Πώς να μη χαλάσει ο καταλύτης και το φίλτρο DPF
Ο καταλύτης (ή καταλυτικός μετατροπέας) περιλαμβάνεται σε όλα τα αυτοκίνητα από τη δεκαετία του ’90, ενώ το φίλτρο σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter) ξεκίνησε να τοποθετείται το 2000.
Ο καταλύτης (ή καταλυτικός μετατροπέας) περιλαμβάνεται σε όλα τα αυτοκίνητα από τη δεκαετία του ’90, ενώ το φίλτρο σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter) ξεκίνησε να τοποθετείται το 2000 από τον όμιλο PSA σε κινητήρες πετρελαίου. Μάλιστα, το φίλτρο DPF έχει ξεκινήσει να τοποθετείται πλέον και σε κινητήρες βενζίνης και ονομάζεται GPF (Gasoline Particulate Filter). Ο καταλύτης και το φίλτρο DPF έχουν σκοπό να καταστρέφουν τους βλαβερούς ρύπους που εκπέμπονται από τους κινητήρες και ειδικότερα το DPF να φιλτράρει τα βλαβερά σωματίδια αιθάλης (καπνιά) από την καύση του πετρελαίου.
Ωστόσο, μπορούν να «μπουκώσουν» γρήγορα και να καταστραφούν, αν δεν προσέξει ο οδηγός. Δείτε τι πρέπει να κάνετε και στις δύο περιπτώσεις για να παρατείνετε τη «ζωή» των δύο πολύ σημαντικών αυτών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου:
Καταλυτικός μετατροπέας
- Σε ενδεχόμενο που ο κινητήρας του αυτοκινήτου δεν εκκινεί, ποτέ μην προσπαθήσετε να το βάλετε μπρος με σπρώξιμο ή να το αφήσετε να τσουλήσει σε κατηφόρα. Κάντε εκκίνηση με ρευματοδότες.
- Ποτέ μη σβήνετε το διακόπτη του κινητήρα κατά την οδήγηση.
- Αποφύγετε το άδειασμα του ρεζερβουάρ καυσίμου ή να οδηγείτε συνεχώς με «λαμπάκι».
- Μη γυρίζετε τη μίζα του κινητήρα για μεγάλες περιόδους.
- Μη λειτουργείτε τον κινητήρα όταν κάποιο καλώδιο των μπουζί είναι αποσυνδεδεμένο.
Προσοχή: Μην παρκάρετε και μην αφήνετε το όχημά σας στο ρελαντί ή μετά από οδήγηση πάνω σε ξεραμένα φύλλα, χόρτα ή άλλα εύφλεκτα υλικά, γιατί ο καταλύτης και η εξάτμιση εκπέμπουν υψηλή θερμότητα και ενδέχεται να προκληθεί πυρκαγιά.
Προστασία του φίλτρου DPF
- Όπως και με τον καταλύτη, έτσι και με το DPF αποφύγετε το άδειασμα του ρεζερβουάρ καυσίμου ή να οδηγείτε συνεχώς με «λαμπάκι».
- Απαιτείται τακτική ανάπλαση του φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου του οχήματός σας για τη διατήρηση της σωστής λειτουργίας του. Το όχημά σας θα εκτελέσει αυτόματα αυτή τη διαδικασία.
Στις περιπτώσεις που διανύετε κοντινές αποστάσεις, εκκινείτε και σβήνετε συχνά τον κινητήρα και επιταχύνετε ή επιβραδύνετε συχνά το όχημα, δηλαδή σε συνθήκες κίνησης πόλης, τι θα πρέπει να κάνετε για να μην μπουκώσει το φίλτρο DPF:
- Να οδηγείτε το αυτοκίνητό σας σε πιο ευνοϊκές συνθήκες, για παράδειγμα με μεγαλύτερη ταχύτητα σε ανοιχτούς δρόμους τουλάχιστον για 20 λεπτά και με σύντομες στάσεις, έτσι ώστε να ζεσταθεί το φίλτρο και να γίνει η ανάπλαση του φίλτρου.
- Αποφύγετε την παρατεταμένη χρήση του ρελαντί, το οποίο είναι άσκοπο στην περίπτωση που θέλετε να ζεσταθεί ο κινητήρας. Αυτό επιτυγχάνεται εν κινήσει και αρχικά σε χαμηλές ταχύτητες και στροφές του κινητήρα (π.χ. μεταξύ 1.500 και 3.000 σ.α.λ.).
Πηγή: autogreeknews.gr