πλύσιμο του αυτοκινήτου θα πρέπει να γίνεται σε σκιερό μέρος για να μην στεγνώνει η σαπουνάδα και μετά δεν ξεβγάζεται εύκολα.
5. Πλύσιμο μόνο σε ότι φαίνεται: Μην παραμελείτε τους θόλους των τροχών εσωτερικά και τα μαρσπιέ, όπου συγκεντρώνεται πολύ βρομιά, αλλά και τους δίσκους των φρένων (να είναι κρύοι).
6. Χρήση χημικών: Σε περίπτωση που υπάρχουν δύσκολες βρομιές ή άλατα ποτέ μη χρησιμοποιήσετε καθαριστικά αλάτων για το μπάνιο. Ενδείκνυται ελαφρώς χλιαρό νερό (ποτέ καυτό) με σαπουνάδα και μούλιασμα.
7. Χρήση σύρματος: Το σύρμα αποφεύγεται δια ροπάλου, όταν υπάρχουν π.χ. πολυκαιρισμένα περιττώματα πουλιών ή ρετσίνι, τα οποία πρέπει να αφαιρούνται άμεσα γιατί χαλάνε το βερνίκι και το θαμπώνουν.
8. Γυάλισμα αμαξώματος: Γίνεται πάντα με μαλακό κερί και όχι με σκληρό, το οποίο χρησιμοποιείται μόνο τοπικά, όπως π.χ. για αφαίρεση μικρογρατσουνιών. Ποτέ δεν βάζουμε γυαλιστικά στο προφίλ των ελαστικών γιατί θα γλιστρούν στις στροφές.
9. Βρεγμένα πατάκια: Τα πατάκια πρέπει να καθαρίζονται πολύ συχνά με νερό και όχι μόνο με ηλεκτρική σκούπα. Ποτέ όμως δεν αφήνουμε βρεγμένα πατάκια μέσα στο αυτοκίνητο για να στεγνώσουν στην καμπίνα.
10. Γυάλισμα εσωτερικού: Μην περάσετε με γυαλιστικό, τη στεφάνη του τιμονιού, το λεβιέ ταχυτήτων και τα πεντάλ, γιατί θα γλιστρούν επικίνδυνα.
Πηγή: autogreeknews.gr