Τρομακτική νέα Lamborghini Essenza SCV12 (vid)
Η Essenza SCV12 αποτελεί ό,τι πιο ακραίο έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, αλλά και ό,τι ισχυρότερο ατμοσφαιρικά στην ιστορία της Sant’Agata!
Μπορεί η Lamborghini να πουλάει όσο ποτέ άλλοτε και να έχει αρκετά το νου της στην εμπορικότητα, όμως δεν ξεχνάει τις παλιές της συνήθειες. Τη δημιουργία, δηλαδή, ακραίων, τρομακτικών και ονειρικών αυτοκινήτων. Η Essenza SCV12 αποτελεί ό,τι πιο ακραίο έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, αλλά και ό,τι ισχυρότερο ατμοσφαιρικά στην ιστορία της Sant’Agata!
Η Essenza είναι μια αμιγώς αγωνιστική κατασκευή, με σκοπό τη συμμετοχή σε ενιαία κροίσων -όπως τα αντίστοιχα των Ferrari και McLaren, με τις FXX-K και P1 GTR αντίστοιχα- και γενικότερα, track days. Όπως υποστηρίζει το Lamborghini Centro Stile, η σχεδίαση πηγάζει από τα πρωτότυπα της δεκαετίας του 70 και συνδυάζεται με στοιχεία από τα σημερινά αγωνιστικά της φίρμας, όπως οι Huracan Super Trofeo EVO και GT3 EVO. Όλο το αυτοκίνητο -σασί και πλαίσιο- είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, όντας το πρώτο αγωνιστικό GT που πληροί τις προδιαγραφές FIA των πρωτοτύπων (μια κατηγορία πάνω τα τελευταία, σαν τα Audi R10 και Toyota TS050 που γνωρίζουμε από το Le Mans).
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα χαμηλά τοποθετημένα φώτα, που ενσωματώνονται στη μεγάλη εισαγωγή αέρα του προφυλακτήρα πάνω από το θηριώδες splitter, και οι δύο τεράστιες εσοχές στο καπό. H διπλή αυτή διαμόρφωση αφενός απομακρύνει τον ζεστό αέρα από το ψυγείο, αφετέρου κατευθύνει τον κρύο στην εισαγωγή της οροφής, που τροφοδοτεί την εισαγωγή του κινητήρα.
Στο προφίλ κυριαρχούν οι αεροδυναμικές προσθήκες γύρω από τους τροχούς, που είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο (19 ιντσών εμπρός, 20 πίσω) και φορούν σλικ ελαστικά της Pirelli. Πίσω τους, τα φρένα της Brembo αναλαμβάνουν να επιβραδύνουν την Essenza, ενώ οι μορφοποιητές στα μαρσπιέ κατευθύνουν τον αέρα στις πλευρικές εισαγωγές, ψύχοντας μοτέρ, κιβώτιο και διαφορικό. Φυσικά, απόλυτος πρωταγωνιστής είναι το πίσω μέρος. Από τη μία, η θεόρατη ρυθμιζόμενη αεροτομή. Από την άλλη, ο αναλόγων προδιαγραφών διαχύτης. Οι Ιταλοί ανακοινώνουν 1.200 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα, τη στιγμή που ακόμα και το κάλυμμα του κινητήρα, αλλά και οι εξατμίσεις της Capristo, είναι σχεδιασμένες ώστε να μειώνουν την άνωση!
Το εσωτερικό δεν κρύβει πως πρόκειται για αγωνιστικό, βλέποντας και μόνο το αποσπώμενο τιμόνι με την ενσωματωμένη οθόνη. Η κεντρική κονσόλα είναι σχήματος «Υ», μιμούμενη τα γραφικά στα φανάρια των Aventador και Huracan, φιλοξενώντας τους περισσότερους διακόπτες και τα καθίσματα είναι αγωνιστικά μπάκετ. Παρότι αγωνιστική, η SCV12 δεν χρειάζεται roll cage καθώς το σασί είναι τόσο άκαμπτο -στα πρότυπα της McLaren P1 GTR-, ώστε η χρήση κλωβού ασφαλείας είναι περιττή! Το βάρος, δε, περιορίζεται στα 1.200 κιλά.
Στα του κινητήρα τώρα, η Lamborghini δηλώνει πως ο V12 της Essenza είναι ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός στα χρονικά της. Η απόδοση φτάνει τους 830 ίππους, οι οποίοι καταλήγουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου σειριακού κιβωτίου της X-trac. Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, το -αγνώστων λοιπών στοιχείων- σύνολο προσφέρει αναλογία 1,66 κιλών ανά ίππο.
Εξίσου άγνωστο είναι το κόστος κάθε μιας, από τις 40 Essenza SVC12 που θα κατασκευαστούν. Υπολογίστε σίγουρα πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ, πάντως.
Πηγή: autogreeknews.gr