Τι κάνω αν μου βάλουν νοθευμένο καύσιμο η αέρα;
Η ποιότητα του καυσίμου που μπαίνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία, την απόδοση και τη μακροζωία του κινητήρα.
Η ποιότητα του καυσίμου που μπαίνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία, την απόδοση και τη μακροζωία του κινητήρα. Το νοθευμένο καύσιμο είναι κάτι που απεύχεται κάθε οδηγός να του συμβεί, γιατί μπορούν να προκληθούν σοβαρές ζημιές με ανάλογα υψηλό κόστος επισκευών, το οποίο δεν καλύπτεται από την εγγύηση του εκάστοτε κατασκευαστή.
Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός και πως μπορεί να καταλάβει, ότι το καύσιμο που μπήκε στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του ήταν νοθευμένο ή πλήρωσε… αέρα αντί για βενζίνη ή πετρέλαιο;
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Οι πρώτες ενδείξεις ότι το καύσιμο που μπήκε είναι κακής ποιότητας, είναι ότι ο κινητήρας μετά από λίγα λεπτά δεν θα έχει ομαλή λειτουργία, θα σκορτσάρει και θα ανεβάζει με δυσκολία στροφές, λες και έχει μπουκώσει. Η ένδειξη «Check Engine» θα ανάψει αμέσως στον πίνακα οργάνων. Σε αυτό το ενδεχόμενο, καλό είναι να μειώσετε την ταχύτητα του οχήματος και αν το πρόβλημα παραμείνει ή επιδεινωθεί, τότε η καλύτερη λύση είναι να παρκάρετε σε ασφαλές σημείο, να σβήσετε τον κινητήρα και να καλέσετε την οδική βοήθεια. Η πιθανότερη επισκευή θα είναι άδειασμα και καθάρισμα του ρεζερβουάρ, αντικατάσταση των μπεκ και ίσως της αντλίας καυσίμου, αν δεν έχουν συμβεί ακόμα χειρότερα.
Εκτός από τη νοθεία καυσίμων, κάποιοι επιτήδειοι με πειραγμένες αντλίες, μπορεί να γεμίζουν με αέρα… κοπανιστό, αντί για καύσιμο. Αν για παράδειγμα το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου έχει χωρητικότητα 40 λίτρα και η αντλία δείξει περισσότερα λίτρα, ακόμα και όταν έχει ανάψει το λαμπάκι στο δείκτη του ρεζερβουάρ, τότε είναι σίγουρο ότι η αντλία κλέβει. Γι’ αυτό πάντοτε κοιτάμε τι γράφει η αντλία και πάντα γνωρίζουμε πόσο καύσιμο θέλει το αυτοκίνητο, όταν π.χ. ο δείκτης βρίσκεται στη μέση, ή στο 1/4 κ.λπ. Κάποιοι βέβαια, έχουν την κακή συνήθεια να περιμένουν να κάψει ο κινητήρας και την τελευταία σταγόνα καυσίμου για να πάνε για ανεφοδιασμό, κάτι που μακροχρόνια μπορεί να οδηγήσει σε βλάβες.
Επίσης, κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο, μόλις η αυτόματη κάνουλα του πρατηρίου υγρών καυσίμων χτυπήσει για πρώτη φορά (κάνει το χαρακτηριστικό «κλικ») και διακόψει αυτόματα την παροχή καυσίμου. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γεμίσει με καύσιμο μέχρι την άκρη του στομίου.
Ποιες είναι λοιπόν οι κινήσεις που πρέπει να κάνει ο οδηγός στις περιπτώσεις που αντιληφθεί νοθεία στο καύσιμο ή ότι η αντλία βάζει λιγότερη ποσότητα από αυτή που αναγράφει; Ας δούμε τι αναφέρει σχετικά η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή:
1. Μου έβαλαν λιγότερη βενζίνη από αυτή που πλήρωσα.
Για ελλειποβαρή ή νοθευμένα καύσιμα μπορείτε να απευθύνεστε στο Τμήμα Μετρολογίας της κατά τόπον αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας (πρώην Νομαρχία).
2. Ποια υπηρεσία κάνει ελέγχους στα πρατήρια βενζίνης προκειμένου να διαπιστώσει την ύπαρξη ή μη νοθείας στα καύσιμα;
Αρμόδιες για τους ελέγχους στα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι οι υπηρεσίες εμπορίου των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) καθώς και το ΣΔΟΕ.
Πηγή: autogreeknews.gr