Ποια είναι τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη;
Οι βασικοί κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύουν σε όλο τον κόσμο είναι ίδιοι, όπως είναι η οδική σήμανση και οι κανόνες συμπεριφοράς.
Οι φωτεινοί σηματοδότες, οι διαγραμμίσεις στους δρόμους και οι πινακίδες είναι παντού σχεδόν ίδιες. Κάποιες διαφορές υπάρχουν στο σχήμα, στο μέγεθος και στον τρόπο λειτουργίας. Για παράδειγμα, σε κάποιες χώρες όταν το φανάρι είναι κόκκινο, δεν ανάβει απευθείας πράσινο αλλά ενδιάμεσα ανάβει το πορτοκαλί.
Ακόμη υπάρχει και αντίστροφη μέτρηση χρόνου, όταν από κόκκινο ανάψει πράσινο. Διαφορές υπάρχουν και στην προτεραιότητα των οδηγών που εισέρχονται σε κυκλική πλατεία. Επίσης, η διάβαση των πεζών τηρείται αυστηρά και δεν είναι… διακοσμητικό στοιχείο της ασφάλτου.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Τα όρια ταχύτητας διαφέρουν και αυτά ανάλογα τη χώρα. Το ότι στην Ελλάδα το ανώτατο όριο στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είναι 130 χλμ./ώρα, δεν σημαίνει ότι είναι παντού το ίδιο.
Ενδεικτικά, το χαμηλότερο όριο έχει η Μάλτα και το Λιχτενστάιν (80 χλμ./ώρα), ενώ αντιθέτως, στις γερμανικές Autobahn δεν υπάρχει όριο. Ας δούμε λοιπόν στον παρακάτω πίνακα τα μέγιστα όρια ταχύτητας των αυτοκινητόδρομων στις χώρες της Ευρώπης.
Χώρα - χλμ./ώρα
Αυστρία 130
Βέλγιο 120
Βουλγαρία 140
Κροατία 130
Κύπρος 100
Τσεχία 130
Δανία 130
Εσθονία 90
Φινλανδία 120
Γαλλία 130
Γερμανία 130*
Ελλάδα 130
Ουγγαρία 130
Ιρλανδία 120
Ιταλία 130
Λετονία 90
Λιχτενστάιν 80
Λιθουανία 130
Λουξεμβούργο 130
Μάλτα 80
Ολλανδία 130
Νορβηγία 100
Πολωνία 140
Πορτογαλία 120
Ρουμανία 130
Σλοβακία 130
Σλοβενία 130
Ισπανία 120
Σουηδία 110
Ελβετία 120
Ηνωμένο Βασίλειο 112*
* προτεινόμενο
Πηγή: autogreeknews.gr